تمرین همگرایی و وحدت در کشور پس از سیل اخیر، ضرورت مددکاری اجتماعی برای سیل زدگان

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه خوارزمی ضمن تأکید بر ضرورت مشارکت دانشگاهیان در آنالیز تخصصی سیلاب های اخیر، گفت: سیل اخیر باعث شد بار دیگر همفکری، همگرایی و وحدت را تمرین کنیم.

تمرین همگرایی و وحدت در کشور پس از سیل اخیر، ضرورت مددکاری اجتماعی برای سیل زدگان

به گزارش خبرنگاران، عزیزالله حبیبی در نشست سیلاب های اخیر ایران: زمینه ها، فرصت ها و تهدیدها که امروز در دانشگاه خوارزمی برگزار گردید، با بیان اینکه سیل اخیر باعث شده بار دیگر هم فکری، همگرایی و وحدت را تمرین کنیم، گفت: برگزاری نشست های تخصصی پیرامون موضوع سیل اخیر کشور، اتفاق خوبی در جهت مشارکت دانشگاهیان به شمار می آید، ضمن آن که مباحث دینی و فرهنگی ما نیز اقتضا می نماید به داد کسانی که احتیاج به یاری دارند برسیم.

وی اضافه نمود: اگر به دنبال تحقیقات کاربردی هستیم، در حال حاضر فرصتی به وجود آمده که دانشجویان تحصیلات تکمیلی موضوعات تحقیق مؤثر و کارسازی را در این رابطه تعریف نمایند؛ البته این موضوع منوط به آن است که دستگاه های اجرایی نیز توجه لازم را به این موضوعات نشان دهند. چنانچه اخیراً در جلسه ای مطرح شد که یکی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی پیش تر سرانجام نامه ای را درباره احتمال وقوع سیلاب در آق قلا و گمیشان به انجام رسانده بود.

رئیس دانشگاه خوارزمی در سرانجام گفت: در پی سیل اخیر، در جنوب کشور تلفات جانی نداشتیم اما مردم آسیب های روحی شدیدی دیدند و لازم است که دانشگاهیان در رشته های روانشناسی، علوم اجتماعی و مددکاری اجتماعی وارد صحنه شده و در این زمینه ایفای نقش نمایند.

تعریف وظیفه خطیر دانشکده علوم جغرافیایی نسبت به وقوع سیل

امیر صفاری، رئیس دانشکده علوم جغرافیایی دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست با اشاره به اینکه دانشکده علوم جغرافیایی وظیفه خطیرتری را نسبت به موضوع سیلاب برای خود تعریف نموده است، گفت: اولین روز کاری دانشگاه به پیشنهاد مرکز پژوهشی مدیریت سیلاب دانشکده علوم جغرافیایی، جلسه ای را برگزار نموده و ابعاد مختلف سیلاب را آنالیز کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد راهکارهای این جلسه و نشست حال حاضر، برای کاهش آلام و خسارات هموطنانی که دچار خسران اقتصادی و جانی شده اند، مفید واقع گردد.

ضرورت برنامه ریزی برای اتفاقات مشابه

رئیس مرکز پژوهشی مدیریت سیلاب دانشگاه خوارزمی نیز در این نشست با اشاره به آیه حیات هر چیزی از آب است، گفت: در کشور ما وقتی حادثه پیش می آید، همه راجع به آن بحث می نمایند؛ غافل از اینکه ممکن است سال دیگر هم اتفاق مشابهی رخ دهد و باید برای آن برنامه ریزی کرد.

وی اضافه نمود: وظیفه خود دانستیم در مورد سیلاب های اخیر از متخصصین امر دعوت کنیم، البته باید توجه داشت که گستردگی مباحث کار متخصصان را سخت تر می نماید.

از وبلاگ شامپو دیدن فرمایید.
منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 6245

به "تمرین همگرایی و وحدت در کشور پس از سیل اخیر، ضرورت مددکاری اجتماعی برای سیل زدگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین همگرایی و وحدت در کشور پس از سیل اخیر، ضرورت مددکاری اجتماعی برای سیل زدگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید