باگان ؛ شهر هزار معبد در میانمار

به گزارش بلاگ پو، باگان ؛ شهر هزار معبد در میانمار

در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره باگان ؛ شهر هزار معبد در میانمار سخن خواهیم گفت.

باگان ؛ شهر هزار معبد در میانمار

بیشتر با باگان ؛ شهر هزار معبد آشنا شوید :

شهر باگان (Bagan) از مشهورترین شهرهای باستانی دنیاست که قدمت آن به سال ها پیش برمی گردد . شهر باگان که خیلی ها آن را به اسم پاگان هم می شناسند، به خاطر وجود بیش از 2000 معبد و آثار باستانی به عنوان یکی از عجایب معماری دنیای باستان ساخته می گردد ؛ نکته جالب اینجاست که هنوز چگونگی ساخت این معبدها در هزاران سال پیش بدون جواب مانده و باستان شناسان زیادی برای رسیدن به جواب این معما در این شهر مشغول کاوش هستند. این شهر باستانی در میانمار یا همان برمه و در شرق آسیا قرار گرفته است.این شهر تاریخی در افسانه های محلی با اسامی دیگری هم شناخته می گردد از تامبادیپا به معنی شهر مس گرفته تا تاسادسا به معنی شهر سوخته، چرا که در گذشته معادن مس زیادی در این شهر و اطراف آن وجود داشت و بیشتر مردم با کار در همین معادن امرار معاش می کردند.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

شهر باستانی باگان تا به حال با حوادث زیادی روبه رو شده و بارها تا مرحله نابودی هم پیش رفته و به همین خاطر با نام شهر سوخته هم شناخته می گردد. با این حال معابد زیبا و قدیمی این شهر گردشگران زیادی را به میانمار می کشاند. به عقیده بیشتر گردشگر ها، تماشای طلوع و غروب آفتاب از این معابد از جذاب ترین مناظر موجود است که چهره زیبایی به شهر داده است. این معابد هم اکنون به موزه هایی با تاریخ هزاران ساله تبدیل شده اند.

معابد مشهور باگان

بسیاری از معابد این شهر شبیه به هرم و درست به ابعاد اهرام ثلاثه مصر ساخته شده اند. با این تفاوت که اهرام ثلاثه به طور کلی یکرنگ بوده ولی این معابد در رنگ های مختلف درست شبیه به یک کیک چند طبقه عروسی به نظر می آیند.در میان معابد باستانی باگان، بوپایا پاگودا از همه قدیمی تر است و گفته می گردد که این معبد در قرن سوم و به دست شاه پاگان پیوساوی ساخته شده که در بین سال های 168 تا 243 بعد از میلاد بر این سرزمین حکومت می کرد.البته نظرهای دیگری هم وجود دارند که قدمت این معبد را بین قرن 9 تا 11 میلادی تخمین می زنند.

پاگودا مشهورترین معبد شهر بوده و ارتفاعی در حدود 6 متر دارد. جالب ترین بخش آن سنگ بزرگی است که در بالاترین قسمت آن قرار گرفته و با روکشی نازک از طلا پوشیده شده است. طبق افسانه ها این سنگ از طریق موی یک بودا به حالت تعادل نگه داشته شده و هیچ چیزی برای تثبیت آن به کار برده نشده است. تماشای غروب آفتاب در حالی که به نظر می رسد خورشید در پشت این صخره پنهان می گردد، بسیار تماشایی بوده و یکی از پرطرفدارترین قسمت های بازدید برای ترویست هاست.

این معبد ها دارای معماری خاصی هستند، که انبوه مراتع سر سبز و گیاهان، روح نواز، در اطراف آن به زیبایی بیشتر آن یاری نموده اند.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

batask.ir: ترجمه آنلاین و دارالترجمه آنلاین، ترجمه مقالات انگلیسی

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: تاپ تراول
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24533

به "باگان ؛ شهر هزار معبد در میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باگان ؛ شهر هزار معبد در میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید