باران در 9 استان ایران

به گزارش بلاگ پو، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش امروز (20 اردیبهشت ماه) در استان های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، شمال خوزستان، زنجان، ارتفاعات کرمان و جنوب چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

باران در 9 استان ایران

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا اضافه نمود: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (20 اردیبهشت ماه) برای بیشتر مناطق کشور شامل شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور همچنین ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی ارتفاع و دامنه های زاگرس مرکزی و سواحل دریای خزر بارش باران گاهی به صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی در ادامه گفت: فردا (21 اردیبهشت ماه) فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور تضعیف می گردد و بارش ها به صورت پراکنده خواهد بود. بارش ها بیشتر در نوار شرقی کشور، شمال غرب ارتفاعات کرمان و شرق سواحل دریای خزر به صورت رگبار رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد که شدت بارش ها در استان اردبیل و جنوب به گلستان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: یکشنبه (22 اردیبهشت ماه) این سامانه بارشی در شمال شرق و جنوب شرق کشور فعالیت می نماید و بارش باران گاهی به صورت رگبار رعد و برق و وزش باد پیش بینی می گردد که در شرق و شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش ها به صورت پراکنده خواهد بود.

وی در ادامه گفت: طی امروز و فردا (20 و 21 اردیبهشت ماه) با شدت کمتر وزش باد و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب مرکز و شرق کشور دور از انتظار نیست. از سوی دیگر طی امروز (20 اردیبهشت ماه) غرب خلیج فارس مواج و طوفانی و روز یکشنبه (22 اردیبهشت ماه) مرکز و غرب خلیج فارس مواج پیش بینی می گردد.

وظیفه در انتها درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: فردا (21 اردیبهشت ماه) آسمان تهران صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش بینی می گردد. دمای هوا در این روز به 28 درجه سانتیگراد و 17 درجه سانتیگراد می رسد. آسمان پایتخت یکشنبه (22 اردیبهشت ماه) صاف همراه با وزش باد پیش بینی می گردد. دمای هوا در گرم ترین زمان 30 درجه سانتیگراد و در خنک ترین زمان 17 درجه سانتیگراد خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6980

به "باران در 9 استان ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باران در 9 استان ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید