بناهای تاریخی سیراف برای بازدید مجازی طراحی سه بعدی می شوند

به گزارش بلاگ پو، سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف از طراحی سه بعدی بناهای تاریخی این بندر خبر داد.

بناهای تاریخی سیراف برای بازدید مجازی طراحی سه بعدی می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر، سید مهدی آذریان امروز شنبه 28 تیر 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: طراحی سه بعدی بناهای تاریخی سیراف آغاز شده و تا خاتمه سال جاری به اتمام می رسد.

او گفت: ما در این پروژه دو هدف کوتاه مدت و بلندمدت را دنبال می کنیم که در مرحله اول با هدف درک و تصور بهتر گردشگر و بازدیدکننده از بازدید میدانی است که انجام می دهد و در آینده نیز به دنبال فراهم کردن زمینه بازدید مجازی از آثار تاریخی بندر سیراف هستیم.

سرپرست پایگاه ملی میراث فرهنگی سیراف به نمایش این تصاویر در تابلوی معرفی آثار اشاره کرد و شرح داد: در کنار بازدید مجازی که می توان در آینده برای آثار تاریخی سیراف متصور بود، بازدیدهای حضوری هم می تواند با این ظرفیت به شکل الکترونیک طراحی شود و مورد استفاده بازدیدکننده قرار بگیرد.

آذریان اضافه کرد: این کار با همکاری دوستداران میراث فرهنگی انجام می شود و تا به امروز کار طراحی چهار اثر گمرک بانگسار، مسجد جامع، خانه های اعیانی و کوره سفال پزی اجرا شده است.

او در خاتمه یادآور شد: بندر تاریخی سیراف در قدیم یکی از بنادر شاخص دنیا در زمینه تجارت دریایی بوده که 23 اثر ثبتی در فهرست آثار ملی دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 شهریور 1399 بروزرسانی: 21 شهریور 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30358

به "بناهای تاریخی سیراف برای بازدید مجازی طراحی سه بعدی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بناهای تاریخی سیراف برای بازدید مجازی طراحی سه بعدی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید