ترمیم تصاویر قدیمی با استفاده از فتوشاپ آسان می گردد

به گزارش بلاگ پو، فتوشاپ به زودی قادر به بازیابی اتوماتیک عکس های قدیمی و آسیب دیده خواهد بود. جدیدترین فیلتر عصبی ادوبی وعده داده که ترمیم عکس را حتی برای افراد آماتور آسان کند.

ترمیم تصاویر قدیمی با استفاده از فتوشاپ آسان می گردد

به گزارش خبرنگاران، بازیابی دیجیتالی عکس های قدیمی معمولاً فرآیندی است که می تواند ساعت ها برای یک ویرایشگر تصویر ماهر، طول بکشد. فتوشاپ در حال اضافه کردن یک فیلتر نو مبتنی بر هوش مصنوعی است که می تواند تنها با یک کلیک بخش عمده ای از کار را انجام دهد.

از بین تمام برنامه های کاربردی، یکی از برنامه هایی که به شدت در بین مصرف نمایندگان مطرح شده است، استفاده از این ابزار ها به عنوان راهی برای ارتباط با گذشته و افرادی است که دیگر وجود ندارند. به نظر می رسد هالیوود از قبل به این ایده دست یافته است. هارولد رامیس در فیلم شکارچیان روح: افترلایف توانست این کار را انجام دهد؛ اما به وسیله جلوه های بصری پیچیده و گران قیمت.

سال گذشته، MyHeritage ابزار Deep Nostalgia را معرفی کرد. این ابزار می توانست به طور اتوماتیک عکس های قدیمی را متحرک نموده و آن ها را به ویدئوی کوتاه تبدیل کند. کاربران می توانستند تصاویر افرادی که از جهان رفته اند را با استفاده از این اپلیکیشن به ویدئو های جالب تبدیل نمایند. حتی مدت ها پیش از معرفی Deep Nostalgia نیز ویرایش گران حرفه ای می توانستند تصاویر قدیمی آسیب دیده و محو شده را بازیابی نمایند و حتی تصاویر سیاه و سفید را با استفاده از ابزار هایی مانند فتوشاپ رنگ آمیزی نمایند.

نتایج بدست آمده اغلب باورنکردنی و واقعی هستند. اما برای رسیدن به نتیجه مطلوب، نیازمند مهارت و تمرین زیاد است. مدتی است که ادوبی ابزار های اتوماتیکی را به فتوشاپ اضافه نموده است. پلتفرم هوش مصنوعی Sensei این شرکت، انجام کار های روزمره مانند جایگزینی آسمان و حتی انتخاب اشیاء پیچیده را بسیار آسان نموده است. این اپلیکیشن به زودی مجموعه ابزار اتوماتیکی را برای بازیابی تصاویر ارائه خواهد نمود.

ادوبی این عملکرد نو را در یک ویدئوی کوتاه در یوتیوب به اشتراک گذاشته است. این ویژگی علاوه بر از بین بردن کثیفی، خط و خش، چین و پارگی قادر به صاف کردن پوست، حذف بافت ها و نویز های ناخواسته و رنگ آمیزی تصاویر حتی در تصاویر سیاه و سفید است. ادوبی بعلاوه ابزار نوی برای پر کردن بخش های یک عکس قدیمی که پاره یا گم شده است، ارائه خواهد نمود. نتایج بدست آمده به وسیله این ویژگی به میزان بعضی از ترمیم های دستی تصاویر که به وسیله متخصصان فتوشاپ انجام می گردد، بدون نقص نیست.

این ابزار هنوز در مرحله بتا واقع شده است، اما کار با آن خروجی های بسیار خوبی داشته است. معین نیست ادوبی میخواهد تا چه میزان امکان کنترل این فیلتر را در اختیار کاربران خود قرار دهد. زمان انتشار این ویژگی نیز به طور دقیق معین نشده است.

منبع: gizmodo

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 64727

به "ترمیم تصاویر قدیمی با استفاده از فتوشاپ آسان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم تصاویر قدیمی با استفاده از فتوشاپ آسان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید