بازارچه دائمی صنایع دستی در گالیکش راه اندازی می گردد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان با فرماندار شهرستان گالیکش پیرامون پیگیری و برطرف موانع پروژه های عمرانی و نیمه تمام شهرستان ملاقات و گفت وگو کرد.

بازارچه دائمی صنایع دستی در گالیکش راه اندازی می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، پنجشنبه 28 فروردین ماه 99 جلسه پیگیری و رفع موانع پروژه های عمرانی و نیمه تمام شهرستان گالیکش با حضور احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، علی اصغر میرزایی فرماندار گالیکش، محمد رزاقی رئیس اداره گالیکش و سایر مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری برگزار گردید.

احمد تجری در این نشست گفت: شهرستان گالیکش در حوزه صنایع دستی دارای پتانسیل های فراوانی است و سعی ما بر این است تا در سال جهش فراوری با حمایت بیشتر از هنرمندان و صنعتگران شهرستان زمینه رونق فروش محصولات آنان را مهیاسازیم.

او اعلام نمود: یکی از پروژه های مهم حوزه صنایع دستی در گالیکش ایجاد بازارچه دائمی در این شهرستان است که باهدف معرفی صنایع دستی فاخر شهرستان، رونق فروش هنرمندان و صنعتگران این حوزه و بالا رفتن سرانه اشتغال و بهبود شرایط مالی مردم شهرستان اجرایی خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان یادآور شد: عملیات اجرایی این بازارچه با زیربنایی به مساحت 2هزار متر در سه طبقه و با برآورد 80 میلیارد ریال اعتبار در امسال اجرایی خواهد شد.

او گفت: یکی از بخش هایی که بیش از سایر حوزه ها از این بیماری دچار آسیب شد، تأسیسات گردشگری بودند. این آسیب برای تأسیسات گردشگری استان که بروز سیل را در نوروز 98 و شیوع کرونا ویروس را در نوروز 99 تجربه کردند بیشتر است و باید بخشی از این خسارت با در نظر دریافت حمایت هایی توسط دولت رفع گردد.

علی اصغر میرزایی فرماندار گالیکش نیز گفت: اعتبارات لازم برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی گالیکش منظور شده است و با توجه به ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه صنایع دستی و گردشگری، امیدواریم این طرح در اسرع وقت کلنگ زنی و به مرحله بهره برداری برسد.

او در ادامه با اشاره به شیوع کرونا در سطح کشور و معضلات به وجود آمده در حوزه گردشگری افزود: متأسفانه شیوع بیماری کرونا در بدترین زمان ممکن رخ داد و ازآنجاکه صنعت گردشگری در ایام خاتمهی سال و نوروز بخش اعظمی از سفرها را تجربه می کرد، متأسفانه بسیاری از فعالان این حوزه به لحاظ درآمدی و مالی متضرر و متحمل خسارت شدند که می بایست به نوعی این ضرر جبران گردد.

او از همکاری و همراهی مدیران تأسیسات گردشگری شهرستان گالیکش در راستای اجرای مصوبات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در شهرستان تشکر و قدردانی کرد.

پس از خاتمه این نشست احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با همراهی علی اصغر میرزایی فرماندار گالیکش از پروژه های عمرانی نیمه تمام بازدید کردند.

محل احداث بازارچه دائمی صنایع دستی شهرستان، پروژه آبشار مصنوعی پارک جنگلی شهرستان، محل احداث مجتمع گردشگری و محل احداث کمپینگ بین راهی صادق آباد از پروژه هایی بود که مورد بازدید نهاده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 23 خرداد 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24213

به "بازارچه دائمی صنایع دستی در گالیکش راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه دائمی صنایع دستی در گالیکش راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید