بنیانگذار انتشارات جاویدان درگذشت

به گزارش بلاگ پو، محمود علمی؛ بنیانگذار انتشارات جاویدان در سن 95 سالگی چشم از دنیا فروبست.

بنیانگذار انتشارات جاویدان درگذشت

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، محمود علمی؛ بنیانگذار انتشارات جاویدان، پس از 74 سال فعالیت در حوزه چاپ و نشر ایران، روز گذشته (چهارشنبه 14 خردادماه) در سن 95 سالگی درگذشت.

بنا بر اعلام خانواده علمی، مراسم ختم و یادبود وی، به دلیل شرایط همه گیری بیماری کرونا به آینده موکول شده و اطلاع رسانی می گردد.

محمود علمی، متولد 1304، کارش در حوزه کتاب را از سال 1325، در چاپخانه اجدادی علمی و کتابفروشی پدرش، محمدحسن علمی شروع کرد.

وی انتشارات جاویدان را سال 1340 تأسیس و این انتشارات در پی همکاری با علی دشتی، آثار او را منتشر کرد. همچنین مجموعه ای از نوشته های صادق راهنمایی، صادق چوبک، جلال آل احمد، فریدون توللی، اسماعیل رائین، عبدالحسین زرین کوب، ابوالقاسم پاینده، ابراهیم خواجه نوری، محمدابراهیم باستانی پاریزی، باقر عاقلی، عظیم علوی، علی محمد افغانی، فرهنگ های فارسی عمید، آثاری از محمدعلی جمال زاده و ابوالقاسم انجوی شیرازی از دیگر کتاب هایی است که انتشارات جاویدان منتشر نموده است.

نخستین کتابی که محمود علمی منتشر کرد، کلیات سعدی تصحیح محمدعلی فروغی بود. این کتاب را بار نخست بروخیم و بار دوم شرکت تضامنی علمی منتشر نموده بود. او با نام مستعار و تخلص م.درویش شعر هم می سرود و دیوان شاعران کلاسیک را نیز تصحیح و حاشیه نویسی و منتشر می کرد.

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 27453

به "بنیانگذار انتشارات جاویدان درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیانگذار انتشارات جاویدان درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید