40 درصد افراد بالای 40 سال کشور کبد چرب دارند

به گزارش بلاگ پو، دبیر علمی همایش روز جهانی هپاتیت، گفت: درمان کامل هپاتیت c حداکثر با 3 میلیون تومان به وسیله داروهای فراوری داخل امکان پذیر است.

40 درصد افراد بالای 40 سال کشور کبد چرب دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر انوشیروانی، در آستانه برگزاری همایش روز دنیای هپاتیت، اظهارداشت: این همایش ششم مرداد 98 همزمان با بسیاری از کشورهای دنیا، در تهران برگزار می گردد که ریشه کنی هپاتیت از جمله اهداف برگزاری این کنگره به شمار می رود همچنین موضوع کبد چرب و راهکارهای پیشگیری و جدیدترین درمان های آن از دیگر مباحث مورد بحث و گفت وگو در همایش است.

وی اضافه کرد: سازمان دنیای بهداشت(WHO) اهدافی برای کشورها در نظر گرفته که بر اساس آن تا سال 2030 باید ریشه کنی هپاتیت C انجام گیرد و بر همین اساس از سال 2016 دارویی برای درمان این بیماری در کشور ساخته شده و بیماران با مصرف روزانه یک قرص می توانند طی 3ماه به طور کامل از این بیماری نجات یابند.

دبیر علمی همایش روز دنیای هپاتیت ادامه داد: هپاتیت C در صورتی که درمان نگردد می تواند سبب نارسایی کبد، احتیاج به پیوند کبد و یا مرگ فرد گردد بنابراین درمان آن بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه با فراوری داروی داخلی در مدت سه ماه بیمار با هزینه یک تا سه میلیون تومان می تواند برای همواره درمان گردد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بیماری کبد چرب گفت: 35 تا 40 درصد افراد بالای 40 سال در کشور مبتلا به کبد چرب هستند که رژیم غذایی نامناسب همچون استفاده زیاد از خانواده کربوهیدرات ها و استفاده از فست فودها، زیاد غذا خوردن و در کنار آن عدم تحرک می تواند سبب بروز این بیماری گردد که بر اساس یافته ها معین شد، 50 درصد این بیماری با رژیم غذایی مناسب و بهبود فعالیت بدنی قابل درمان است.

انوشیروانی اعلام کرد: کبد چرب به تنهایی شاید عوارض چندانی نداشته باشد ولی 30 سال پس از ابتلا می تواند سبب نارسایی کبدی گردد البته سکته های قلبی و مغزی از عوارض زود هنگام آن نیز به شمار می رود پس کبد چرب نوعی سندرم متابولیک محسوب می گردد که با بیماری هایی همچون فشار خون بالا، دیابت و چاقی شکم در ارتباط است و همه این عوامل با رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی درست و تحرک قابل پیشگیری به شمار می رود.

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 9041

به "40 درصد افراد بالای 40 سال کشور کبد چرب دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "40 درصد افراد بالای 40 سال کشور کبد چرب دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید