برترین افزونه های کش در وردپرس، ویکی دمی مطالب خواندنی: 4 روش برای تغییر اندازه فونت نوشته ها در وردپرس (تصویری)

به گزارش بلاگ پو، با سلام خدمت شما همراهان همیشگی ویکی دمی. در این مقاله قصد داریم برترین افزونه های کش وردپرس سال 2019 را به شما معرفی کنیم. لینک دانلود این افزونه ها نیز در پایین هر کدام برای شما قرار داده شده که می توانید از آن ها برای دانلود افزونه خودتان استفاده نمایید. قبل از معرفی افزونه های کش وردپرس بگذارید کمی در خصوص کش (cache) برای شما توضیحی ارائه کنیم.

برترین افزونه های کش در وردپرس، ویکی دمی مطالب خواندنی: 4 روش برای تغییر اندازه فونت نوشته ها در وردپرس (تصویری)

آیا می خواهید سرعت وب سایت وردپرس خود را افزایش دهید؟ استفاده از پلاگین کَش (cache) در وب سایت شما یکی از بهترین راه های اطمینان از بارگذاری وب سایت شما در سریعترین زمان ممکن است. از لحاظ آماری، تقریبا نیمی از مخاطبان وبسایت شما انتظار دارند که سایت تان کمتر از 3 ثانیه بارگذاری گردد. به این ترتیب، جای تعجب نیست الگوریتم های گوگل هر روز بیشتر از گذشته به سرعت سایت حساس می شوند. هرچه سرعت صفحه بالاتر باشد، رتبه بندی جستجوی شما بهتر است و ترافیک طبیعی بیشتری را می توانید جذب کنید. در این مقاله بهترین پلاگین های کَش وردپرس وب سایت را با شما به اشتراک می گذاریم.

چرا به پلاگین کَش وردپرس احتیاج دارید؟

پلاگین های کَش صفحات ایستای HTML وب سایت شما را ایجاد می کنند و این صفحات را بر روی سرورتان ذخیره می کنند. هر بار که یک کاربر کوشش می نماید تا به وب سایت شما دسترسی پیدا کند، افزونه کَش به جای پردازش نسبتاً سنگین اسکریپت های وردپرس، صفحه HTML سبک تر را بارگیری می نماید. به این ترتیب پلاگین کَش به شدت زمان بارگذاری صفحه شما را بهبود می بخشد.

کش چیست؟

قبل آغاز معرفی افزونه های کش وردپرس بهتر است بدانیم کش چیست و دقیقا چه کاری انجام میدهد؟ کش یک سری داده های معمول هست که برای پاسخ گویی سریع سایت به درخواست های کاربران در کامپیوتر فرد بازدید کننده ذخیره می گردد. به زبانی دیگر زمانی که پردازنده از حافظه درخواست خواندن دارد، ابتدا محتویات حافظۀ کش سیستم آنالیز می گردد. اگر دادۀ مدنظر در کش سیستم وجود داشته باشد، دیگر احتیاجی به دسترسی به حافظۀ رم وجود ندارد و به این ترتیب، سرعت فرآیند بیشتر خواهد شد. حالا بیایید نگاهی به بهترین پلاگین های کَش وردپرس موجود در بازار بیاندازیم.

WP Rocket یک افزونه تجاری برای سیستم وردپرس می باشد که به یاری آن می توانید سرعت بارگذاری وب سایت وردپرسی خود را به طرز باورنکردی افزایش دهید!

اگر دنبال بهترین افزونه افزایش سرعت هستید WP Rocket محبوب ترین پلاگین کَش پیشرفته برای وردپرس است. در واقع، سهولت پیکربندی این افزونه، حساب او را از جمع رقبایش جدا می نماید. هنگامی که پلاگین را فعال می کنید، کَش صفحه بلافاصله فعال خواهد شد. این افزونه دارای بخش های بسیاری است، ما در مقاله ای بصورت جداگانه نحوه کار با افزونه WP Rocket را برای شما شرح خواهیم داد. به زبان ساده تر، WP Rocket یک افزونه تجاری برای سیستم وردپرس هست که به یاری آن می توانید سرعت بارگذاری وب سایت وردپرسی خود را به طرز باورنکردنی افزایش دهید!

چند مزیت دیگر استفاده از WP Rocket عبارتند از:

  • نمایش وب سایت شما در موتورهای جستجو بهبود خواهد یافت.
  • برای بهبود زمان بارگذاری صفحه، فایل های HTML، جاوا اسکریپت و CSS کوچکتر می شوند.
  • حالت Lazy Load بر روی تصاویر شما اعمال می گردد، به این معنی که تصاویر شما تنها زمانی بارگذاری می شوند که برای بازدید کنندگان سایت در مرورگرشان قابل مشاهده است.
  • این افزونه شامل hook load هایی است که به توسعه دهندگان یاری می نماید به راحتی ویژگی های مورد نظر خود را گسترش دهند.
  • سازگار با Cloudflare
  • بهینه سازی دیتابیس
  • سازگار با ووکامرس
  • پشتیبانی از CDN
  • کاملا فارسی سازی شده

قیمت: قیمت این افزونه از 39 دلار آغاز میگردد، شما می توانید نسخه pro این افزونه را از سایت های ایرانی نیز خریداری نمایید.

نکته مهم: ممکن است با کمی جستجو در اینترنت نسخه pro این افزونه را بصورت null شده نیز پیدا نمایید، پیشنهاد ما به شما این است که از این نسخه ها استفاده نکنید، زیرا در این نسخه ها اشخاص کد های مخرب جایگزاری می کنند که می تواند برای سایت شما مشکل ساز گردد.

مطالب خواندنی: 4 روش برای تغییر اندازه فونت نوشته ها در وردپرس (تصویری)

2- افزونه کش WP Super Cache

WP Super Cache یکی دیگر از پلاگین های کَش محبوب وردپرس است که بیش از یک میلیون نصب فعال دارد. این افزونه توسط Automattic یعنی همان تیم پشتیبانی WordPress.com اجرا می گردد. WP Super Cache به شما یاری می نماید تا فایل های HTML استاتیک را از وبلاگ دینامیک وردپرس خود تهیه کنید. پس از پردازش نسبتاً سنگین اسکریپت های وردپرس در سایت خود، WP Super Cache فایل اکستنشن HTML را به اکثریت قریب به اتفاق بازدیدکنندگان وب سایت شما ارائه می دهد.

WP Super Cache فایل های کَش شده را در 3 حالت اجرا می نماید:

  • ساده: این روش کَش فایل را به شما توصیه می کنیم چراکه برای اجرای آن مجبور نیستید فایلهای PHP را ویرایش کنید، به علاوه فایل htaccess لازم نیست پیکربندی گردد.
  • تخصصی: این، سریعترین روش کَش برای ارائه خدمات فایل های سوپر کَش HTML به کاربران است، اما احتیاج به اصلاح فایل های htaccess شما دارد.
  • WP Super Caching: این روش جهت کَش صفحات برای کاربران شناخته شده (کسانی که وارد سایت شما می شوند، نظرات خود را به اشتراک می گذارند و …) استفاده می گردد. اگر چه این روش انعطاف پذیرترین متود کَش است، اما نسبت به روش های دیگر کمی نمایدتر است.
  • کش صفحات
  • فشرده سازی صفحات
  • پشتیبانی از CDN
  • حذف کش

3- افزونه کش وردپرس W3 Total Cache

W3 Total Cache با بیش از یک میلیون نصب فعال، یکی از محبوب ترین پلاگین های کَش برای وردپرس است. شرکت ها و نشریات بی شماری از جمله AT & T، MattCutts.com، Mashable.com از این پلاگین استفاده می کنند و آن را به سایر کاربران توصیه می کنند. این که آیا هاست سایت شما، اشتراکی یا اختصاصی است، فرقی نمی نماید. در هر صورت این پلاگین را برای بهبود عملکرد وب سرور تان و کاهش زمان بارگذاری صفحه مفید است. در حال حاضر، این تنها پلاگین طراحی شده برای بهینه سازی تمام محیط های میزبانی عملیاتی است.

این افزونه همچنین از صفحات تلفن همراه سریع (AMP) و لایه سوکت امن (SSL) را پشتیبانی می نماید.

توسعه دهندگان ادعا می کنند که این افزونه می تواند تا 80 درصد صرفه جویی در پهنای باند را به وسیله کوچک کردن، کاهش اندازه HTML، CSS، جاوا اسکریپت و فیدها را بدون ایجاد تاثیر منفی ارائه دهد.

مزیت ها:

  1. پشتیبانی از صفحات موبایل سریع Google AMP
  2. یاری به افزایش بهینه سازی و سئو وردپرس با افزایش سرعت سایت
  3. پشتیبانی کامل از گواهی امنیتی SSL وردپرس
  4. تا 80 درصد صرفه جویی در پهنای باند با فشرده سازی js, css , html و کاهش درخواست به سرور
  5. سازگار با انواع سرویس های میزبانی وب مانند: هاست اشتراکی، سرور مجازی و سرور اختصاصی
  6. امکان کش کردن دیتابیس وردپرس

قیمت: رایگان

4- افزونه کش وردپرس WP Fastest Cache

WP Fastest Cache دارای تنظیمات پیکربندی کمتری برای کَش وردپرس است که این امر باعث می گردد به عنوان یکی از ساده ترین افزونه های کَش وردپرس موجود در مخزن پلاگین وردپرس شناخته گردد. درست مانند هر پلاگین کَش دیگر، این افزونه، فایل های HTML استاتیک را از صفحات دینامیک سایت وردپرس تان ایجاد می نماید. برای کاهش حجم فایل ها، افزونه، فایل های HTML و CSS را کوچک می نماید. همچنین به شما اجازه می دهد تا emoji های سایت تان را غیرفعال کنید. این پلاگین به طور موثری کَش مرورگر را جهت کاهش زمان بارگذاری صفحه برای بازدید کنندگان تکراری و یکی کردن بسیاری از فایل های CSS برای کاهش تعداد رفت و برگشت HTTP پیاده سازی می نماید.

نسخه پیشرفته این افزونه ویژگی های منحصر به فردی مانند بهینه سازی تصویر، پاک سازی پایگاه داده، کَش تلفن همراه دارد که سرعت صفحه شما را افزایش می دهد. پس از نصب پلاگین رایگان WP Fastest Cache، شما می توانید نسخه حق پیشرفته آن را به طور مستقیم از داشبورد وردپرس خود خریداری کنید.

قیمت: هر دو نسخه اولیه (رایگان) و پیشرفته در دسترس شما هستند اما قیمت نسخه پیشرفته تا زمانی که بر روی گزینه خرید در پلاگین رایگان خود کلیک نکنید، مشخص نمی گردد.

مزیت های کش وردپرس WP Fastest Cache

  • سازگار با SSL ، هاست های اشتراکی ، VPS و CDN
  • امکان حذف کش
  • پشتیبانی کامل از موبایل و AMP
  • کش مرورگر
  • قابلیت بهینه و فشرده سازی فایلهای css و js
  • قابلیت مدیریت و مشخص زمان برای کش سایت
  • حذف user-agents برای افزایش سرعت وردپرس

5- افزونه کش وردپرس Comet Cache

Comet Cache یکی دیگر از افزونه های محبوب کَش با 60،000 نصب فعال است. بر خلاف سایر پلاگین های کَش، Comet Cache دارای توانایی کَش کاربران ورودی نیز می باشد. این بدان معنی است که اگر شما یک سایت عضویت، سایت تجارت الکترونیک یا هر سایتی دیگر که احتیاج به ثبت نام دارد را اجرا می کنید، Comet Cache پلاگین مناسبی برای استفاده شماست. این افزونه از کَش مرورگر با سرور آپاچی استفاده میکند، به این معنی که شما می توانید سرعت صفحه را با جلوگیری از چند رفت و برگشت بین سرور و مرورگر افزایش دهید. همچنین می توانید تمام فایل های کَش شده در سایت خود را از شبکه تحویل محتوا (CDN) منتخب تان دریافت کنید. این افزونه، از شبکه های محبوب CDN مانند CloudFront، MaxCDN نیز پشتیبانی می نماید. برای جلوگیری از فراوری نسخه جدید حافظه پنهان، در حالی که سرور شما مشغول کار است، افزونه بر بار سرور نظارت می نماید و به طور موقت انسداد کَش را غیرفعال می نماید.

آموزش کامل افزایش حجم آپلود در وردپرس با 4 روش

این افزونه همچنین آمار کَش را به نشان می دهد که این موضوع به شما یاری می نماید تا از وضعیت حافظه سایت خود، مطلع باشید.

قیمت: هر دو نسخه رایگان و پیشرفته در دسترس هستند. لایسنس یک سایت را می توان برای یک بار هزینه، با 39 دلار خریداری کرد.

6- افزونه کش وردپرس Cache Enabler

Cache Enabler پلاگین کَش سبک وزنی است که یک فایل HTML ثابت از سایت شما ایجاد می نماید و آن را به اکثریت قریب به اتفاق بازدیدکنندگان وب سایت شما ارائه می نماید. این افزونه، احتیاج به تنظیمات کمتری دارد و تمام ویژگی های مهم و مورد احتیاج یک پلاگین کَش را دارد. بر خلاف بسیاری از پلاگین های کَش وردپرس رایگان، Cache Enabler مستندات گسترده ای را فراهم نموده است که به شما یاری می نماید ویژگی های مختلف پلاگین را کشف کنید. این مستندات، با تصاویر و ویدیوهای زیبا شما را از جنبه های مختلف کَش وردپرس مطلع می نماید. در حالت ایده آل، شما تمایل به استفاده از هیچ تم یا پلاگین خاصی برای موبایل استفاده ندارید که پوسته های مختلف را برای کاربران تلفن همراه و دسکتاپ همراه با Cache Enabler نشان دهد، زیرا پس از آن، حافظه پنهان از کار میفتد.

قیمت: رایگان

7- پلاگین کش Hyper Cache

Hyper Cache یک پلاگین کَش است که صرفاً در PHP نوشته شده است و می تواند در هر دو محیط میزبانی ارزان و همچنین سرورهای high end استفاده گردد. فعال کردن Hyper Cache آسان است زیرا این افزونه با مجموعه ای از مقادیر پیش فرض کار می نماید. این پلاگین دارای گزینه سوئیچ تم تلفن همراه است که شما را قادر به فعال سازی کَش حتی در زمان استفاده از طرح بندی های مختلف برای کاربران تلفن همراه و دسکتاپ می نماید. اگر از یک تم جوابگو در سایت خود استفاده می کنید یا احتیاج به فرمت های مختلف تبلیغاتی برای دستگاه های مختلف دارید، این موضوع به کارتان می آید. یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد از Hyper Cache توانایی آن برای ارائه صفحات کَش شده جهت اظهار نظر نویسندگان است. با این حال، اگر مایل باشید، می توانید صفحات کَش شده را نیز خاموش کنید تا نویسندگان نظر دهند.

این افزونه نیز از پلاگین آماده bbPress است، بنابراین شما می توانید کش bbPress را برای صفحات فروم خود نیز فعال کنید.

قیمت: رایگان

انتخاب بهترین افزونه وردپرس کَش برای احتیاجهای شما!

برای انتخاب یک پلاگین کَش وردپرس ، هیچ راه چاره یکسانی برای همه وجود ندارد.

اگر می خواهید بهترین پلاگین کَش رایگان وردپرس را انتخاب کنید که این کار را انجام دهد، یا W3 Total Cache یا WP Super Cache را انتخاب کنید. هر دو آنها به طور مداوم به روز می شوند و توسط بیش از یک میلیون وب سایت استفاده می شوند و اگر به یک راه چاره مناسب برای کَش وردپرس احتیاج دارید که پشتیبانی فوق العاده ای را ارائه می دهد و در سرانجام احتیاج به تنظیمات کمتری دارد، WP Rocket انتخاب مناسبی برای شماست، البته نسخه حرفه ای این افزونه!

امیدواریم این مقاله شما را برای انتخاب بهترین پلاگین کَش برای وب سایت تان هدایت کند. در ا فزایش سرعت سایت تان پیروز باشید، زیرا سرعت سایت بر سئو شما بسیار تاثیر گذار است، در صورتی که قصد دارید با سئو و فاکتورهایش بیشتر آشنا شوید، می توانید به مقاله آموزش سئو در ویکی دمی مراجعه نمایید.

راستی، اگر می خواهید به رشد ترافیک ارگانیک نیز برسید، به مقاله بهترین ابزار سئوی وردپرس نگاهی بیندازید.

منبع: چمدان
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10776

به "برترین افزونه های کش در وردپرس، ویکی دمی مطالب خواندنی: 4 روش برای تغییر اندازه فونت نوشته ها در وردپرس (تصویری)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین افزونه های کش در وردپرس، ویکی دمی مطالب خواندنی: 4 روش برای تغییر اندازه فونت نوشته ها در وردپرس (تصویری)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید