تاکید بر انضباطی نو در مدیریت بحران برف گیلان

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان گفت: انضباط در مدیریت بحران برف پیش رو مانند سال گذشته نباشد.

تاکید بر انضباطی نو در مدیریت بحران برف گیلان

اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه مدیریت بحران استانداری گیلان که در سالن الغدیر استاندرای گیلان برگزار گردید، اظهار کرد: بارش برف پیش رو را نعمت خدا می دانیم زیرا شرایط سفره های زیرزمینی بهتر می گردد.

وی با بیان اینکه باید توجه کنیم که با بارش این نعمت با مشکل روبرو نشویم، اضافه نمود: در سال 98 حتی جلوی فرمانداری برف روبی نشده بود، خوشبختانه در حال حاضر هماهنگی خوبی وجود دارد.

عباسی ادامه داد: هماهنگی و هم جهت بودن دستگاه ها لازم است و نباید کارها را به بعد از وارد آمدن خسارت موکول کنیم. باید محدوده هایی که بار برف بیشتری دارند اطلاع رسانی دقیقی به مردم داده گردد.

همه مرخصی های مدیران لغو است

استاندار گیلان اعلام نمود: مرخصی های مدیران لغو است و باید آمادگی هر گونه برطرف مشکل را داشته باشند.

عباسی اعلام کرد: آرد و نان و سایر نیازها را در نظر داشته باشید، از آنجاییکه بارش برف از دو نیمه شب دوشنبه شروع می گردد، کار کمی سخت است فرمانداران در شهرستان خودشان مستقر باشند. اگر فرمانداری در شهرستان خود نباشد بعد از برف به استانداری بیاید و استعفای خود را بنویسد.

استاندار گیلان اضافه نمود: خودم پای کار هستم چون مردم استان از برف زیاد آسیب دیدند، همیشه هنگام بارش برف نگرانند.

بچه ها گیلان برف را به شادی و بازی بگذرانند

وی تاکید نمود: انضباط در مدیریت برف امسال مانند سال های گذشته نباشد و زمینه در استان فراهم گردد تا بچه ها و نوجوانان استان برف را به بازی و شادی بگذرانند.

امیر مرادی مدیرکل بحران استانداری گیلان نیز گفت: شب گذشته راستی آزمایی صورت گرفت و آمادگی لازم برای برف شدید احتمالی وجود دارد.

وی اضافه نمود: گزارشات از ادارات و دستگاه ها گرفته شده است و هماهنگی های لازم نیز اجرا شده است.

محمد دادرس مدیرکل هواشناسی گیلان نیز در ادامه این جلسه گفت: کاهش دما و بارندگی نسبتا شدیدی را در استان متصور هستیم و براساس نفوذ توده هوای سرد که از چند روز قبل در استان داشتیم تا صبح سه شنبه هفته جاری این جو در استان حاکم است.

وی اضافه نمود: میانه کاهش دما 8 تا 15 درجه خواهد بود و ارتفاع برف در بعضی منطقه ها پنج سانتی متر و در ارتفاعات بین 20 تا 40 سانتی متر پیش بینی شده است.

دادرس ادامه داد: خروج از سیستم بارشی به تدریج از نیمه شب سه شنبه در استان شروع خواهد شد.

از تردد غیر ضروری خودداری گردد

وی تاکید نمود: توصیه می گردد مردم از ترددهای غیر ضروری خودداری نمایند و در منطقه ها کوهستانی خودروها را به زنجیر چرج مجهز باشند. افراد از فعالیت در بخش کوهنوردی و دریایی اجتناب نمایند.

در ادامه جلسه ستاری رییس پلیس راه گیلان گفت:برای برف پیش رو در استان آمادگی صددر صد داریم.

افزایش جانباختگان تصادفات جاده ای در گیلان

وی از رشد 12 درصدی ورود خودرو در امسال نسبت به سال گذشته در گیلان اطلاع داد و اضافه نمود: در تصادفات جاده ای گیلان 340 نفر امسال جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل تعداد فوت شدگان 22 نفر بیشتر از سال گذشته بوده است.

وی اضافه نمود: گیلان از حیث تعداد جانباختگان جاده ای در رتبه نهم کشوری واقع شده است. 216 نفر از آمار جانباختگان جز عابرین و موتورسکلت سواران بودند.

حمیدرضا امام پناهی فرماندار رشت در ادامه این جلسه گفت: برای برف پیش رو همه دستگاه ها باید پای کار باشند و به مردم خدمات رسانی گردد.

85 نانوایی دوگانه سوز در رشت آماده خدمات رسانی به مردم در برف

وی اضافه نمود: نانوایی ها نقش مهمی در روزهای برفی دارند و 85 نانوایی دوگانه سوز آمادگی لازم را دارند تا مردم برای تامین نان با مشکل روبرو نشوند.

امام پناهی اعلام نمود: برای جلوگیری از تنش های مصنوعی نظیر صف بنزین تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

وی توضیح داد: بیش از 15 دستگاه از بخش خصوصی برای تامین ماشین آلات برف روب یاری گرفته شده است.

فرماندار رشت گفت: پیش بینی ما این است که 420 دستگاه تراکتور از جهاد کشاورزی با ما همکاری نمایند و برای بازگشایی مسیرها مسئله ای نداشته باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1400 بروزرسانی: 29 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 59720

به "تاکید بر انضباطی نو در مدیریت بحران برف گیلان" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاکید بر انضباطی نو در مدیریت بحران برف گیلان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر انضباطی نو در مدیریت بحران برف گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید