ایران به آتزوری بزرگ رسید، بازگشت ولاسکو به سرزمین خاطرات

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: تیم ملی والیبال ایران در پنجمین دیدار خود در لیگ جهانی روز آدینه به مصاف ایتالیا خواهد رفت.

ایران به آتزوری بزرگ رسید، بازگشت ولاسکو به سرزمین خاطرات

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیم ملی والیبال ایران در 3 سال گذشته، در 2 میدان مهم به مصاف ایتالیا رفته است. اولین رویارویی دو تیم در مسابقات قهرمانی دنیا سال 2010 در ایتالیا بود که شاگردان حسین معدنی بعد از شکست 3 بر صفر مقابل مصر و پیروزی 3 بر یک مقابل ژاپن، برای صعود به مرحله دوم احتیاج به یک پیروزی داشتند ولی آخرین حریف ایران در گروه، ایتالیای میزبان بود.

تیم ایران در دو ست اول، نمایش خیلی بدی از خود ارائه داد به طوری که ست دوم را 25-10 واگذار کرد. بازیکنان تیم ملی ایران، با پیروزی در ست های سوم و چهارم، کار را به تای برک کشیدند ولی در ست پنجم مغلوب ایتالیا شدند. مشاجره لفظی سعید معروف و والریو ورمیلیو پاسور تیم ملی ایتالیا از صحنه های فراموش نشدنی والیبال ایران به حساب می آید. بازیکنان ایتالیا که توقع چنین بازگشتی را از سوی بازیکنان ایران نداشتند به شدت در ست پنجم، عصبی بودند.

جام دنیای 2011، دومین عرصه رویارویی ایران و ایتالیا بود. این بار، راهنمایی تیم ایران به عهده خولیو ولاسکو بود. مربی ای که علاوه بر گذرنامه ایتالیایی، والیبال این کشور را به خوبی می شناخت و دوران طلایی آتزوری با او شروع شد. این بازی که آخرین دیدار ایران در جام دنیای بود با نتیجه 3 بر یک به سود ایتالیا تمام شد.

حالا دو تیم در هفته پنجم لیگ دنیای والیبال باز هم برابر هم صف آرایی می نمایند. فاصله امتیازات دو تیم در این گروه، نشان دهنده بخشی از اختلاف سطح والیبال و قدرت آنهاست.

تیم ملی والیبال ایران در حالی هفته گذشته به اولین پیروزی خود در اولین حضورش در لیگ دنیای رسید که ایتالیا 8 جام قهرمانی لیگ دنیای را در تالار افتخاراتش دارد. ایتالیا که در غیاب بسیاری از بزرگان پا به سن گذاشته اش وارد لیگ دنیای 2013 شده در حال حاضر با 15 امتیاز از 5 پیروزی و یک شکست، صدرنشین گروه دوم است.

تنها باخت ایتالیا در روسیه مقابل قهرمان المپیک آن هم با نتیجه 3 بر 2 بوده است. ستاره لاجوردی پوشان در لیگ دنیای، ایوان زایتسف، قطر پاسور این تیم است که تاکنون مهارنشدنی نشان داده است.

تیم ایران برای بازی آخر هفته مقابل ایتالیا، پوریا فیاضی و حمزه زرینی را به مودنا نبرده و در عوض آرش کمالوند و رحمان داوودی، شانس بازی مقابل ایتالیا را پیدا کردند. کمالوند یکی از ستاره های تیم ملی در جام دنیای و مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن بود که به دلیل مصدومیت شدید و عمل جراحی، تمام فصل گذشته را از دست داد.

اولین موفقیت والیبال ایتالیا در سطح دنیا مربوط به مسابقات قهرمانی اروپا در سال 1948 می گردد که این تیم در خاک ایتالیا به مدال برنز رسید. آتزوری بعد از قهرمانی در بازی های دانشگاه های دنیا در تورین (1970) بود که خودش را به عنوان قطب جدید والیبال دنیا عنوان کرد.

ایتالیا در سال 1978، میزبان مسابقات قهرمانی دنیا بود و با راهنمایی کارملو پیترا به مدال برنز رسید. روند رو به رشد این تیم با کسب مدال برنز المپیک 1984 لس آنجلس با سرمربی گری سیلوانو پراندی ادامه پیدا کرد. پراندی، یکی از گزینه های راهنمایی تیم ملی والبیال ایران، پیش از خولیو ولاسکو بود.

دوران 15ساله حکمرانی آتزوری بر والیبال دنیا از سال 1989، زمانی که خولیو ولاسکو، راهنمایی این تیم را به عهده گرفت، شروع شد. دوران طلایی والیبال ایتالیا با پائولو روبرتو فریتاس ملقب به به به تو، آندره آناستازی و جان پائولو مونتالی ادامه پیدا کرد. ایتالیا از سال 1989 تا 2005 به 3 قهرمانی دنیا، یک قهرمانی جام دنیای، 6 قهرمانی اروپا، 8 قهرمانی لیگ دنیای و مدال المپیک (نقره 1996 آتلانتا، برنز 2000 سیدنی و نقره 2004 آتن) رسید.

ایتالیا در سال های اخیر در کوشش است تا با تیم جوان و باانگیزه به روزهای پرافتخار گذشته بازگردد. تیم ملی ایتالیا در لیگ دنیای 2010 به مقام ششم رسید، در سال 2011 به نایب قهرمانی اروپا دست پیدا کرد و در همین سال به عنوان چهارمی جام دنیای رسید. ایتالیا، دارنده مدال برنز المپیک 2012 لندن است.

مائورو بروتو بعد از 6 سال موفقیت آمیز با تیم ملی فنلاند که عنوان مربی سال 2007 را برای او به ارمغان آورد به عنوان سرمربی ایتالیا انتخاب شد. او در سال های 2003 و 2004، یاری مربی تیم ملی کشورش بود که با این تیم به مقام قهرمانی اروپا، نقره المپیک و برنز و نقره لیگ دنیای رسید.

به نظر می رسد تیم ایتالیا با این مربی در جهت درستی حرکت می نماید چون بروتو تاکنون یک مدال برنز المپیک در سال 2012 و یک مدال نقره در جام دنیای را برای کشورش کسب نموده است.

ایتالیا به دنبال هر 6 امتیاز این بازی خانگی در مقابل ابرقدرت سال های اخیر آسیاست و ولاسکو هم بدش نمی آید برای آتزوری بزرگ دردسرساز گردد.

برنامه کامل هفته پنجم لیگ دنیای والیبال به توضیح زیر است:

گروه A:

7 تیر شهر سائوپائولو، استادیوم ایبیراپوئرا: برزیل - فرانسه

7 تیر شهر بیدگاشچ ، استادیوم لوچنیشکا: لهستان - آرژانتین

7 تیر شهر رنو، استادیوم رنو اونتس سنتر: آمریکا - بلغارستان

8 تیر شهر سائوپائولو، استادیوم ایبیراپوئرا: برزیل - فرانسه

8 تیر شهر رنو، استادیوم رنو اونتس سنتر: آمریکا - بلغارستان

9 تیر شهر گدنسک، استادیوم ارگو آرنا: لهستان - آرژانتین

گروه B:

7 تیر ساعت 22:30، شهر مودنا، استادیوم پالاکاسا مودنا: ایتالیا - ایران

7 تیر شهر هاوانا، استادیوم سیدواد دپورتیوا : کوبا - روسیه

8 تیر شهر نیس، استادیوم اس سی کایر: صربستان - آلمان

8 تیر شهر هاوانا، استادیوم سیدواد دپورتیوا: کوبا - روسیه

9 تیر ساعت 20:30، شهر ساساری، استادیوم پالاسرادیمیگنی: ایتالیا - ایران

9 تیر شهر نیس، استادیوم اس سی کایر: صربستان - آلمان

گروه C:

7 تیر شهر تامپر، استادیوم تامپر آیس آرنا: فنلاند - کانادا

8 تیر شهر یوان سون، استادیوم یوان سون: کره جنوبی - هلند

8 تیر شهر تامپر، استادیوم تامپر آیس آرنا: فنلاند - کانادا

9 تیر شهر یوان سون، استادیوم یوان سون: کره جنوبی - هلند

8 تیر شهر گیماراس، استادیوم مولتیسوس دگویماراس: پورتوریکو - ژاپن

9 تیر شهر گیماراس، استادیوم مولتیسوس دگویماراس: پورتوریکو - ژاپن.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11188

به "ایران به آتزوری بزرگ رسید، بازگشت ولاسکو به سرزمین خاطرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران به آتزوری بزرگ رسید، بازگشت ولاسکو به سرزمین خاطرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید