توت فرنگی بخورید تا دچار التهاب روده نشوید

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران ، افراد مبتلا به بیماری التهاب روده نمی توانند هر خوراکی ای را مصرف نمایند. مصرف برخی انواع غذاها و خوراکی ها موجب تحریک مخاط درونی روده گردیده که نتیجه آن، احساس ناراحتی به شکل اسپاسم، درد یا حتی اسهال است. از اینرو این گروه از افراد در مصرف غذاها و خوراکی ها محتاط هستند.

توت فرنگی بخورید تا دچار التهاب روده نشوید

حال محققان دریافته اند یک تغییر ساده در رژیم غذایی می تواند التهاب در روده ها را تسکین داده و موجب بهبود سلامت روده ها گردد. محققان توصیه می نمایند مصرف روزانه کمتر یک فنجان توت فرنگی می تواند به تسکین علائم این بیماری کمک کند.

هانگ شیائو، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه ماساچوست، در این باره می گوید: سبک زندگی بی تحرک و عادات غذایی نامناسب از جمله رژیم های غذایی پرقند، پرچربی حیوانی و کم فیبر، می تواند منجر به التهاب روده گردیده و ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

در این مطالعه، موش ها به چهار گروه تقسیم شدند: گروه موش های سالم با رژیم غذایی عادی؛ گروه موش های مبتلا به التهاب روده با رژیم غذایی عادی؛ گروه موش های مبتلا به التهاب روده با رژیم غذایی حاوی 2.5 درصد پودر کامل توت فرنگی؛ و گروه موش های مبتلا به التهاب روده با رژیم غذایی حاوی 5 درصد پودر کامل توت فرنگی.

محققان دریافتند مصرف رژیم غذایی حاوی توت فرنگی کامل با دوز معادل سه چهارم فنجان توت فرنگی در روز به شکل قابل توجهی موجب کاهش علائمی نظیر کاهش وزن و اسهال خونی در موش های مبتلا به التهاب روده شد.

از اینرو محققان توصیه می نمایند مصرف روزانه سه چهارم فنجان توت فرنگی می تواند برای افزایش سلامت روده ها مفید باشد.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 822

به "توت فرنگی بخورید تا دچار التهاب روده نشوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توت فرنگی بخورید تا دچار التهاب روده نشوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید