بازگشایی ایستگاه دوچرخه در شهر دوچرخه ها، تلاش برای احیای یک فرهنگ

به گزارش بلاگ پو، محمدرضا شفیعی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ایستگاه دوچرخه در باغ ملی (میدان آزادی) در جوار ساختمان شهرداری یزد در نظر گرفته شده و قرار بود از اول اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کند اما چون شرکتی که کار اداره این ایستگاه را بر عهده گرفته بود، بنای دریافت پول از مردم به ازای دوچرخه سواری را داشت، با فعالیت آن موافقت نشد.

بازگشایی ایستگاه دوچرخه در شهر دوچرخه ها، تلاش برای احیای یک فرهنگ

وی اعلام نمود: اکنون شرکت جدیدی با شرایط مدنظر شهرداری برای اداره این ایستگاه اعلام آمادگی کرده و به زودی فعالیت آن آغاز می شود.

شفیعی با بیان اینکه یزد از دیرباز به عنوان شهر دوچرخه ها شناخته می شد، مطرح نمود: در صدد احیای فرهنگ دوچرخه سواری در یزد هستیم و بر این اساس چند ایستگاه دوچرخه در سطح شهر ایجاد شده که به زودی از همه آنها بهره برداری خواهد شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد یادآور شد: این ایستگاه در مناطق پرتردد از جمله میدان آزادی (باغ ملی)، نعل اسبی (میدان فرهنگ) و مسجد جامع راه اندازی شده است.

شفیعی مطرح نمود: راستاهای دوچرخه سواری به عرض یک متر و 75 سانتیمتر نیز در برخی معابر برای این منظور در نظر گرفته شده تا دوچرخه سواران با امنیت بیشتری بتوانند به دوچرخه سواری بپردازند.

وی ادامه داد: این راستاها کف سازی و برای تردد دوچرخه ها، مناسب سازی شده است ضمن اینکه برخی راستاها نیز از قبل آماده سازی شده و اکنون آماده بهره برداری است.

شفیعی از توسعه ایستگاه های دوچرخه در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در صورتی که این طرح مورد استقبال قرار گیرد، امکان استقرار و راه اندازی ایستگاه های دوچرخه در مناطقی نیز میدان امیرچخماق، میدان مهدیه، پارک هفت تیر و ... فراهم است.

وی همچنین از پیش بینی ایجاد دو راستا دوچرخه سواری در بافت تاریخی یزد خبر داد و گفت: ایجاد این راستا می تواند به گردشگران نیز برای پیمودن راستاهای گردشگری کمک کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20074

به "بازگشایی ایستگاه دوچرخه در شهر دوچرخه ها، تلاش برای احیای یک فرهنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی ایستگاه دوچرخه در شهر دوچرخه ها، تلاش برای احیای یک فرهنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید