اپل نتوانست در جدال قانونی با سواچ، یادگار گفتاری استیو جابز یعنی یک چیز دیگر را به عنوان نشان تجاری در انگلیس ثبت کند!

به گزارش بلاگ پو، یادش به خیر آن زمان که جابز با شور و حرارت روی صحنه می رفت و محصولات اپل را مثل یک شومن ماهر، معرفی می کرد، یک چیز در سخنرانی هایش مد شده بود.

اپل نتوانست در جدال قانونی با سواچ، یادگار گفتاری استیو جابز یعنی یک چیز دیگر را به عنوان نشان تجاری در انگلیس ثبت کند!

وقتی گمان می کردیم که کار رونمایی از همه محصولات یا برشمردن همه ویژگی های یک محصول تمام شده؛ می گفت One More Thing و به دنبالش یک محصول یا ویژگی ناگفته را بیان می کرد و حضار را به هیجان می آورد.

بعد مدتی طوری شد که وقتی شرکت کنندگان در همایش از رونمایی ها چندان راضی نبودند و امید داشتند که جابز، چیزی را برای آخر همایش نگه داشته، آخر همایش بلند زمزمه می کردند که : One More Thing - One More Thing!

الان البته مدتی است که تیم کوک و اعضای تیمش نتوانسته آن شور را به همایش ها بیاورند و کرونا هم پایانی شد برای همایش های حضوری!

اما جالب است بدانید که مدتی بود که سواچ Swatch - ساعت سازی سوئیسی- و اپل بدجوری به پرو پای هم پیچیده بودند.

تازه ترین درگیری این دو شرکت این بود که سواچ از همین شعار One More Thing استفاده می کرد. اپل هم در انگلیس علیه سواچ شکایت کرد.

اما اپل نتوانست در این جدال حقوقی پیروز بشود و حالا در انگلیس شعار One More Thing متعلق به سواچ شده!

قاضی با اینکه تایید کرد نوع استفاده سواچ مشکوک است، اما دلیل حقوقی هم برای توقف کار سواچ پیدا نکرد.

درگیری اپل و سواچ و کینه این دو از هم به زمانی برمی شود که اپل تلاش کرد ساعت ساز شود. اپل نخست می خواست ساعتش را با عنوان آی واچ به بازار بفرستد، اما سواچ قبلا این نام تجاری را در چند کشور ثبت کرده بود و اپل ناکام ماند.

بعد از آن اپل خواست که در ساخت گوشی های خود از آلیاژ فلزی به نام Liquidmetal استفاده کند، اما باز سواچ قبل اپل پیشدستی کرده بود و قراردادهای انحصاری برای خرید و استفاده از آن بسته بود.

اپل البته در نهایت پاتک زد و بخش قابل ملاحظه ای از بازار سواچ را از آن خود کرد و به ساعت ساز سوئیسی نشان داد که برآورد اولیه اش که تصور می کرد ساعت هوشمند بازاری ندارد، چقدر اشتباه بوده است.

حالا خنده دار این است که دیگر این دو شرکت به دعوا با هم عادت کردند و عمدا کاری می کنند که طرف دیگر از آنها شکایت کند.

در دور بعدی سواچ از شعار Tick Different در تبلیغات خود استفاده کرد. به این معنی که مثلا ساعت های ما به صورت متفاوتی تیک و تاک می کنند! اما خوب می دانید که Tick Different خیلی شبیه شعار Think Different اپل است و هر کسی که کمترین آگاهی داشته باشد، یاد شعار اپل می افتد! اما اینجا هم اپل وقتی شکایت کرد، پیروز نشد که کاری را پیش ببرد.

شکایت کشی جدید در مورد همین One More Thing بود.

حالا اگر تصور می کنید که در دادگاه وکلای سواچ حرف محکمه پسندی نداشته اند، باید بگویم که سخت در اشتباه هستید، چون وکلای سواچ استدلال کرده اند که خود استیو جابز این شعار را شوی تلویزیونی محبوبی که رد دهه 1960 و 1970 میلادی محبوب بود، برداشته است.

منبع

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46306

به "اپل نتوانست در جدال قانونی با سواچ، یادگار گفتاری استیو جابز یعنی یک چیز دیگر را به عنوان نشان تجاری در انگلیس ثبت کند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل نتوانست در جدال قانونی با سواچ، یادگار گفتاری استیو جابز یعنی یک چیز دیگر را به عنوان نشان تجاری در انگلیس ثبت کند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید