بهترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت اول)

به گزارش بلاگ پو، یکی از بهترین جنبه های گردشگری برای دوستداران غذا، امتحان کردن غذاهای محلی مناطق مختلف جهان و آشنا کردن ذائقه با طعم های متفاوت و جدید است. در جهان شهرهای زیادی هستند که در کنار جاذبه های دیگر، با ارائه غذاهای لذیذ و منحصربه فرد دوستداران غذا را از همه جا به سمت خود جذب می نمایند. در ادامه به معرفی مقصدهای برتر گردشگری در سراسر جهان برای دوستداران غذا می پردازیم. با خبرنگاران همراه باشید.

بهترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت اول)

در این فهرست نام رستوران های درجه یک و فروشندگان خیابانی در کنار هم دیده می گردد و صرفا کیفیت و محبوبیت غذا مبنای انتخاب است. یک غذای لذیذ و خاص چه در رستوران های لوکس مورد تائید کتاب مرجع میشلن (Michelin) سرو گردد و یا کوچه پس کوچه های بانکوک، دیر یا زود توجه دوستداران غذا را جلب می نماید.

بانکوک، تایلند

در این شهر تعداد زیادی فروشنده خیابانی غذا وجود دارد که غذاهای شناخته شده تایلندی مثل پد تای (Pad Thai) ارائه می نمایند و شاید مشهورترین آن ها تیپ سامائی (Thip Samai) در جاده ماهاچایی (Mahachai) باشد. در کنار روش سنتی تایلندی ها برای عرضه خیابانی غذا، به تازگی نوع جدیدی از رستوران با رویکردی متفاوت در بانکوک مرسوم شده است که توسط سرآشپزهای حرفه ای اداره می گردد و با حال و هوایی مشابه رستوران های نیواورلئان، غذاهای محلی شمال شرقی تایلند و غذای سنتی ایتالیایی سرو می نماید.

بارسلونا، اسپانیا

در بارسلونا می توانید انواع متنوعی از فرآورده های گوشتی مثل ژامبون سرانو (Serrano) و کالباس محلی کاتالان و یا ماهی تازه دریای مدیترانه را امتحان کنید. برای آشنایی و چشیدن طعم واقعی آشپزی سنتی کاتالان باید به مناطقی مثل بری قوتیک (Barri Gòtic) و رستوران های عرضه نماینده تاپاس (tapas) مثل رستوران کال پپ (Cal Pep) مراجعه کنید یا در بازار بوکریا (Boqueria) از غرفه های فروش مواد غذایی محلی تازه و سالم بازدید کنید.

بولونیا، ایتالیا

در شهری که پاستای معروف تالیاتلی بولونزی (Tagliatelle alla Bolognese) در آن ابداع شده است، دوستداران غذا با استقبال خوبی روبرو می شوند. در بولونیا می توانید روزتان را با امتحان کردن مرغوب ترین نوع کالباس مارتادلا (mortadella) و انواع پنیر درجه یک در بازار مرکاتو دی متزو (Mercato di Mezzo) شروع نموده و بعد به گشت وگذار در کوچه های قدیمی سنگ فرش و تماشای فروشگاه های خانوادگی و کارگاه های ساخت صنایع دستی بپردازید و در سرانجام روز خستگی خود را خوردن یک بستنی خامه ای ایتالیایی رفع کنید.

بروژ، بروکسل

بروژ علاوه بر غرفه های اشتها برانگیز فروش وافلهای خوشمزه با خامه، میوه تازه و شکلات، به خاطر شکلات درجه یک، صدف های لذیذ و سیب زمینی سرخ شده نیز شهرت جهانی دارد. برای امتحان کردن همه این ها کافی ست سری به شکلات لاین (Chocolate Line) بزنید که در آن سرآشپز دومینیک پرسن (Dominique Person) تقریبا همه چیز از واسابی و کواکامولی گرفته تا جوجه و صدف در تهیه شکلات هایش به کار می برد.

بوئنوس آیرس، آرژانتین

در این شهر می توانید تا حد افراط از استیک های آبدار و لطیف، غذاهای چندمرحله ای لذیذ تهیه شده توسط سرآشپز و نوشیدنی های متنوع با قیمت کم لذت ببرید. رستوران های بوئنوس آیرس باعرضه استیک و انواع کباب گوشت ارزان به شهرت جهانی دست پیدا نموده اند. علاوه بر این در این شهر بازار ارائه غذاهای غیرقانونی رونق زیادی دارد و در چند سال گذشته به شدت موردتوجه رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

انسنادا (Ensenada)، مکزیک

بازار غذا در انسنادا از سال 1985 و با ارائه تاکوی ماهی محبوبیت زیادی پیدا کرد و این غذا هنوز هم یکی از لذیذترین غذاهای این منطقه است. امروزه در تمام مناطق این شهر غرفه هایی به چشم می خورد که ماهی سرخ شده، میگوی نرم شده در مایونز، سس سالسا و کلم تازه به فروش می رسانند.

جورج تاون (George Town)، جزیره پنانگ (Penang)، مالزی

جزیره پنانگ به لطف ترکیبی از غذاهای سنتی مالایی، چینی و هندی و همین طور دستورهای غذایی با قدمت صدها سال پایتخت غذای مالزی محسوب می گردد و حتی در سال 2014 بهترین مقصد گردشگری غذایی در جهان شناخته شده است. شهر جرج تاون به تنهایی سهم عمده ای در این شهرت دارد و در آن اشکال متنوعی از غذاهای سرخ شده لذیذ و سوپ های اشتها برانگیز با مواد اولیه متفاوت مثل گوشت اردک، رازیانه و ماهی خالدار به فروش می رسد.

لندن، انگلستان

در چند سال اخیر شاهد دگرگونی چشمگیر روال عرضه غذا در لندن بودیم. در این مدت کافه های بی روح و کسل نماینده این شهر جای خود را به کافه رستوران های باکیفیت، فروشنده های خیابانی و حتی دو مورد از بهترین رستوران های جهان یعنی شام با هستون بلومنتال (Dinner by Heston Blumenthal) و لدبری (Ledbury) داده اند. در لندن همواره غذاهای اقوام مختلف عرضه می شد ولی در این چندساله تأثیر بیشتر آشپزی آمریکای لاتین و کره، جلوه ای تازه به جاذبه های غذایی در لندن داده است.

لس آنجلس، کالیفرنیا

برای جذب دوست داران غذا به لس آنجلس، تنها اسم سرآشپز روی چوئی (Ledbury) و رستوران سیار او که با نام ماشین غذای کوگی (Kogi) شناخته می گردد، به اندازه کافی انگیزه ایجاد می نماید. در این شهر به دلیل تنوع قومیتی همه نوع غذا ارائه می گردد از غذاهای دریایی تازه ساحل ونیز گرفته تا برخی از بهترین غذاهای مکزیکی، کره ای و ژاپنی.

لیون، فرانسه

به نقل از روزنامه گاردین، شهر لیون در 76 سال اخیر، به عنوان پایتخت غذای فرانسه و جهان شناخته می گردد. دوستداران غذا می توانند در این شهر از صرف غذا در بهترین رستوران جهان یعنی تخوا گول (Trois Gaules) یا بازارهای عجیب و منحصربه فرد مثل بازار خیابان سن آنتوان (Saint Antoine) و یا لو هال دو پل بوکوز (Les Halles de Paul Bocuse) لذت ببرند.

مراکش، کشور مراکش

غذاهای این شهر ترکیب دل نشینی از آشپزی فرانسه، آفریقا و خاورمیانه هستند. دوستداران غذا می توانند در طول روز از فروشنده های خیابانی کفتا (kefta - کوفته مراکشی) و مرگز (mergez - سوسیس تند) خریداری نمایند. صرف شام مراکشی در رستوران هایی مثل بوزین (Bô-Zin) که در یک عمارت قدیمی و خیره نماینده قرار گرفته است، با لذت زیادی همراه خواهد بود.

نیواورلئان، لوئیزیانا

برای دوستداران غذا این شهر یادآور غذاهای ترکیبی و اشتها برانگیز است. به عنوان مثال ساندویچ مرموز پوبوی (po boy) که نمی گردد تشخیص داد با ماهی سرخ شده تهیه شده یا سوسیس دودی. رستوران آنتونیز (Antoine) که یکی از قدیمی ترین رستوران های آمریکا است و غذای صدف راکفلر (Rockefeller) در آن ابداع شده، در نیواورلئان قرار گرفته است. منبع : Business Insider

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

kurdeblog.ir: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: کجارو
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12540

به "بهترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای جهان برای دوستداران غذا (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید