تورم در ونزوئلا؛ اسکناس یک میلیون بولیواری چاپ می گردد

به گزارش بلاگ پو، تورم 2 هزار و 665 درصدی ونزوئلا در ماه ژانویه 2021، بانک مرکزی این کشور را ناگزیر به چاپ اسکناس های، 200 هزار بولیواری، 500 هزار بولیواری و یک میلیون بولیواری کرد.

تورم در ونزوئلا؛ اسکناس یک میلیون بولیواری چاپ می گردد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

از خبرگزاری افه اسپانیا، بانک مرکزی ونزوئلا (BCV) از پیوستن سه اسکناس جدید 200 هزار، 500 هزار و یک میلیون بولیواری به نظام بانکی این کشور از روزهای آینده اطلاع داد.

با توجه به نرخ رسمی دلار آمریکا در ونزوئلا، یک میلیون بولیوار تنها برابر با ارزش 52 سنت (تقریبا نیم دلار) است.

براساس گزارش بانک مرکزی ونزوئلا، اسکناس های جدید برای تکمیل و بهبود نظام پولی کشور و تامین نیازهای مالی ملی از فردا دوشنبه به تدریج به گردش خواهد افتاد.

در حال حاضر بالاترین رقم اسکناسی در نظام بانکی ونزوئلا، اسکناس 50 هزار بولیواری است که تقریباً به ارزش دو سنت (دو صدم دلار) است، بنابراین با جایگزینی کارت اعتباری استفاده از اسکناس در ونزوئلا کمرنگ شده است.

افت چشمگیر ارزش نفت در هفت سال گذشته و به ویژه تحریم های مالی و اقدامات قهری واشنگتن، ونزوئلا و مردم این کشور را با وجود داشتن بزرگ ترین ذخایرنفتی را دچار رنج های بی شمار نموده است.

ونزوئلا به رغم کوشش برای بی اثر کردن تحریم ها و افزایش فراوری روزانه نفت خود به حدود 1.5 میلیون بشکه در روز، اما به دلیل عدم دسترسی به قطعات موردنیاز برای تعمیر و تجهیز پالایشگاه های نفتی خود مجبور به واردات بنزین و فرآورده های نفتی از ایران شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43681

به "تورم در ونزوئلا؛ اسکناس یک میلیون بولیواری چاپ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم در ونزوئلا؛ اسکناس یک میلیون بولیواری چاپ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید