بربط: پیشنهاد فعالیت در کشتی را داشتم اما عاشق جودو هستم

به گزارش بلاگ پو، دارنده مدال نقره جودوی بانوان در مسابقات نوجوانان آسیا گفت: برای فعالیت در کشتی پیشنهاد داشتم، اما عاشق جودو هستم و به همین دلیل تا پایان دوران قهرمانی در این رشته فعالیت خواهم کرد.

بربط: پیشنهاد فعالیت در کشتی را داشتم اما عاشق جودو هستم

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، مریم بربط در گفت وگو با فارس، در پاسخ به این سوال که شما یکی از مدال آوران آسیایی در رشته جودو در بخش بانوان هستید، در حال حاضر با توجه به مشکلاتی که برای جودو ایران پیش آمده آیا تمرینات خود را ادامه می دهید یا خیر، گفت: نزدیک به دو سال بود که در اردوهای تیم ملی جودو شبانه روز تمرین می کردم تا به مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا اعزام شوم. در حال حاضر هم با توجه به مشکلاتی که برای جودو ایران پیش آمده این اتفاق برای من یک فرصت است تا استراحت کنم و پس از ریکاوری تمریناتم را دوباره شروع کنم تا بتوانم ایرادهای فنی که داشتم را برطرف کنم. در اردوهای تیم ملی تمرینات همگانی است و جدا از ملی پوشان نمی توان تمرین کرد، اما حالا تعلیق جودو برای من یک فرصت شده تا حتی آسیب دیدگی که از ناحیه کمرم داشتم را ترمیم کنم و انشاالله پس از برطرف تعلیق با آ مادگی کامل به میادین بین المللی اعزام شوم .

عضو تیم ملی جودو بانوان در ادامه صحبت های خود، گفت: تعلیق به سود جودو ایران نیست، اما نمی گردد به خاطر این مسئله ای که همه ما از پشت پرده آن خبر داریم جودو را رها کنیم. این قشنگ نیست که من بخواهم با این همه مدال در مسابقات آسیایی جودو را رها کنم. کسی که به رشته مورد علاقه خود عشق و علاقه داشته باشد به این راحتی ها این رشته را رها نمی کند. به نظرم ما هم باید همینطور کوشش کنیم و فکر نمی کنم این تعلیق برای همواره باشد. هرچند یکسری ها شاید از این اتفاق خوشحال شوند و بودند افرادی که به حالت تمسخر در رابطه با تعلیق جودو از ما سوال می پرسیدند و این برایم عجیب بود که چرا آنها از این اتفاق خوشحال بودند .

دارنده نشان نقره مسابقات قهرمانی آسیایی در رده نوجوانان در پاسخ به این سوال که آیا در طول این مدت برای فعالیت در رشته دیگر به شما پیشنهادی شده یا خیر، گفت: بعضی ها از جودو جدا شدند و به رشته کوراش رفتند و این یک تصمیم کاملا اشتباهی است که بعضی ها گرفته اند. اصلا سوال من این است اگر در سطح شهر از مردم عادی سوال کنیم که کوراش چیست؟ آیا کسی می داند که این چه رشته ورزشی است اما رشته جودو را شما از هر کسی سوال کنید به خوبی از این رشته اطلاعات دارد و حتی قهرمانان دنیا و آسیا این رشته را با نام و نشان می شناسند. در مقطعی یکی از دوستان پدرم که از مسئولان ورزش کشتی استان همدان است، پیشنهاد داد تا در رشته کشتی فعالیتم رآ شروع کنم. حتی حاضر بودند همه هزینه تمریناتم را پرداخت نمایند، چون تقریبا جودو و کشتی از لحاظ فنی نزدیک به هم هستند؛ اما من پیشنهاد آنها را قبول نکردم چون دوست ندارم در رشته دیگر فعالیت کنم. هدفم این است که وقتی جودو را شروع کردم تا انتها دوران قهرمانی در همین رشته کوشش و افتخارآفرینی کنم .

دارنده مدال نقره بانوان در مسابقات نوجوانان آسیا در انتها صحبت های خود گفت: جودو یک رشته المپیکی است و اینطور نیست که فدراسیون دنیای بخواهد برای همواره در این فدراسیون را تخته کند. قطعا این موضوع حل خواهد شد و یک مقدار زمانبر است. من از مسولان فدراسیون تشکر می کنم که علی رغم اتفاقاتی که اتفاق افتاده همچنان مسابقات داخلی در رده های پایه برگزار می گردد و این موضوع باعث ایجاد انگیزه بین جودوکاران شده است. من هشت سال عضو تیم ملی جودو بوده و هستم، در طول سال های گذشته هیچ حقوقی برای ما در نظر گرفته نمی شد، اما در این یک سال اخیر خوشبختانه برای ما حقوق در نظر گرفته شده و این موضوع برای ما ایجاد انگیزه نموده است. اصلا بحث مسائل اقتصادی نیست، همین که مسئولان فدراسیون در چنین شرایطی باعث می شوند که انگیزه ها از بین نرود اتفاق خیلی بزرگی است. در دوره های گذشته که پس از کسب مدال به ما توجه نمی شد، اما حالا همین رفتارها باعث بالا رفتن روحیه ما می گردد. من اولین مدال نقره نوجوانان آسیا و اولین نقره جوانان آسیا را کسب کردم. سه مدال برنز در جوانان آسیا بدست آ وردم اما در طول سال های گذشته هر زمانی که از مسابقات باز می گشتیم همه چیز برای ما تمام می شد ، اما حالا شرایط فرق نموده و از مسئولان فدراسیون به خاطر حمایت های همیشگی تشکر می کنم .

انتهای پیغام ،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 14728

به "بربط: پیشنهاد فعالیت در کشتی را داشتم اما عاشق جودو هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بربط: پیشنهاد فعالیت در کشتی را داشتم اما عاشق جودو هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید