برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش های همگانی علوم پزشکی در فروردین خبرنگاران

به گزارش بلاگ پو، رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش های همگانی وزارت بهداشت گفت: مسابقات 5 رشته ورزشی فروردین ماه 1400 برگزار می گردد.

برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش های همگانی علوم پزشکی در فروردین خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، محمد کوشکی، رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به مشارکت واستقبال خوب دانشجویان علوم پزشکی از این نخستین المپیاد مجازی ورزش های همگانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی گفت: کرونا نه تنها تهدید، بلکه فرصتی برای شناسایی و کشف استعداد های ورزشی در میان دانشجویان علوم پزشکی بود.

رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت اضافه کرد: با توجه به اینکه همه ساله در اسفندماه، المپیاد ورزش های همگانی به صورت حضوری در خزرآباد ساری برگزار می شد و دانشجویان استقبال بسیار خوبی از این مسابقات داشتند، با آغاز پاندمی کرونا و تعطیلی بخش آموزش و مسابقات ورزشی، شکل برگزاری مسابقات و المپیاد های ورزشی تغییر کرد و به صورت مجازی تبدیل شد.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات به صورت مجازی و غیرحضوری، رویکرد نوینی است در ورزش دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور که در همه جا و هر زمان از وقت شان برای تمرین و شرکت در مسابقات استفاده نمایند.

کوشکی گفت: با توجه به اینکه امکان فارغ التحصیلی دانشجویان در دوران کرونا، عملا آن ها را از امتیاز شرکت در مسابقات و المپیاد های ورزشی محروم می کرد، این المپیاد می تواند راهگشای این دانشجویان و عدم وقفه ورزشی برای سایر دانشجویان باشد.

قائم مقام فنی و اجرایی ستاد برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش های همگانی وزارت بهداشت گفت: اولین المپیاد ورزش های همگانی مجازی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) در 6 رشته ورزشی دارت، طناب زنی، روپایی، آمادگی جسمانی، هدف زنی والیبال، و دوچرخه سواری برگزار می گردد.

وی گفت: رقابت های رشته دارت در هفته گذشته برگزار گردید و بعد از داوری و آنالیز های لازم، نفرات نخست در بخش دختران و پسران معین شد. طراحی رشته های ورزشی این دوره از مسابقات نسبت به مسابقاتی که تا به امروز برگزار گردیده، از ویژگی های خاصی برخوردار است و سطح مهارتی اجرای آن بالاتر است.

رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه این المپیاد به دو شکل انفرادی و تیمی برگزار می گردد، اضافه کرد: این المپیاد مجازی در پنج رشته ورزشی به صورت انفرادی و در 4 رشته ورزشی به صورت تیمی مورد ارزیابی و محاسبه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه داوری مسابقات رشته دارت در دو بخش دختران و پسران انجام شد و نفرات برتر اعلام شد، گفت: مسابقات 5 رشته ورزشی دوچرخه سواری، هدف زنی والیبال، طناب زنی، روپایی و آمادگی جسمانی در دو بخش دختران و پسران، فروردین ماه برگزار خواهد شد.

کوشکی درباره رشته های ورزشی این المپیاد گفت: فیلم های ارسال شده دانشجویان شرکت نماینده در المپیاد در رشته های ورزشی هدف زنی والیبال، طناب زنی و آمادگی جسمانی به دو شکل انفرادی و تیمی مورد داوری قرار خواهد گرفت. در بخش انفرادی به نفرات برتر اول تا سوم و در بخش تیمی به تیم های برتر اول تا سوم، حکم، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین رشته ورزشی دارت فقط به صورت تیمی برگزار گردید و این مسابقات به صورت آنلاین مورد داوری نهاده شد و به تیم های برتر اول تا سوم حکم، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت گفت: رشته های ورزشی دوچرخه سواری و روپایی فقط به صورت انفرادی برگزار خواهد شد و به نفرات برتر اول تا سوم حکم، مدال و جوایز نقدی اهدا خواهد شد. ضمن آنکه رتبه بندی المپیاد در بخش دختران و پسران به تفکیک بر اساس امتیازبندی نتایج اول تا ششم مقام آوران در هر رشته محاسبه خواهد شد و در خاتمه حکم و کاپ تیم برتر به دانشگاه های حائز مقام اهدا می گردد.

کوشکی یادآور شد: رتبه بندی نهایی المپیاد بر اساس مجموع امتیاز بندی کلی دو بخش دختران و پسران انجام خواهد شد و به سه مقام برتر کاپ و حکم قهرمانی اهدا خواهد شد. همچنین تعداد دانشجویان شرکت نماینده هر دانشگاه حداکثر 22 نفر (11 نفر در بخش دختران و 11 نفر در بخش پسران) است.

وی از رونمایی از پوستر نخستین المپیاد مجازی ورزش های همگانی وزارت بهداشت اطلاع داد و گفت: در این پوستر سعی کردیم تمامی المان ها و نشانه های رشته های ورزشی حاضر در المپیاد را با طرح و رنگ بندی خاص، معرفی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46151

به "برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش های همگانی علوم پزشکی در فروردین خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری اولین المپیاد مجازی ورزش های همگانی علوم پزشکی در فروردین خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید