برترین های هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ ایسما برترین بازیکن، علی منصور و ذوب آهن بهترین سرمربی و تیم هفته

به گزارش بلاگ پو، علیرضا منصوریان، اسماعیل گونکالوس و تیم ذوب آهن عناوبن برترین های هفته بیست و یکم لیگ برتر را کسب کردند.

برترین های هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ ایسما برترین بازیکن، علی منصور و ذوب آهن بهترین سرمربی و تیم هفته

به گزارش ، هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با توقف پرسپولیس صدرنشین مقابل نساجی و پیروز نشدن شاگردان برانکو در چهارمین بازی خارج از خانه متوالی، صعود یک پله ای سپاهان با رجحان برابر پارس جنوبی و حضور این تیم در رده دوم جدول، چهارمین برد متوالی استقلال و داغ تر شدن کورس مدعیان صدرجدولی با رجحان آبی ها برابر نفت مسجد سلیمان، برد تراکتور در دربی تبریز و قرار دریافت این تیم در فاصله 2 امتیازی صدر جدول، انتها طلسم پیروز نشدن ذوب آهن با برد در خانه پدیده شهر خودرو، ثبت نخستین امتیاز سپیدرود با راهنمایی نادر دست نشان در خانه سلطان تساوی های لیگ برتر یعنی صنعت نفت آبادان، به برد رسیدن سایپا پس از 12 بازی با رجحان مقابل فولاد خوزستان و در نهایت دومین برد متوالی خارج از خانه پیکان حسین فرکی در خانه استقلال خوزستان انتها یافت.

در مجموع بازی های این هفته تیم های سایپا، پدیده، ذوب آهن، پیکان، پرسپولیس و استقلال حریفان خود را شکست دادند و 2 بازی هم با تساوی به اتمام رسید.

در زیر نتایج و رجحانن های این هفته را با هم مرور می کنیم.

سایپا تهران 1 - فولاد خوزستان0 : امیر حسین حسین زاده

پدیده شهر خودرو مشهد 0 - ذوب آهن اصفهان 1 : امیر ارسلان مطهری

استقلال خوزستان 0 - پیکان تهران 1 : امیر روستایی

ماشین سازی تبریز 0 - تراکتورسازی تبریز 2 : اشکان دژاگه و آنتونی استوکس

نساجی مازندران 1 - پرسپولیس تهران 1 : محمد مهدی نظری برای نساجی و سروش رفیعی برای پرسپولیس

سپاهان اصفهان 1 - پارس جنوبی جم 0: کی روش استنلی

صنعت نفت آبادان - سپیدرود رشت 1 : حامد پاکدل برای صنعت نفت و میثم فردوسی برای سپیدرود

استقلال تهران 1 - نفت مسجد سلیمان 0 : علی کریمی

تعداد گل: 11 گل

میانگین: 1/37 گل در هر بازی

پرگل ترین بازی:

ماشین سازی 0 - تراکتور 2 / نساجی 1 - پرسپولیس1 / صنعت نفت 1 - سپیدرود 1 (2گل)

کم گل ترین بازی:

استقلال 1 - نفت مسجد سلیمان 0 / سپاهان 1 - پارس جنوبی 0 / استقلال خوزستان 0 - پیکان 1 / پدیده 0 - ذوب آهن 1 و سایپا 1 - فولاد 0 (یک گل)

رجحانن بازیکن:

اسماعیل گونکالوس (استقلال)

مهاجم اهل گینه در استقلال نخستین بازی ای که به صورت ثابت برای آبی ها به میدان رفت، نقش بسیار تاثیرگذاری در پیروزی تیمش ایفا کرد تا شاگردان وینفرد شفر با هشتمین برد خود در 9 بازی اخیر بیش از هر زمان دیگری به صدر جدول لیگ برتر نزدیک شوند.

او ضمن ارسال پاس گل منجر به برد تیمش برای علی کریمی، سه بار هم تیمی هایش را در موقعیت مناسب گلزنی واقع شده است و بدشانس بود که یک ضربه اش به تیر برخورد کرد و ضربه دیگرش با فاصله کمی از کنار تیر دروازه مهرداد طهماسبی بیرون رفت تا ایسما در روزی که یکی از بهترین نمایش های خود را برای استقلال ارائه کرد در گلزنی ناکام بماند.

با این تفاسیر اسماعیل گونکالوس به عنوان رجحانن بازیکن هفته بیست و یکم لیگ برتر انتخاب می گردد. هرچند نباید از کنار بازی خوب نفراتی، چون اشکان دژاگه (تراکتورسازی) سروش رفیعی و مهدی ترابی (پرسپولیس) کی روش استنلی (سپاهان) و امیرحسین حسین زاده (سایپا) هم در این هفته بی تفاوت عبور کرد.

رجحانن سرمربی:

علیرضا منصوریان (ذوب آهن)

طلسم پیروز نشدن تیم های علیرضا منصوریان در لیگ برتر با رجحان ذوب آهن مقابل پدیده شکست و این سرمربی پس از 12 بازی روی نیمکت استقلال و ذوب آهن، خاتمه لذت برد در لیگ برتر را به دست آورد.

اوج کار علیرضا منصوریان در این بازی به تعویض طلایی او یعنی امیر ارسلان مطهری باز می گشت. مهاجمی که تنها 3 دقیقه پس از ورودش به زمین و در حساس ترین دقایق ممکن این بازی تک گل پیروزی بخش تیمش را وارد دروازه میلاد فراهانی کرد تا علی منصور با هت تریک بردهایش برابر پدیده از استرس و فشار نتیجه ندریافت ذوب آهن در هفته های اخیر خارج شده و در انتها بازی روی پیست تارتان استادیوم امام رضا (ع) مشهد سجده شکر به جا آورد.

به همین دلیل علیرضا منصوریان به عنوان رجحانن سرمربی هفته بیست و یکم لیگ برتر انتخاب می گردد.

رجحانن دروازه بان:

محمد امین رضایی (نساجی مازندران)

پرسپولیس برای کم نشدن فاصله خود با تیم های مدعی صدرجدول با هدف کسب 3 امتیاز پا به زمین استادیوم شهدای شهرقدس گذاشته بود و برهمین اساس شاگردان برانکو ایوانکوویچ از همان ابتدای بازی فرصت های خوبی روی دروازه محمد امین رضایی خلق کردند، اما دروازه بان جوان نساجی با 2 عکس العمل تماشایی روی ضربات سعید کریمی و بشار رسن اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.

شاگردان مجید جلالی پس از این واکنش های رضایی از زیر فشار پرسپولیس تا حدی خارج شدند و گل اول بازی را هم به ثمر رساندند. هرچند در نهایت سروش رفیعی گل تساوی سرخ پوشان پایتخت را به ثمر رساند، اما خروج به موقع رضایی در صحنه مشکوک بازی روی مهدی ترابی هم مانع شکست نساجی شد.

با این تفاسیر محمد امین رضایی به عنوان رجحانن دروازه بان هفته بیست و یکم لیگ انتخاب می گردد.

رجحانن تیم:

ذوب آهن اصفهان

هرچند ذوب آهن با علیرضا منصوریان در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب نموده، اما از روزی که او راهنمایی این تیم را برعهده گرفته است ذوبی ها مانند دوران سرمربیگری امید نمازی از کسب برد در لیگ برتر ناکام بودند.

همین امر ذوب آهن را در منطقه قرمز جدول قرار داده بود و شاگردان منصوریان برای عبور از وضعیت فعلی و فاصله دریافت با تیم های نفت مسجد سلیمان، سپیدرود و استقلال خوزستان به 3 امتیاز بازی با تیم دوم جدول در استادیوم امام رضا (ع) مشهد احتیاج مبرمی داشتند.

در نهایت نمایش منطقی و فضا ندادن ذوبی ها به شاگردان یحیی گل محمدی به کار این تیم آمد و با گلی که ارسلان مطهری در دقیقه 81 به ثمر رساند اصفهانی ها پیروز شدند پس از 15 هفته در لیگ به پیروزی برسند و به وضعیت بحرانی خود در جدول لیگ سر و سامان بدهند.

نکته مهم این است که تیم یحیی گل محمدی پس از بازی با پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر در 10 بازی بعدی خانگی اش شکست نخورده بود و حال با از دست دادن این رکورد به رتبه پنجم جدول سقوط کرد.

به همین دلیل ذوب آهن به عنوان رجحانن تیم هفته بیست و یکم لیگ انتخاب می گردد.

بازی هفته:

نساجی - پرسپولیس

با توجه به فشردگی برنامه بازی های پرسپولیس، برانکو تصمیم گرفت در این بازی به نفراتی مانند سروش رفیعی، سعید کریمی و مهدی شریفی که در هفته های اخیر کمتر به میدان رفته اند مقابل نساجی بازی بدهد و این بازیکنان هم برای نشان دادن توانایی هایشان به سرمربی کروات انگیزه زیادی داشتند. از طرفی بازیکنان نساجی هم که در هفته های اخیر روند رو به رشدی پیش گرفته اند برای کسب 3 امتیاز بازی در روز بارانی قائمشهر پا به زمین استادیوم وطنی گذاشته بودند.

به همین دلیل بازی نساجی- پرسپولیس از همان ابتدا با شور و حرارت خاصی دنبال شد و شاگردان برانکو و جلالی تا آخرین ثانیه های این دیدار فوتبال باطراوتی را به اجرا گذاشتند که البته نمایش آن ها تا حدی با چاشنی قضاوت پر حرف و حدیث علیرضا فغانی همراه شد.

به همین دلیل بازی نساجی- پرسپولیس به عنوان بهترین دیدار هفته بیست و یکم لیگ انتخاب می گردد.

اتفاق های هفته

درگیری لفظی علی دایی و افشین قطبی، سرمربیان سایپا و فولاد در انتها بازی

به اوج حساسیت رسیدن کورس مدعیان در صدر جدول با توجه به اختلاف 3 امتیازی بین پرسپولیس صدرنشین با پدیده رده پنجمی

رجحانن گلزنان لیگ تا انتها هفته بیست و یکم

11 گل

کی روش استنلی سوارز (سپاهان)

10 گل

علی علیپور (پرسپولیس)

آنتونی استوکس (تراکتورسازی)

7 گل

یونس شاکری (پدیده شهر خودرو)

لوسیانو پریرا (فولاد)

رجحانن پاسور های گل لیگ برتر تا انتها هفته بیست و یکم

5 پاس گل

محمد قاسمی نژاد (پدیده شهر خودرو)

امید عالیشاه (پرسپولیس)

احسان حاج صفی (تراکتورسازی)

محمد کریمی (سپاهان)

4 پاس گل

مهدی مومنی (پیکان)

گادوین منشا و فرشید اسماعیلی (استقلال)

میلاد جهانی (صنعت نفت آبادان)

سعید آقایی و محمد ایران پوریان (سپاهان)

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

georgiaro.ir: گرجستان: سفری به کشور زیبایی ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 5226

به "برترین های هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ ایسما برترین بازیکن، علی منصور و ذوب آهن بهترین سرمربی و تیم هفته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین های هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ ایسما برترین بازیکن، علی منصور و ذوب آهن بهترین سرمربی و تیم هفته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید