به گذشته برگردم باز هم نامه ای امضا نمی کنم

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/اصفهان بازیکن سابق تیم ملی و سپاهان گفت: من با سپاهان بارها قهرمان ایران شدم و با هم عظیم شدیم و پیشرفت کردیم، اگرچه مدیران آن موقع با من بد کردند، اما هیچ زمانی نمی خواستم مقابل سپاهان بازی کنم.

به گذشته برگردم باز هم نامه ای امضا نمی کنم

هادی عقیلی یکی از بهترین مدافعان تاریخ تیم ملی فوتبال و تیم های باشگاهی به خصوص در سپاهان بود، مدافعی که در بین طرفداران سپاهان هنوز هم بعد از سالها با لقب هادی کاناوارو صدا زده می گردد.

به گزارش خبرنگاران، هادی عقیلی که مهمان برنامه زنده 38 درجه در فضای مجازی بود در خصوص خداحافظی از تیم ملی گفت: این تصمیم دلی اما سخت بود و در چند مصاحبه ای هم که داشتم در این مورد گفتم. بعد از رفتارهایی که از مدیران وقت سپاهان دیدم و اینکه تصمیم گرفته گردد تیم قهرمان را به یکباره به پایین ترین رده در جدول بیاید، شاید هم سناریویی بود برای حذف بازیکنانی مثل من که از آن بی خبر بودیم، اما اتفاقاتی افتاد که سپاهان را برای سالها به نابودی کشاند.

وی اضافه کرد: آن موقع از قراردادم با سپاهان یک سال باقی مانده بود و تنها 30درصد قراردادم پرداخت شده بود. تکلیفم معین نبود، قراردادی که پرداخت نمی شد و از طرف دیگر هم رضایت نامه ام را نمی دادند حتی مصاحبه کردم و بیانیه دادم دنبال قرارداد نیستم تنها رضایت نامه ام را بدهید.

مدافع سابق تیم ملی و سپاهان توضیح داد: تیمی که در اوج آمادگی و قهرمانی بود و فصل بعد هم با گذشت حدود 7 هفته درصدر بود، تصمیم دریافتد مربی آن را عوض نمایند، حسین فرکی رفت و استیماچ آورده شد. مربی که همه عملکردش را دیدند، سال بعد نیز یک مربی دیگر. پیکره تیمی که نتیجه خوبی گرفته بود را عوض کردند. بعد از چند مربی لیستی اعلام کردند که لیست فروش بود که در آن هم اسم من نبود، گفتند مشکل قراردادی دارم و چیزی هم نمی گفتند، گویا تصمیم به نابودیم گرفته بودند و علت آن را هم نمی دانم. در 17 شهریور سال 96 در خاتمه زمان جابجایی قراردادم یکطرفه از سوی سپاهان فسخ شد بدون اینکه از آن اطلاع داشته باشم و آن را به کمیته انضباطی ارجاع داده بودند.

عقیلی گفت: زمستان که به کمیته انضباطی رفتم، چیزی به من گفته شد که شوکه شدم، نمی دانستم واقعا چه کاری انجام دهم. شرایط بسیار بدی بود، شاید اگر زودتر می گفتند تصمیم دیگری می گرفتم، هیچگاه نمی خواستم مقابل سپاهان بازی کنم و نمی خواستم به تیمی بروم و شرط بگذارم که مقابل سپاهان بازی نکنم یا کارتی بگیریم که مقابل سپاهان به میدان نروم، در آن موقع بهانه این بود که قرار است تیم جوان گردد و نفرات تیم را عوض کردند، با وجود این که 35 ساله بودم، اما در اوج آمادگی بودم.

وی اظهار داشت: دلیل این مساله را نمی دانم، ولی ای کاش روزی دلیل این موضوع را همه بفهمیم، حتی بعضی موارد را مدیران فعلی هم می توانند پیگیری نمایند، از سپاهان تنها نام و لباس آن ماند، جوانان تیم مثل آرمین سهرابیان، سعید قائدی فر، حسین مرادمند و امین دنیا عالیان کنار گذاشته شدند. بازیکنان بزریلی به سپاهان آمدند که اضافه وزن داشتند و این بازیکنان با نظر کامل مربی به تیم اضافه شده بودند.

بازیکن سابق سپاهان در خصوص شرایط تیم های اصفهانی ذوب آهن و سپاهان گفت: مردم اصفهان فوتبال را خوب می شناسند زیرا اصفهان دو تیم خوب و عظیم ذوب آهن و سپاهان دارد، ذوب آهن 2 قهرمانی جام حذفی و 2 قهرمانی لیگ برتر در کارنامه دارد و همچنین نایب قهرمانی و تیم ریشه داری است. سپاهان نیز یکی از تیم های پرافتخار فوتبال ایران است. 5 قهرمانی در لیگ برتر و 4 قهرمانی جام حذفی فکر می کنم کم نباشد در کنار نایب قهرمانی و صندلی سومی که داشته است. این دو تیم، تیم هایی بودند که همواره رقبای جدی برای تیم های تهرانی استقلال و پرسپولیس بودند؛ اما آنچه سپاهان را از ذوب آهن متمایز می نماید این است که سپاهان طرفداران زیادی دارد، این موضوع قدرت سپاهان را بسیار بالا می برد و این عامل بسیار تاثیرگذاری است.

عقیلی اضافه کرد: شرایط تیم با آمدن امیر قلعه نویی خوب شد، سپاهان فصل گذشته برای لیگ و جام حذفی مدعی بود. جام حذفی در نقش دنیا اصفهان مقابل پرسپولیس با یک تراژدی بسیار تلخ تمام شد، اگر سپاهان به فینال می رفت قهرمان می شد. در لیگ برتر نیم فصل اول عملکرد خوبی داشتند، در نیم فصل دوم به ویژه در بازی مقابل پرسپولیس در تهران سپاهان برای برد به میدان نرفت و حتی پرسپولیس هم خوب بازی نکرد، هر دو تیم به شکلی بازی می کردند که انگار از سبک و نتیجه بازی راضی بودند، نتیجه ای که به سود پرسپولیس تمام شد، ولی همین که سپاهان از رده 14 جدول به نایب قهرمانی رسید نتیجه خوبی بود.

وی ادامه داد: سال جاری، نیم فصل اول سپاهان قهرمان شد مانند فصل گذشته؛ اما دوباره نتایج نوسان داشت هرچند نیم فصل اول هم تا حدی این گونه بود. وقت آن است که قبول کنیم برای سپاهان در آن بازی اتفاق بدی افتاده و مسئولیت آن تصمیم را بپذیریم و در نهایت نتیجه آن تصمیم را قبول کنیم.

عقیلی اظهار داشت: در این مساله اسم از کسی نمی آورم و تنها می توانم، بگویم یک تصمیم غلط افتخارات سپاهان را زیر سوال برد همه آسیب دیدیم و اذیت شدیم. همه به تیم سپاهان احترام می گذاشتند؛ ولی متاسفانه این تصمیم موجب شد علاوه بر اینکه 3 امتیاز از بین برود اختلاف سپاهان با پرسپولیس 10 امتیاز گردد و این برای همه ناخوشایند است، برای کادر فنی و بازیکنان و طرفداران دریافت فاصله 10 امتیازی دردناک است.

برانکو به خاطر کرانچار به سپاهان نیامد

وی گفت: احترام زیادی برای برانکو و قلعه نویی قائل هستم. باید به قلعه نویی و کادر فنی اش احترام گذاشت، کوشش زیادی طی این 2 فصل داشتند و نتایج خوبی دریافتد و به سپاهان یاری زیادی کردند که به شرایط خوب خود برگردد و بهتر است در شرایط فعلی طرفداران، بازیکنان و پیشکسوتان در این خصوص صحبتی ننمایند. در حال حاضر قلعه نویی سرمربی است و می گویم احتمال هر چیزی وجود دارد، سپاهان شانس زیادی برای قهرمانی جام حذفی دارد و یا بتواند 10 امتیاز را در لیگ برتر از پرسپولیس بگیرد و معادلات به هم بخورد، احتمال وقوع هر اتفاقی وجود دارد، شاید این کادر ماندگار گردد و باید به کادر فنی فعلی احترام گذاشت.

عقیلی اضافه کرد: پیش از این هم در سالی که من بازی می کردم و زمانی که کرانچار سرمربی بود به برانکو پیشنهاد سرمربیگری سپاهان شد، که برانکو پیغام داد به احترام کرانچار که در سپاهان است جواب منفی می دهم.

ترکیب من و محرم، سوزاندن استعدادها است

مدافع ملی پوش سابق سپاهان همچنین در واکنش به استفاده از ترکیب او و محرم نویدکیا در کادر فنی سپاهان، اظهار کرد: از تصمیم گیری های باشگاه اطلاعی ندارم، اما در خصوص ترکیب من و محرم نویدکیا حضور هر دو در یک پست درست نیست و کار اشتباهی است، از تفکرات نویدکیا بی اطلاع هستم، اما آنچه معین است این تصمیم سوزاندن استعداد است و بهتر است احساسات را وارد این قضیه نکنیم و تنها می توانم بگویم علاقه من به مربیگری است.

وی ادامه داد: در آمریکا در حال گذرندان دوره های مربیگری هستم، در آمریکا نیز دوران مربیگری انگلیسی که قوی ترین دوره های مربیگری است تدریس و ارائه می گردد که دوره B آن را گذرانده ام، اما با توجه به این شرایط در حال حاضر این امکان وجود ندارد که دوره های بعدی اجرا گردد.

عقیلی در خصوص دلتنگی های بعد از فوتبال گفت: در نقش دنیا در همان ابتدا بازی کردم و حال و هوای آن را می دانم، مردم به من لطف داشتند و احترام می گذاشتند و این خوشایند بود. به خیلی ها می گویم من به نوعی دوران قرنطینه داشتم، زمانی که فرد فوتبال را کنار می گذارد از یکسری پرسشها و حرفها فرار می نماید و من هم به خانه پناه بردم چرا که جدا شدنم از فوتبال تلخ و بد بود، دلم برای فوتبال تنگ شده است. البته در هم اینجا فوتبال بازی می کنم و زمانی هم که اصفهان بودم صبح های آدینه همراه دوستان در پادگانی در منطقه فرح آباد فوتبال و تنیس بازی می کردم. از فوتبال دور نشدم و پیگیر خیلی موارد بودم تا جایی که شده بازی های سپاهان و بعضی تیم های دیگر را دیدم.

وی در خصوص رفتن به تیم ملی جوانان و بعد جدایی اش اظهار داشت: با افرادی مشورت کردم، چند نفر از دوستان تشویق به رفتن به تیم ملی جوانان داشتند، با وحید هاشمیان در ارتباط و تبادل اطلاعات بوده و هستم، اعتقاد داشت کار با جوانان خوب است. همزمان شنیدم از تیم امید توسط کرانچار پیشنهاد خواهم داشت که در فدراسیون مطرح و سپس مخالفت شده بود. شنیدم که مسئولان گفته بودند، می خواهیم که حتما یک استقلالی و یک پرسپولیسی در ترکیب کادر فنی تیم استفاده کنیم که حمایت طرفداران را هم داشته باشیم که مخالفت شد.

دستیار سابق تیم ملی فوتبال جوانان تاکید نمود: در نقشی که در تیم جوانان داشتم راضی نبودم و برای همین جدا شدم. اما از اینکه توانستم با جوانان با استعدادی که آیندگان فوتبال ایران هستند مقطعی کار کنم خرسند شدم، شاید در نقش دیگری بتوانم یاری کنم اما در آن پست نمی توانستم از توانایی های خودم هم استفاده کنم.

عقیلی در خصوص ارتباطش با طرفداران سپاهان و این تیم گفت: در جوانان پرسپولیس بودم و برای امید آن ها هم بازی می کردم. علی پروین بازی ام را دید و انتخابم کرد که به تیم عظیمسالان اضافه شوم. دستور داد که سربازی من را بخرند و یک سال برای پرسپولیس بازی کردم و تنها چند عکس از آن روزها دارم. بعد به سایپا رفتم 3 سال در سایپا بودم و بعد سپاهان، همزمان از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم، اما سپاهان را انتخاب کردم. با مشورتهایی که کردم و دوست داشتم به تیم ملی بروم، این گونه احساس کردم که در سپاهان بهتر دیده شوم.

وی اضافه کرد: سال اول در سپاهان خوب نبود، اما ارتباطی که بین من و طرفداران ایجاد شد، دیگر خودم را سپاهانی می دیدم، هر سال از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد داشتم، اما دوست داشتم در سپاهان بمانم و از این بابت خرسندم. من و سپاهان با هم رشد کردیم و دوبار در سالهای 2001 و 2009 کاندیدای بهترین بازیکن آسیا شدم، سخت است که یک مدافع انتخاب گردد و در نهایت فقط در جمع کاندیدا بودم. با سپاهان قهرمان شدم و برای تیم ملی هم بازی می کردم و ارتباط خیلی خوبی با هم داشتیم، بنابراین دلیلی برای رفتن از این تیم نمی دیدم.

عقیلی در خصوص حواشی به وجود آمده در خصوص تیم ملی و خداحافظی اش از تیم ملی گفت: اگر به عقب برگردم، مطمئنا از تیم ملی نمی رفتم و خداحافظی نمی کردم، اما در ارتباط با امضا نامه باز هم آن نامه را امضا نمی کردم. رابط بین من و کارلوس کی روش در این زمینه جواد نکونام بود. در قطر که بودم نکونام به من زنگ زد، همان ابتدا گفتم می خواهم از آقای کی روش معذرت خواهی کنم چون مربی خوبی بود و چیزهای زیادی از او یاد گرفته بودم، جواد بعد از چند دقیقه تماس گرفت که کی روش گفته هادی نیازی به عذرخواهی از من ندارد و فقط از مردم عذرخواهی کند.

تکلیف لیگ باید زودتر معین گردد

وی در ارتباط با شرایط فعلی لیگ برتر ایران گفت: برایم جالب است که تیم های پایین جدول اصرار به انجام نشدن بازی ها دارند، اگر تیم آن ها بالای جدول بود همین نظر را داشتند؟ تیم های فولاد خوزستان، استقلال، سپاهان، پدیده و تراکتور برای صندلی بهتر شرایط خوبی دارند و ممکن است فصل آینده این شرایط را به دست نیاورند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر یکسری برنامه ها در حال برگزاری است به خصوص در رسانه ها و دیگر مراکز، اگر این برنامه ها اجرا می گردد. اما بهتر است که زودتر این تصمیم گرفته گردد، بحث تیم های سقوط نماینده، اسپانسرها، قرارداد بازیکنان بسیار مهم است و ممکن است زندگی آن ها را تغییر دهد. بسیاری از لیگ های معتبر در حال آغاز کردن دوباره بازی ها هستند. البته که باید مراقب سلامت بازیکنان باشیم.

عقیلی گفت: بازیکنان تیم ها کمی تمرین دارند و می توانند با فرصت مناسبی که به تیم ها داده می گردد به آمادگی بهتر برسند و البته یکسری مسائل را رعایت نمایند. مثلا شادی پس از گل دسته جمعی نداشته باشند و یا تمرینات دو نفره کششی با رعایت بعضی نکات می توان تصمیم درستی گرفت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای گردشگری و تجاری و آموزشی | مجری مستقیم و کارگزار سفرهای بین المللی خارجی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1400 بروزرسانی: 5 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25774

به "به گذشته برگردم باز هم نامه ای امضا نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به گذشته برگردم باز هم نامه ای امضا نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید