بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان

به گزارش بلاگ پو، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان اطلاع داد.

بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان

به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، سارا اخوت امروز چهارشنبه 26 تیرماه 98 با اعلام این خبر گفت : مجسمه سنگی مرد ساسانی، پیکره تمام قد انسانی از جنس سنگ آهک یکپارچه است که در اوایل دهه 60 خورشیدی و پس از وقوع سیلی به طور اتفاقی در جنگل النگدره گرگان شناسایی و کشف شد.

او گفت : طی هماهنگی های به عمل آمده بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان و مازندران مقرر شد این مجسمه که هم اکنون در موزه بابل نگهداری می گردد به مدت یک ماه در موزه باستان شناسی گرگان برای بازدید عموم به نمایش گذاشته گردد.

اخوت یادآور شد: در خصوص تاریخ گذاری ساخت اثر و بر اساس مطالعات تطبیقی اجرا شده بر روی خصوصیات شمایل نگارانه، به نظر می رسد این مجسمه به دوران ساسانی تعلق داشته باشد.

معاون میراث فرهنگی استان گلستان اضافه کرد: اگرچه تناسب نداشتن و نوع ترکیب اندام، لباس و بعضی ویژگی های دیگر را می توان نشانه پیکره سازی اشکانی دانست، اما شباهت آن با بعضی از شاخصه های هنر پیکرتراشی ساسانی همچون نحوه ایستادن و قرارگیری دست ها و تزئینات وابسته، قدمت آن به دوره ساسانی را نزدیک تر می نماید.

او گفت: تاریخ رونمایی از مجسمه سنگی مرد ساسانی در این موزه شهرستان گرگان متعاقباً اعلام خواهد شد.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9117

به "بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت مجسمه سنگی مرد ساسانی به گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید