برانکو: درباره کی روش حرفی ندارم جز آرزوی موفقیت ، مطمئنم پرسپولیس قهرمان آسیا می گردد ، پیروزی ربطی به عدد قرارداد ندارد

به گزارش بلاگ پو، برانکو ایوانکوویچ می گوید که اگر ضربه علی علیپور در بازی با کاشیما گل می شد، این تیم قهرمانی آسیا را به دست می آورد.

برانکو: درباره کی روش حرفی ندارم جز آرزوی موفقیت ، مطمئنم پرسپولیس قهرمان آسیا می گردد ، پیروزی ربطی به عدد قرارداد ندارد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، برانکو ایوانکوویچ یک و نیم سال پس از ترک پرسپولیس، انتها توانست به مطالبات خود دست پیدا کند و آن را از پرسپولیسی ها بگیرد. او که 7 جام قهرمانی در تورنمنت های مختلف برای این تیم کسب کرد، حالا در عمان چالش جدید خود را پیگیری می نماید و البته همزمان شایعات توافقش با باشگاه شباب الاهلی نیز منتشر شده که البته او در تبادل نظر با خبرنگار نسبت به آن واکنشی محتاطانه داشته است.

این سرمربی کروات همچنین به صعود سرخ ها تادیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا پرداخته و درباره ناکامی شاگردانش در کسب این رقابت ها در سال 2018 اظهار نظر نموده است. جایی که با اشاره به محرومیت نقل و انتقالاتی می گوید که مجبور بود فشار زیادی را به بازیکنان وارد کند.

برانکو در بخش انتهای این مصاحبه در پاسخ به سوال ما درباره کارلوس کی روش، در خصوص رزومه خود صحبت نموده و ترجیح داده که با یک آرزوی پیروزیت برای کی روش، از این سوال بگذارد.

مصاحبه با برانکو ایوانکوویچ را در ادامه می خوانید:

* شکایت از پرسپولیس برایم جای تأسف داشت

او در ابتدا راجع به دریافت مطالباتش از باشگاه پرسپولیس گفت: نسبتا طولانی بود و متاسفم از اینکه بالاخره از تصمیمی که فیفا داده بود، در نهایت مطالبات داده شد. چند سالی بود که منتظر آن بودم و این مطالباتی است که کاملا طبیعی است و به لحاظ حقوقی، شکلی قانونی داشت و این مطالبات از دل قراردادی بود که به خوبی توسط من، کادرم و کوشش بازیکنان به اجرا در آمده بودند، بیرون آمد. فقط برای من جای تاسف دارد که چرا مجبور شدیم با پرسپولیس بر اثر فشار فیفا این حکم و مطالبات را دریافت کنیم نه با توافق طرفین.

* می خواستیم با پرسپولیس توافق کنیم اما...

سرمربی سابق سرخ ها در خصوص چرایی عدم توافق با این باشگاه گفت: چندین مورد سعی کردیم جلساتی را برای مذاکره با باشگاه پرسپولیس برقرار کنیم. سه بار شخصا به سفارت ایران در زاگرب رفتم تا با مدیران پرسپولیس مذاکره کنم و یک مورد هم وکیلم در استانبول با وکیل باشگاه پرسپولیس و آقای حسینی مذاکره کرد. هر دو مذاکره نمایندگان متبحری بودند و پیروز شدند آنجا تخفیف بسیار خوبی را از ما بگیرند و ما آماده بودیم آنجا مبلغی که کمتر از نیمی از قرارداد می شد را به ما یکجا پرداخت نمایند و مساله انتها یابد اما متاسفانه اراده ای از سوی مسوولان باشگاه و شاید هم فرا مسوولان باشگاه برای این توافق دیده نمی شد. بار دیگر تاسف خودم را بابت اینکه این ماجرا به سمت اقدام قانونی و فیفا کشیده شد و کار با اقدام قانونی صورت گرفت و طرف مقابل را مجبور به این کرد که آنچه باید بپردازد را انجام دهد.

* مطمئنم پرسپولیس میتواند قهرمان آسیا گردد

برانکو در خصوص صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال آسیا توضیح داد: این باعث افتخار من است که این اتفاق بار دیگر رخ داده و اینبار من مطمئن هستم که پرسپولیس قادر خواهد بود گام نهایی که ما متاسفانه با توجه به محدودیت ها و عدم امکاناتی که در آن مقطع داشتیم نتوانستیم به دست بیاورم، کار را یکسره کند. آن ستاره زیبا باید روی پیراهن پرسپولیس بیاید و باعث فخر فوتبال ایران گردد. من شادمانم از اینکه نتایج در حال استمرار است و این برای بار دوم نیست و ما دو بار هم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان بازی کردیم. پرسپولیس از نظر انسجام ساختاری و سیستم کار و نوع بازی به مرحله ای از بلوغ رسیده که نتایج پیروز را استمرار می دهد و این برای من و طرفداران پرسپولیس باعث شادمانی خواهد بود. بی صبرانه در انتظار فینال در کنار طرفداران پرسپولیس خواهم بود تا با یک نمایش پیروز این بازی را با عملکرد فوق العاده خود به سودشان انتها دهند.

* مقابل کاشیما آبرومندانه ظاهر شدیم

ایوانکوویچ درباره شرایط تیمش در سال 2018 و صعود به فینال باوجود محرومیت نقل و انتقالاتی گفت: آنچه که می گویید عین واقعیت است. ما بعد از دو پنجره محرومیت نقل و انتقالاتی و عملا یک سال تمام نتوانستیم حتی یک بازیکن اضافه کنیم. برخلاف الان که خوشبختانه این مساله برای پرسپولیس وجود ندارد. ما مجبور بودیم از همه داشته های خودمان استفاده کنیم. از جوانترین جوان تا بازیکنی که باتجربه ترین است. باید فشار را به شکلی روی همگی آنها می آوردیم که همچنان بالاترین کیفیت بازی را در پست آنها ببینیم. به یاد داشته باشید که بیشتر بازیکنان من در لیگ قهرمانان آسیا حتی بیشتر از لیگ داخلی فرصت پیدا کردند. مثل آدام همتی، سعید حسین پور، علوان زاده و سایرین. این نشان می دهد که ما چاره ای جز اینکه از تمام توان استفاده کنیم نداشتیم ولی شادمانم که با وجود این مسائل به فینال رسیده بودیم. به خاطر دارم که مجبور بودم 5 روز قبل از بازی فینال در ژاپن، برابر سایپا بازی کردیم. با این فشار هم توانستیم بازی آبرومندانه ای مقابل حریف به نمایش گذاشتیم حالا بگذریم از اتفاقاتی که در همان بازی و قبل از اعزام تیم به ژاپن هم رخ داد.

* اگر علیپور آن موقعیت را گل می کرد...

وی درباره استفاده از بازیکنان جوان شرح داد: تصمیم اشتباه که نه، چرا که عملا با توجه به شرایطی که داشتیم تمامی تصمیمات ما بیشتر از روی اجبار بود و راستا دیگری نداشتیم. به جز آن ترکیب و تعویض هایی که کاملا معین بود باید چه می کردم؟ شادمانم از اینکه تک تک بچه های جوان و بازیکنان باتجربه تیم توانستند با بالاترین توان و کیفیت به میدان بروند. چه در ژاپن که یک سفر پرفشار داشتند. گفتم که 5 روز قبل از بازی رفت در ژاپن یک بازی پرفشار برای ما در نظر گرفته بودند. فکر کنید که ما دو روز قبل از بازی به ژاپن رسیدیم و هیچ زمانی برای تطبیق با آنجا نداشتیم. در بازی رفت و در دقیقه 97 هم اگر سیامک نعمتی آن کارت قرمز عجیب را دریافت نمی کرد یا علیپور پیروز می شد آن موقعیت را تبدیل به گل کند یا حتی سیامک، راحت تر می شد نتیجه را جبران کرد. اما اینکه بگویم تصمیمی در فینال گرفتم که از آن پشیمان هستم، نه. بضاعت ما کاملا معین بود و با آن شرایط بهترین بازی ممکن را برابر حریف به نمایش گذاشتیم. بله، اگر یک گل در ژاپن زده می شد و شاید حتی اگر سیامک اخراج نمی شد، جبران در تهران راحت تر بود. ما با قدرت بیشتری در تهران شاید می توانستیم کار بزرگتری انجام بدهیم. ظاهرا شانس تا آن حدی که انتظار داشتیم با ما نبود.

* اخراج نعمتی تاثیرگذار بود

سرمربی کنونی تیم ملی عمان راجع به مصدومیت های متوالی در تیمش عنوان نمود: بله، این عملکرد خیلی تاثیر داشت. از خاطر نبرید که ما در بازی با استقلال هم حسین ماهینی را به عنوان یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم از دست داده بودیم. این اولین آسیب جدی بود که به تیم ما در راستا فینال به ما وارد شد. سیامک هم کارت قرمز گرفت و مصدومیت انصاری که با رشادت برای ما جنگید و البته باز هم باید بگویم که آن بازی قبل از فینال مقابل سایپا فشار زیادی به بازیکنان آورد و مصدومیت هایی برای تیم شکل داد. ما محدودیت هایی برای سفر داشتیم و باید 6-5 روز زودتر به ژاپن می رفتیم تا بازیکنان با شرایط این کشور از نظر خواب و مسائل دیگر به چیزی که باید برسند. باز با وجود همه این مسائل من افتخار می کنم که تیمم زیباترین بازی ممکن را با جوانترین بازیکنان و باتجربه ترین آن مقابل طرفداران به نمایش گذاشتند.

* پرسپولیس قهرمان گردد، شادمان ترین خواهم بود

وی همچنین درباره فینال گفت: همه چیز در فینال پیش رو به شکل مساوی است. با توجه به محرومیت هایی که پرسپولیس دارد و اینکه فینال تک بازی است. هر دو رقیب از داشتن طرفدار محروم هستند همه چیز را 50-50 می دانم. اما تیم پرسپولیس بسیار خوب است و استمرار خودش را برای دستیابی به پیروزیت تا همین جا هم به خوبی نشان داده است. این کار از حدود 6 سال پیش شروع شده و ادامه پیدا می نماید. من شادمان ترین مرد جهان خواهم شد اگر قهرمانی پرسپولیس را ببینم و جام را بر دستان سرمربی محترم تیم بالای سرش ببینم. من برای اینکه یحیی در آزادی بتواند با جام دور افتخار بزند واقعا لحظه شماری می کنم و او لیاقت این را خواهد داشت.

* پیروزیت ربطی به عدد قرارداد ندارد

برانکو ایوانکوویچ درباره اظهار نظر مدیران پرسپولیس در این مدت راجع به او گفت: من نمی دانم چه کسی چه صحبتی نموده اما این را می دانم که در دو سال انتهای من و کادرفنی ام و حتی بازیکنان مطالبات خود را دریافت ننموده بودند. من و کادرفنی ام به تازگی با اقدامات قضایی پیروز به دریافت مطالبات شده ایم. آنچه که معین است پیروزیت ربطی به مطالبات و عدد قرارداد ندارد و چیزی که اهمیت دارد، انگیزه، روحیه تیمی و کوشش برای پیروزیت بیشتر است که خوشبختانه پرسپولیس هر سه را دارد.

* ترابی بسیار خوب است

او درباره شرایط لژیونرهای ایرانی که شاگرد او نیز بودند، گفت: ترابی را بسیار خوب می بینم همانطور که صادق محرمی این روزها صندلی بزرگی دارد و هیچ محدودیتی برای حضور ترابی در صندلی بزرگی در فوتبال اروپا نمی بینم.

* پنج روز قبل فینال برایمان بازی گذاشتند

برانکو درخصوص مسائل تیمش برای بازی فینال آسیا گفت: مسائلی که داشت را قبلا در سوال قبلی جواب دادم. همانطور که گفتم 5 روز قبل از عزیمت به ژاپن بازی با سایپا را قرار دادند. بازی های فشرده ای در لیگ و جام حذفی داشتیم که عملا زمانی برای استراحت به تیم و بازیکنان نداشتم. زمانی که به دست می آوردیم برای کارهای تاکتیکی قرار می دادیم و بازیکنانم فرصتی برای استراحت نداشتند. این سوالی است که آقای کی روش باید به آن پاسخ بدهد که نه به پرسپولیس که البته به رده های پایه تیم ملی هم اجازه حضور در کمپ تیم ملی را نمی داد و به جای فدراسیون باید از شخص کی روش اجازه گرفته می شد. به نظرم درست ترین کار چیزی است که الان انجام می گردد و این یعنی رفتار درست فدراسیون، سازمان لیگ و کلیه ارگان های ورزش که همگی خودشان را در اختیار تیمی قرار دهند که یک گام برای افتخار فاصله دارد. حالا این تیم می خواهد استقلال باشد یا پرسپولیس و یا هر تیم دیگری نه اینکه همه چیز در اختیار یک شخص باشد. به جای اینکه کارفرما برای کشورش تصمیم گیرنده باشد یک شخص تصمیم نهایی را بگیرد. این رفتار حرفه ای است که مسابقه لیگ یا جام حذفی را برای تیمی که تنها یک گام برای دستیابی به افتخار فاصله دارند به تعویق بیندازند و تمام امکانات معطوف به آن تیم شوند. این تیم می خواهد تیم ملی باشد، پرسپولیس یا استقلال، سپاهان و تراکتور و یا هر تیم دیگری که به فینال راه یافته و می تواند یک شرایط فوق العاده را برای آن کشور شکل دهد.

* درباره کی روش حرفی ندارم جز آرزوی پیروزیت

بخش بعدی تبادل نظر به سوالی درباره کی روش اختصاص داشت و برانکو گفت: من صحبت زیادی درباره کی روش ندارم و سوابق ایشان به خودشان مربوط است. ایشان هم مثل تمام همکاران من در هر کجایی که هستند پیروز باشند چرا که حقیقت این است که ایشان هم کوشش و زحمت خودش را می کشد. اما بحثی که درباره خودم می توانم داشته باشم این است که در سه کشور توانسته ام قهرمانی کسب کنم. کرواسی، چین و ایران. ضمن اینکه از سابقه من در تیم ملی هم باخبر هستید. بد نیست که درباره تیم ملی کرواسی صحبت کنم. وقتی ما به عنوان کشور تازه استقلال یافته توانستیم به جام جهانی فرانسه راه پیدا کنیم و مقام سوم را به دست آوردیم. از طرف دیگر هم در جام ملت های اروپا هم انگلستان را شکست دادیم و با یک نامردی تمام عیار در مرحله بعدی ما را حذف کردند. وقتی دیدند که یک تیم شگفتی ساز می شویم به شکل ناجوانمردانه جلوی ما را گرفتند. نمی خواهم درباره الاهلی حرف بزنم که چطور آن رخ داد اما باید بگویم که در سه کشور پیروزیت کسب کردم و نه فقط در ایران. اینکه چه می گویند را کاری ندارم و حتی با تیم متوسط و پایین جدولی عربستان که الاتفاق باشد توانستم به فینال جام پادشاهی راه پیدا کنم و برابر الهلال با نتیجه 2-1 شکست خوردیم.

* حرفه ای نیست که از عمان بروم

وی درباره پیشنهادش از تیم شباب الاهلی گفت: شباب الاهلی امارات هم پیشنهاد داده و درست است. پیشنهاداتی هم از کره جنوبی، چین، ژاپن و امارات پیشنهاد داشتم اما حرفه ای نیست و به آنها گفتم که با فدراسیون فوتبال عمان مطرح نمایند.

ورزش3

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

asiaro.ir: سفر به آسیا و کشورهای شرق آسیا، آسیای مرکزی و خاورمیانه

thailandro.ir: سفر به تایلند با همه خوشی ها و تفریحات هیجان انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39759

به "برانکو: درباره کی روش حرفی ندارم جز آرزوی موفقیت ، مطمئنم پرسپولیس قهرمان آسیا می گردد ، پیروزی ربطی به عدد قرارداد ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برانکو: درباره کی روش حرفی ندارم جز آرزوی موفقیت ، مطمئنم پرسپولیس قهرمان آسیا می گردد ، پیروزی ربطی به عدد قرارداد ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید