بلومبرگ: 30 میلیون آمریکایی بدون غذا

به گزارش بلاگ پو، بلومبرگ گزارش داد: ناامنی غذایی در بین خانوارهای آمریکایی در هفته گذشته به بالاترین رقم رسید و تقریبا 30 میلیون نفر در این کشور اعلام کردند که در 7 روز منتهی به 21 ژوئیه (31 تیر) غذای کافی برای خوردن نداشتند.

بلومبرگ: 30 میلیون آمریکایی بدون غذا

به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، بخش نظرسنجی از خانوارها در اداره آمار آمریکا اعلام کرده که تقریبا 23.9 میلیون از 249 میلیون پاسخ دهنده به این نظرسنجی گفته اند که برای حدود یک هفته غذای کافی برای خوردن نداشتند و 5.42 میلیون گفتند که در این هفته اغلب چیزی برای خوردن نداشتند

نتایج این نظرسنجی که در هفته منتهی به 5 می (16اردیبهشت) شروع شد روز چهارشنبه (دیروز) منتشر شده است.

این گزارش افزود: تعداد پاسخ دهندگانی که گاهی غذای کافی برای خوردن نداشتند در بالاترین رقم در تحقیقات 12 هفته ای این مرکز بوده است. شمار افرادی نیز که گفتند اغلب غذای کافی نداشتند بالاترین رقم از هفته منتهی به 26 می (6 خرداد) بوده است.

بیکاری در آمریکا

بلومبرگ نوشت: این آمار به دنبال رکود عمیق اقتصادی در نتیجه همه گیری کرونا بروز کرده که به بیکاری میلیون ها آمریکایی منجر شده است. بیکاران در آمریکا هفتگی 600 دلار بیشتر دریافت می کنند که تا پایان ماه ژوئیه همزمان با بحث های کنگره درباره بسته جدید مهلت آن به پایان می رسد.

این گزارش به نقل از امار دیگری تعداد شاغلان در خانواده ها را بررسی می کند افزود: رونق اقتصادی آمریکا ممکن است با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور و اقدام ایالت ها در لغو طرح های بازگشایی اقتصادی متوقف شده باشد.

کاهش رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری

خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی گفت که اقتصاد آمریکا احتمالا در سه ماه دوم سال جاری میلادی سریع ترین کاهش رشد را از زمان رکود بزرگ داشته است زیرا همه گیری ناشی از کووید- 19 اثر تخریبی بر هزینه های مصرف کننده و کسب و کار داشته است.

این گزارش افزود: هر چند فعالیت های اقتصادی از شروع ماه می (اردیبهشت) شروع شد اما از شتاب آن با ظهور مبتلایان جدید به بیماری به ویژه در مناطق پرجمعیت جنوب و غرب آمریکا کاسته شده است. در این مناطقی که بشدت از کرونا آسیب دیده اند مسئولان مربوطه مجبور شدند دوباره فعالیت های تجاری را متوقف کرده و مانع بازگشایی ها شوند. این امر امیدها درباره احیای رشد اقتصادی در سه ماهه سوم را کاهش داده است.

گزارش ها نشان می دهد که شمار تلفات کرونا در آمریکا تا روز چهارشنبه با گذشتن از مرز 150 هزار نفر رکورد زده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 31002

به "بلومبرگ: 30 میلیون آمریکایی بدون غذا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلومبرگ: 30 میلیون آمریکایی بدون غذا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید