ریز و درشت جزئیات Y9A؛ گوشی موبایل جدید هواوی

به گزارش بلاگ پو، آنالیز بدنه گوشی موبایل هواوی Y9a نشان می دهد که محصول جدید این شرکت با وجود نمایشگر تمام صفحه Ultra FullView، رنگ های برگرفته از آسمان و زبان طراحی مشابه گوشی های پرچم دار، از ظاهری شکیل بهره می برد. این گوشی از دوربین سلفی پاپ آپ بهره می برد.

ریز و درشت جزئیات Y9A؛ گوشی موبایل جدید هواوی

خبرنگاران | Y9a محصول جدید شرکت چینی هواوی است که توزیع آن در آسیا و اروپا طی ماه گذشته انجام شد. گوشی موبایل Y9a در همین ابتدای راه توانسته رضایت خریداران این محصول را به خود جلب کند. خریداران، Y9a را محصولی باکیفیت از نظر نرم افزاری، سخت افزاری و طراحی معرفی می نمایند. اما بعضی هم معتقدند که به دلیل قرار دریافت شرکت هواوی در لیست تحریم های آمریکا، این محصول هم از نرم افزار های موجود در گوگل پلی استور محروم است که نقطه ضعف عظیمی محسوب می گردد.

به گزارش خبرنگاران، گوشی تلفن همراه Y9a که جز میان رده های هواوی محسوب می گردد، نسبت به قیمت آن کارایی بالایی دارد. در حال حاضر این گوشی موبایل در ایران با قیمت 8 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می رسد و قیمت جهانی آن هم 200 یورو است.

البته هواوی پیش از این چند نسل پیروز را در سری Y با بازار عرضه نموده است و Y9a جدیدترین نسل این سری است که امکانات و مشخصات فنی قابل قبولی دارد. این محصول همچون نسل های گذشته این سری دوربین چندگانه، طراحی جذاب و سخت افزار قابل قبول را با قیمت مناسب به هواداران خود عرضه می نماید.

البته باید به اساسی ترین تفاوت Y9a با دیگر نسل های سری Y هم اشاره نمود. در این محصول این بار به جای سرویس های موبایلی گوگل، با HMS یا سرویس های موبایلی هواوی عرضه می گردد. در حقیقت نحوه نصب اپلیکیشن روی این گوشی ها کمی متفاوت است و شما باید به جای نصب اپلیکیشن از فروشگاه نرم افزاری گوگل، از منابع جایگزین مثل کافه بازار یا اپ گالری خود هواوی بهره ببرید.

حذف گوگل پلی استور از هواوی به دلیل قرار دریافت این شرکت در لیست تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا است که کاربران از آن به عنوان عظیم ترین نقطه ضعف Y9a یاد می نمایند.

طراحی و صفحه نمایش Y9a

آنالیز بدنه گوشی موبایل هواوی Y9a نشان می دهد که محصول جدید این شرکت با وجود نمایشگر تمام صفحه Ultra FullView، رنگ های برگرفته از آسمان و زبان طراحی مشابه گوشی های پرچم دار، از ظاهری شکیل بهره می برد. هواوی برای دستیابی به زیبایی بیشتر و صفحه نمایش عظیم تر، از نمایشگر تمام صفحه بدون ناچ استفاده نموده است. بدین ترتیب این گوشی از دوربین سلفی پاپ آپ بهره می برد که در زمان فعال کردن دوربین، به طور اتوماتیک از بدنه گوشی بیرون می آید.

از دیگر مشخصات گوشی Y9a که موجب زیبایی ظاهری آن شده، بهره گیری از رنگ های الهام گرفته از آسمان است. رنگ های گوشی Y9a (شامل نقره ای فضایی، صورتی شکوفه ای و مشکی نیمه شب) در عین زیبا بودن، بسیار خاص و منحصر به فرد است.

هواوی به عنوان یک سازنده حرفه ای، تجربه بالایی در طراحی گوشی دارد. این سازنده در گوشی Y9a از طراحی خمیده سه بعدی با پوشش نانو ویژه استفاده نموده است که حس تازه ای را برای کاربر خلق می نماید.

هواوی Y9a از صفحه نمایش 6.63 اینچی IPS با رنگ های بسیار با طراوت و زاویه دیده گسترده بهره می برد. صفحه نمایش Ultra FullView این گوشی با نداشتن ناچ و کمترین حاشیه، فضای قابل استفاده بیشتری را برای نمایش محتوا فراهم نموده است.

نمایشگر این گوشی با دارا بودن وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسل یا همان +FHD و بدون داشتن ناچ یا هرگونه بریدگی، لذت تماشای فیلم، وب گردی و کار با برنامه ها را دوچندان می نماید.

آنالیز سخت افزار، دوربین و باتری Y9a

Y9a محصول جدید هواوی از تراشه پرقدرت MediaTek Helio G80 است. این تراشه از فناوری ساخت بسیار بهینه، هسته های پردازشی پرقدرت و پردازنده گرافیکی توانمند برای اجرای بازی ها و برنامه های گرافیکی برخوردار است. با تراشه مدیاتک Helio G80 نه تنها خبری از لگ زدن در برنامه ها یا نرخ فریم پایین در بازی ها نخواهد بود، بلکه مصرف باتری نیز کمتر است.

باید گفت تراشه پرقدرت Helio G80 بکار رفته در گوشی Y9a یک انتخاب بی بدیل برای برای است. این تراشه از دو هسته پردازشی پرقدرت Cortex-A75 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز، شش هسته پردازشی Cortex-A55 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و البته پردازنده گرافیکی بسیار توانمند Mali-G52 MC2 بهره می برد.

هواوی گوشی Y9a را با هشت گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه نموده است که پرتوقع ترین کاربران را هم راضی نگه می دارد.

عملکرد دوربین ها

در هواوی Y9a چهار دوربین که در یکی سنسور 64 مگاپیکسلی, 8 مگاپیکسل و در دوتای دیگر سنسور های 2 مگاپیکسل واقع شده است در قسمت پشتی این گوشی جای گرفته اند. دوربین خاص سلفی هواوی Y9a هم به سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده است. در واقع این گوشی به دوربین پشتی چهارگانه حرفه ای مجهز شده است. به بیان دیگر، Y9a از چهار دوربین پشتی در ترکیب با فناوری هوش مصنوعی پیشرفته بهره می برد تا هیچ صحنه ای را از دست ندهید.

از دیگر ویژگی های کلیدی دوربین گوشی Y9a می توان به لرزش گیر الکترونیکی برای کاستن اثرات لرزش دست در ضبط ویدئو و فیلتر های نرم افزاری پرقدرت را برشمرد.

باتری های قابل قبول Y9a

هواوی از یک باتری 4200 میلی آمپر ساعت در Y9a استفاده نموده است. باید توجه داشته باشید که نمایشگر Y9a دارای وضوح 2400 در 1080 است بنابراین با یک نمایشگر +FHD برخلاف پرچمداران روبه رو هستیم. انتظار می رود تا هواوی Y9a شارژدهی مناسبی ارائه دهد.

در ارزیابی های حالت عادی باتری Y9a به مدت 16 ساعت 57 دقیقه شارژدهی داشته است. از طرفی در حالت پرفورمنس که بیشتر برای بازی کردن مناسب است شارژدهی 14 ساعت و 51 دقیقه ای به ثبت رسیده است.

  • پردازنده مدیا هلیو G80 دوازده نانومتری به همراه 6 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 یا 8 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 گیگابایت
  • نمایشگر 6.63 اینچی IPS LCD با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل و تراکم پیکسلی 397 پیکسل در هر اینچ
  • پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2
  • 64 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی متری، f/1.8، فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز) 64 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی متری، f/1.8، فوکوس اتوماتیک با تشخیص فاز) 8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با دیافراگم f/2.4 با پوشش 120 درجه) 2 مگاپیکسل (با دیافراگم f/2.4، دوربین مخصوص ماکرو) 2 مگاپیکسل (f/2.4، حسگر تشخیص عمق تصویر)
  • اندروید نسخه 10.1 (پای)
  • ابعاد 163.5 در 76.5 در 9 میلی متر با وزن 197 گرم
  • باتری 4200 میلی آمپر ساعتی لیتیوم پلیمری
  • بلوتوث نسخه 5.0
  • مجهز به حسگر اثر انگشت
  • دارای جک 3.5 میلی متری هدفون

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرادید
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40949

به "ریز و درشت جزئیات Y9A؛ گوشی موبایل جدید هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریز و درشت جزئیات Y9A؛ گوشی موبایل جدید هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید