ایمپلنت ضربه گیر برای زانو در کارآزمایی بالینی امیدوار کننده ظاهرشده ، یاری فنری برای کسانی که مشکل آرتروز زانو دارند!

به گزارش بلاگ پو، در آرتروز زانو درمان ها از از دساده تا جایگزینی کامل مفصل زانو فرق دارد. سیستم زانو میشا که اخیراً آزمایش شده است، با عمل به عنوان ضربه گیر کاشته شده، شاید چیزی بین این حساب گردد.

ایمپلنت ضربه گیر برای زانو در کارآزمایی بالینی امیدوار کننده ظاهرشده ، یاری فنری برای کسانی که مشکل آرتروز زانو دارند!

دستگاه میشا که به وسیله شرکت کالیفرنیایی Moximed ساخته شده است، بی شباهت به یک نسخه مینیاتوری از ضربه گیری که ممکن است بر روی خودرو ببینید، نیست. در کناره های داخلی استخوان های ران و درشت نی در کنار مفصل زانو، پیستون فولادی را تعبیه می گردد که به داخل و خارج یک استوانه پلیمری انعطاف پذیر در پایین می لغزد.

هنگامی که پیستون سیلندر را در حرکت رو به پایین فشرده می نماید، سیلندر واکنش نشان می دهد و اندازه زیادی از انرژی را که در غیر این صورت وارد مفصل می گردد جذب می نماید. در نتیجه، ادعا می گردد که ایمپلنت در هر مرحله بیش از 30 درصد از اوج نیرو روی زانو را کاهش می دهد.

به گفته موکسیمد، میشا به وسیله یک برش و در یک روش سرپایی در زیر پوست کاشته می گردد. هنگامی که دستگاه در جای خود قرار می گیرد، هیچ محدودیتی برای دامنه حرکتی زانو یا قابلیت تحمل وزن ایجاد نمی نماید. بعلاوه استخوان ها، تاندون ها و غضروف را دست نخورده باقی می گذارد، بنابراین درمان های جایگزین در آینده هنوز امکان پذیر است.

در سال 2019، به عنوان بخشی از یک کارآزمایی بالینی چند مرکزی که به وسیله مرکز پزشکی وکسنر دانشگاه ایالتی اوهایو رهبری می شد، میشا در مجموع 81 بیمار زانو درد کاشته شد، نتایج آن کارآزمایی روز پنجشنبه (22 سپتامبر) پس از سه سال استفاده این افراد از دستگاه، اعلام شد.

بیش از 90٪ از شرکت کنندگان کاهش قابل توجهی در نمرات درد و بهبود در نمرات عملکرد را تجربه کردند. به طور کلی، این دستگاه دارای نرخ موفقیت 86 درصدی است که ادعا می گردد از مقدار موفقیت یک روش جراحی معمولی که به عنوان استئوتومی تیبیا بالا شناخته می گردد، بهتر است که شامل تنظیم مجدد مفصل زانو با بریدن یک قطعه گوه ای از استخوان از استخوان درشت نی است.

داده های آزمایشی به سازمان غذا و داروی ایالات متحده ارسال شده است و اکنون تحت آنالیز نظارتی است. هیچ اطلاعاتی در خصوص زمان عرضه گسترده سیستم زانو میشا وجود ندارد.

منبع: دانشگاه اوهایو

منبع: یک پزشک
انتشار: 4 مهر 1401 بروزرسانی: 4 مهر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 66989

به "ایمپلنت ضربه گیر برای زانو در کارآزمایی بالینی امیدوار کننده ظاهرشده ، یاری فنری برای کسانی که مشکل آرتروز زانو دارند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمپلنت ضربه گیر برای زانو در کارآزمایی بالینی امیدوار کننده ظاهرشده ، یاری فنری برای کسانی که مشکل آرتروز زانو دارند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید