15 حقیقت جالب در خصوص بلغارستان که نمی دانید

به گزارش بلاگ پو، مردمی که با تکان دادن سرشان به چپ و راست، کلمه بله را می گویند. زبان اشاره ای برعکس مردم دنیا دارند. می خواهیم درباره بلغارستان که ارزان ترین کشور اروپایی است، حقایق جالبی را بازگو کنیم. حقایقی از این دست که دومین کشور عظیم فراوری کننده روغن گل رز را کشور بلغارستان می دانند. از روغن گل رز در تهیه بیشتر عطرها استفاده می گردد.

15 حقیقت جالب در خصوص بلغارستان که نمی دانید

انتخاب های شما برای سفرهای خارجی بسته به سلیقه و هزینه ای که می خواهید خرج کنید، بسیار متفاوت و متنوع است. برای یک مسافرت متنوع و مقرون به صرفه ما سفر به بلغارستان را پیشنهاد می کنیم. کشوری که بسیاری از مردم آن طور که باید از جذابیت های آن نمی دانند. شک نکنید با مطالعه در خصوص این کشور و جاذبه های بلغارستان، آن را در لیست سفر خود قرار می دهید.

در این مقاله خبرنگاران می خواهیم شما را با حقایق و نکات جالبی که کمتر کسی درباره بلغارستان می داند آشنا کنیم. حقایقی که هر کدام ریشه در تاریخ، سنت ها و طبیعت این کشور دارد.

1- روغن رز، بهترین سوغاتی بلغارستان

یکی از بهترین سوغاتی هایی که از بلغارستان می توانید بیاورید، روغن گل رز است. بلغارستان را باید کشور گل های رز نامید. درباره بلغارستان و عطر رزها باید این را بدانید که در این کشور به قدری گل های رز زیاد رشد می نمایند. بلغاری ها عصاره آن را برای فراوری عطر به سراسر دنیا صادر می نمایند. دره گل رز در 200 کیلومتری پایتخت بلغارستان یعنی صوفیا قرار گرفته است.

روغن گل رزی Rose oil که از کشور بلغارستان می آید در باقی نقاط دنیا بسیار کمیاب و نادر است. این روغن چنان ارزشمند است که به آن طلای بلغارستان می گویند. برای گل های رز بلغارستان، جشنواره ای 110 ساله در شهر کازانلاک در دامنه های بالکان برگزار می گردد. اگر به وارنا سفر کردید، از این سوغاتی های وارنا می توانید خریداری کنید.

2- بله یا نه، زبان اشاره ای برعکس دیگر مردم دنیا!

یکی از رازهای جالبی که باید درباره بلغارستان بدانید نحوه گفتن بله و نه در زبان اشاره بلغاری است. مردم بلغارستان در زمره معدود کشورهایی هستند که با تکان دادن سرشان جواب بله یا نه را می دهند. یعنی در هر صورتی جواب مورد نظر شما با حرکت سر معین می گردد! این رفتارشان برای جهانگرد ها و خارجی هایی که به کشورشان می آیند، بسیار گیج نماینده و عجیب است. با این که مردمان بلغارستان این کار برایشان کاملا جا افتاده است و به راحتی پاسخ خود را می گیرند.

ضمناً یادتان نرود که بلغاری ها به بله می گویند دا. پس هر وقت به جای حرکت سرشان به گفتن واژه دا اکتفا کردند بدانید که منظورشان جواب مثبت و یا بله بوده است.

3- نی انبان بلغاری، از قدیمی ترین سازهای دنیا

ساز نی انبان یکی از قدیمی ترین سازهای روی زمین است که در سراسر دنیا وجود دارد. و نی انبان بلغاری Bulgarian BagPipes یکی از بهترین سازهای دنیا است. این ساز مخصوص مردم بلغارستان که گایدا نام دارد، بسیار ساده و سنتی است؛ و با نی انبان های اسکاتلندی و حتی جنوبی تفاوت بسیار زیادی دارد. نی انبان ها به خاطر قابلیت حمل سبک و ساده ای دارند، تبدیل به ساز محبوب و رایج شده اند.

4- آهنگ مردم بلغارستان در اولین پرواز کاوشگر فضایی

هنگامی که اولین کاوشگرها و ماهواره ها را به فضا می فرستادیم، با آن ها 3 آهنگ را به درون فضای لامتناهی پخش کردیم. کاوشگر Voyager 1 و Voyager 2 در سال 1977 به فضا فرستاده شده اند. این کاوشگر آهنگ های باخ، موتزارت و آهنگی بلغاری را به فضا فرستادند. آهنگ محلی کشور بلغارستان با نام Izlel e Delio Hayduti که توسط Valya Balkanska اجرا شده بود. کسانی که دوست دارند، این آهنگ را گوش دهند به سایت زیر مراجعه نمایند.

  • لینک آهنگ: Izlel e Delio Hayduti

5- الفبای سیریلیک، زبان کشور بلغارستان

زبان مردم بلغارستان الفبایی مخصوص دارد. در خصوص بلغارستان این را بدانید که الفبای سیریلیک الفبایی Cyrillic scrip است که توسط 2 راهب بلغاری تاسیس شد. داستان درست شدن این الفبا این گونه بیان شده است: که در مدرسه ادبیات پرسلاو قرار بر این بود که هر کسی خط و زبان خودش را داشته باشد. از آن جا شد که در میان تمامی الفباهایی که به وجود آمد، الفبای سیریلیک اختراع شد. خط تاجیکی در واقع تغییر یافته الفبای سیریلیک است. سالروز اختراع الفبای بلغاری در تاریخ بلغارستان، تعطیل عمومی است.

6- آثار به جا مانده از دوران رومی ها در بلغارستان

می توان یک لیست بلند بالا و فصیح از آثار تاریخی به جای مانده در کشور بلغارستان درست کرد. که در دوره امپراتوری رومی ها و حکومتشان به بلغارستان به وجود آمده بوده است. از آن جایی که بلغارستان کشوری قدیمی و با جاذبه های تاریخی فراوانی است، آثار تاریخی و جاذبه های بسیار فراوانی دارد. در بین این آثار دیدنی از دوره رومی ها، آثار بسیار زیادی به جای مانده است. از جمله این آثار می توانیم به ویرانه های صوفیا، تئاتر پالادیو، حمام های رومی وارنا و بسیاری از جاذبه های دیگر اشاره نماییم. این آثار درباره بلغارستان نشان می دهد که این کشور ریشه های تاریخی و تمدنی بسیار قوی ای دارد.

فرهنگ غنی آن، تاریخ بلغارستان را به وجود آورده و تبدیل به یکی از جالب ترین دیدنی های دنیا شده است. اگر دوست دارید که برای دیدن این جاذبه ها به کشور بلغارستان بروید، تور وارنا خبرنگاران را پیشنهاد می کنیم!

در تور وارنا خبرنگاران شما می توانید در مدت زمان 7 شب و 8 روز، در بهترین شرایط ممکن به گشت و گذار بپردازید. با وجود راهنمای فارسی زبان در طول مدت سفرتان مطمئن باشید که هیچ گونه مسئله ای برای ارتباط دریافت با مردم محلی نخواهید داشت. خدمات زیر از جمله مثال ها برای سفر و تور بلغارستان است:

  • ترانسفر فرودگاهی
  • سیم کارت برای هر اتاق
  • بیمه مسافرتی
  • صبحانه رایگان
  • خدمات طبق توضیحات تکمیلی در پکیج
  • ویزا
  • بلیط رفت و برگشت
  • اقامت در هتل های 3 تا 5 ستاره
  • و بسیاری دیگر.

7- اولین اختراعات مهم دنیا در بلغارستان

اختراع اولین کامپیوتر الکترونیکی، ساعت دیجیتالی و کیسه هوا ماشین در بلغارستان صورت گرفته است. جان آتاناسوف John Atanasoff دانشمند تبار بلغاری است. این دانشمند، اولین دستگاه رایانه الکترونیکی دیجیتال را به همراه کلیفورد بری Clifford Berry طراحی و توسعه داد.

8- پنیرهای بلغاری، خوشمزه ترین طعم دهنده غذا

درباره بلغارستان و رابطه اش با پنیر رمز و رازهای فراوانی وجود دارد. سنت درست کردن پنیر در بلغارستان به قدری قدیمی است که نمی توان برای آن تاریخ معینی متصور شد. بهترین پنیرهایی که در بلغارستان می توانید بخورید؛ پنیرهای سفید تهیه شده از شیر گوسفند و یا گاو است. برخی ها می گویند که پنیر فتا بلغاری Bulgarian cheeses است نه یونانی! پنیرهایی که به عنوان پنیر صبحانه در ایران مورد استفاده قرار می گیرد نیز، پنیرهای بلغارستانی هستند.

9- چشمه های آب معدنی بلغارستان، مکانی برای استراحت

درباره بلغارستان می توان حقایق بسیاری اعلام کرد. یکی از این حقیقت ها، وجود تعداد زیاد چشمه های آبگرم در آن است. بلغارستان پس از ایسلند در اروپا قرار گرفته و صندلی دوم را برای بیشترین چشمه های آب گرم اروپا دارد. افرادی که قصد سفر به بلغارستان را برای چنین تفریحاتی دارند، می توانند بلیط هواپیما را به صورت آنلاین و اینترنتی از خبرنگاران خریداری نمایند.

10- بلغارستان، کشور صخره ها و کوهستان ها

اگر از خود می پرسید که کشور بلغارستان چگونه کشوری است بیشتر راجع به طبیعت آن بخوانید. این کشور در واقع کشور صخره ها و کوهستان هاست. در این کشور به قدری کوهستان، کوه، صخره و دیگر منابع طبیعی وجود دارد که باید یک مطلب مجزا را به آن اختصاص دهیم. دو رشته کوه بالکان و ردوپه به همراه رشته کوه های کوچک تر تشکیل دهنده این سرزمین هستند. سرزمین بلغارستان با کوه های ریلا و پیرین شناخته شده اند.

رشته کوه بالکان شمال و مرکز کشور بلغارستان و رشته کوه ردوپه باختر و جنوب آن را شامل می گردد. به دلیل وجود این کوهستان ها، ورزش های زمستانی مانند اسکی در شهرهای بلغارستان به ویژه شهر بانسکو مرسوم است.

11- بهترین ماست دنیا در بلغارستان

در میان مواد غذایی مطرح بلغاری که به دنیا عرضه نموده اند، ماست صندلی ویژه ای دارد. ماست بلغارستان بهترین نوع ماست در دنیا است. این ماست توسط تخمیر نوعی باکتری در شیر فراوری می گردد که تنها در این کشور یافت می گردد. درباره بلغارستان و شکم گردی در این کشور، می توانید در مقاله غذاهای بلغارستان بخوانید.

12- دانستنی هایی درباره بلغارستان و رسم بابا مارتا

رسم بابا مارتا Martenitsi آیینی است که هر سال در اول ماه مارس شروع می گردد. این سنت نشانه ای از پیروزی بهار بر زمستان است. بلغاری ها با بستن نخ های سفید و قرمز در دور مچ دست یا سنجاق آن ها روی کتشان جشن می گیرند. دختران بلغارستانی با بستن عروسک های سفید و قرمز به درختان آمدن بهار را خواش آمد می گویند. این مراسم به مناسبت تمام شدن زمستان بابا مارتا نامیده می گردد.

13- سنت عروسی در کشور بلغارستان

یکی از عجیب و غریب ترین سنت ها، سنت عروسی در بلغارستان است. درباره بلغارستان می توان از سنت های عجیب و غریب ازدواج نام برد. این سنت های عجیب در بیشتر نقاط کشور به جز جنوب غربی آن، بسیار کمرنگ شده اند. در بین مناطقی که هنوز هم به این شکل ازدواج می نمایند، روستای ریبنو از همه سرآمدتر است. در این مراسم همه زنان دعوت شده، قبل از این که داماد صورت عروس را ببیند، مشغول می شوند. قبل از جاری شدن خطبه عقد صورت عروس را کاملا سفید می نمایند. سپس روی صورتش آرایشی سنگین به همراه سنگ های زینتی می گذارند!

پس از این که صورت عروس به این شکل و هیبت درآمد، او را به داماد نشان می دهند. به اصطلاح به آن رونمایی از عروس زیبا می گویند! در سنت ها، این گونه زنان کشور بلغارستان مراسم ازداوجشان را شروع می نمایند.

14- قدیمی ترین گنجینه دنیا در بلغارستان

به کشف عتیقه و گنجینه علاقه دارید؟ باستان شناسان درباره بلغارستان تحقیق نموده اند. در شهر باستانی نکروپولیس وارنا قدیمی ترین گنجینه دنیا یافت شده است. گنجینه ای از سکه های طلا که متعلق به 5000 سال قبل از میلاد است! برای اطلاعات بیشتر راجع به این گنجینه به مطلب موزه باستان شناسی وارنا مراجعه کنید.

15- پایین ترین قیمت های اروپا در بلغارستان

افرادی که به شهرهایی مانند وارنا یا حتی پایتخت بلغارستان سفر می نمایند، متوجه این موضوع خواهند شد. به نسبت اینکه اینجا کشوری اروپایی است اما هزینه های سفر به وارنا در بلغارستان 50 درصد کمتر از دیگر کشورهاست. موضوعی که باعث محبوبیت شهرهای معروف بلغارستان در میان گردشگران شده است

  • برای دریافت ویزای بلغارستان به چه مدارکی احتیاج داریم؟

پیشنهاد می دهیم برای اطلاعات کامل درباره بلغارستان و سفارت آن، به مقاله راهنمای سفارت بلغارستان مراجعه کنید. تمام مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزا را در این مقاله پیدا می کنید.

دانستن این حقایق درباره بلغارستان سفر شما به این کشور را جذاب تر می نماید. اگر بعد از خواندن این مقاله تصمیم گرفتید به کشور مسافرت کنید، راهنمای سفر به بلغارستان را بخوانید. گردشگرانی که تور وارنا را خریداری یا به بلغارستان سفر نموده اند، برای ما کامنت بگذارند. از تجربیات خود در هتل های وارنا و تفریحات این کشور بگویید.

fun30t1.ir: شهر سرگرمی، در شهر سرگرمی کلی مطلب باحال براتون داریم

javedandld.ir: مجله جاودان | مجله خانه و خانواده ایرانی

منبع: الی گشت
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24394

به "15 حقیقت جالب در خصوص بلغارستان که نمی دانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 حقیقت جالب در خصوص بلغارستان که نمی دانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید