اگر یک روز تمام کارمند پشت میزنشین باشید، چه میزان باید ورزش کنید که تعادل برقرار گردد؟

به گزارش بلاگ پو، همه اش پشت میز هستید. در شرایط ایران که تقریبا هیچ شرکت یا اداره ای وسایل ورزش کوچک هم ندارد. پس شما ساعت ها هیچ عضله ای تکان نمی دهید و تازه به خاطر خستگی ذهنی ممکن است تنقلات هم بخورید. اما آیا واقعا بعد کار می گردد این اثر منفی کار را جبران کرد.

اگر یک روز تمام کارمند پشت میزنشین باشید، چه میزان باید ورزش کنید که تعادل برقرار گردد؟

البته فاکتور مهم این است که اراده جنبش و ورزش بعد از هر شیفت خسته نماینده از دست ندهید.

اما تحقیقات نشان می دهد که حدود 30 تا 40 دقیقه ورزش، طوری که عرقتان را دربیاورد، برای جبران اثرات منفی کافی است.

تحقیقات می گوید تا 40 دقیقه فعالیت بدنی با شدت میانه تا شدید در هر روز تقریباً اندازه مناسبی برای ایجاد تعادل بین 10 ساعت نشستن است.اگرچه هر اندازه ورزش یا حتی ایستادن تا حدودی یاری می نماید.

این تحقیق یک مطالعه متاآنالیز یعنی جمع بندی تحقیقات بود که ر سال 2020 و تجزیه و تحلیل نه مطالعه قبلی است که در آن، در مجموع روی 44370 نفر در چهار کشور مختلف که از نوعی ردیاب تناسب اندام استفاده می کردند، شرکت داشتند.

این تجزیه و تحلیل نشان داد که با کاهش زمان صرف شده برای فعالیت بدنی با شدت میانه تا شدید، خطر مرگ در میان افرادی که سبک زندگی کم تحرک بیشتری داشتند، افزایش یافت.

مزیت این تحقیق خاص این است که بر داده های نسبتاً عینی از ابزار های پوشیدنی تکیه می نماید - نه داده هایی که به وسیله شرکت نمایندگان گزارش می شوند.

در آن موقع، این مطالعه همراه با انتشار دستورالعمل های جهانی 2020 سازمان بهداشت جهانی در خصوص فعالیت بدنی و رفتار بی تحرک، که به وسیله 40 دانشمند در شش قاره گردآوری شده بود، منتشر شد.

امانوئل استاماتاکیس، محقق فعالیت بدنی و سلامت جمعیت از دانشگاه سیدنی در استرالیا، گفت: همانطور که این دستورالعمل ها تأکید می نمایند، همه فعالیت های بدنی مهم هستند و هر اندازه از آن بهتر از هیچ است. مردم همچنان می توانند از سلامت خود محافظت نمایند و اثرات مضر عدم تحرک بدنی را جبران نمایند.

توجه داشته باشید که اندازه کلی فعالیت ورزشی توصیه شده به وسیله ستورالعمل های WHO حدود 150 تا 300 دقیقه با شدت میانه یا 75 تا 150 دقیقه فعالیت بدنی شدید هر هفته است.

بالا رفتن از پله ها به جای آسانسور، بازی با بچه ها و حیوانات خانگی، شرکت در یوگا یا رقصیدن، انجام کار های خانه، پیاده روی و دوچرخه سواری همگی به عنوان راه هایی مطرح می شوند که در آن افراد می توانند فعال تر باشند.

لببته هنوز تعیین نیست مثلا ، دقیقاً سرحد نشستن بیش از حد کجاست. اما این یک زمینه تحقیقاتی سریع است و امیدواریم تا چند سال دیگر پاسخ های دقیق تر داشتهب اشیم.

دستورالعمل های سال 2020 در اینجا در مجله British Journal of Sports Medicine بیینید.

منبع: یک پزشک
انتشار: 28 آبان 1401 بروزرسانی: 28 آبان 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 68096

به "اگر یک روز تمام کارمند پشت میزنشین باشید، چه میزان باید ورزش کنید که تعادل برقرار گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر یک روز تمام کارمند پشت میزنشین باشید، چه میزان باید ورزش کنید که تعادل برقرار گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید