بیس جامپینگ در ایران ، حوادث ناگوار در پی انجام این ورزش

به گزارش بلاگ پو، ورزش بیس جامپینگ یکی از خطرناک ترین فعالیت های ورزشی محسوب میشه و در سال های مختلف هم افراد بسیاری رو به کام مرگ کشونده. در 2016 طی تحقیقاتی که انجام شد، نشون داد که نمیتوان به طور دقیق مقدار مرگ و میر ها رو تعیین کرد و در برخی از سایت ها هم افرادی هستن که از پرش خودشون بصورت آنلاین فیلم گرفته اند و وقتی که دچار حادثه میشوند و میمیرند تعداد زیادی شاهد این صحنه هستن. ورزش بیس جامپینگ در ایران هم تلفات داشته. در ادامه بیشتر با این ورزش و خاطرات اون آشنا خواهیم شد...

بیس جامپینگ در ایران ، حوادث ناگوار در پی انجام این ورزش

بیس جامپینگ در ایران

این ورزش در ایران به وسیله قهرمان نامدار مهدی حبیبی و رکورد دار پرش هوایی آسیا ، انجام میشده که طی سانحه ای که در کشور سوئیس برایش رخ داد جانش رو از دست داد. او در رشته پرش با لباس های بالدار معروفیت بسیاری داشته و توانسته با 3643 متر پرواز و 310 کیلومتر سرعت در مسابقات جهانی آمریکا، رکورد آسیا رو به نام خودش ثبت کنه. گزارش هایی که در این زمینه ثبت شده گفته شده که او برای انجام تمیرینات بیشتر، محل اقامت خود در کانادا رو ترک نموده و به سوئیس رفته و در حال آماده سازی برای پرش در اثر برخورد با یک صخره از ارتفاع 600 متری سقوط نموده. نظریه این فرد قبل از مرگش این بوده که ترجیح می دهم در جوانی زمان انجام آن چه عاشقش هستم بمیرم، تا این که بعد از یک زندگی کسالت بار هنگام پیری جهان را ترک کنم. روحش شاد و یادش گرامی ..

دو روز و دو حادثه در بیس جامپینگ

در 26 اگوست 2016 فردی بصورت آنلاین تصمیم گرفت تا از پرش خودش فیلم بگیره و این فیلم هم با تصویر مردی آغاز شد که با وینگ سوییتی بر تنش به سمت دوربین دست تکون میده و آماده پرش هست و به زبان آلمانی میگوید که تو امروز با من به پرواز در میای، سپس صدای باد به گوش میرسه و صحنه یکی از کوهستان های اروپا هم به نمایش درمیاد. بعد از سکوت طولانی مدت صدای ناله او به گوش میرسه که بعد از اون هم خاتمه زندگیش حس میشه. در حادثه بعدی هم در روز 9 سپتامبر هم یک بیس جامپر کانادایی و51 ساله از ارتفاع 3842 متری کوه Aiguille du Midi در یکی از منطقه ها فرانسه با برخورد به کوه کشته شد و جسد وی در ساعاتی بعد به وسیله گروه امداد پیدا شد.

پرواز کن و زنده بمان

در زمان فرارسیدن مرگ همه چیز متفاوت هست و بیس جامپینگ نمیتونه علت بر نزدیک شدن به مرگ باشه، شاید با رعایت نکات و کسب آموزش های درست و بر پایه میتونین از هر خطری جلوگیری کنین و اگر شما هم قصد انجام این ورزش خطرناک رو دارین توصیه میشه تا به آمادگی کامل نرسیدین از انجام اون پرهیز کنین.در ضمن در این مقاله هم میتونین هیجان انگیز ترین جاهای جهان برای بیس جامپینگ رو ببینین.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 68973

به "بیس جامپینگ در ایران ، حوادث ناگوار در پی انجام این ورزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیس جامپینگ در ایران ، حوادث ناگوار در پی انجام این ورزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید