فراوری تجهیزات موتور برقی، فناوری حمل و نقل هوشمند اشتراکی بومی شد

به گزارش بلاگ پو، سید سجاد غرضی مدیرعامل استارت آپی فعال در زمینه سرویس های حمل و نقل اشتراکی (موتور برقی و دو چرخه برقی) در کارخانه نوآوری های وی در تبادل نظر با خبرنگاران گفت: در طول سال های گذشته، استفاده از وسایل حمل و نقل دوچرخ در حوزه میکرومبیلیتی یا همان حمل و نقل مویرگی در سرتاسر جهان رایج شده و مدلی که امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از اپلیکیشن های اشتراک گذاری موتورهای برقی و دوچرخه های برقی و اسکوتر است.

فراوری تجهیزات موتور برقی، فناوری حمل و نقل هوشمند اشتراکی بومی شد

وی ادامه داد: میکرومبیلیتی و حمل و نقل هوشمند از مهم ترین ابزارهای پیشرو برای مبارزه با ترافیک سنگین شهری و معضل جای پارک در شهرهای بزرگ است زیرا استفاده از وسایل حمل و نقل دو چرخ برقی تاثیر بسزایی در کنترل آلودگی و بهبود کیفیت زندگی در کلانشهرهای دنیا دارد.

غرضی گفت: در این استارت اپ پیروز شدیم با بومی سازی کلیه تجهیزات و فناوری های مورد استفاده در سیستم های اشتراکی، بردهای الکترونیکی مرتبط با موتورها و دوچرخه های برقی (با استفاده از فناوری اینترنت اشیا)، اپلیکیشن و تکنولوژی قفل را طراحی و فراوری کنیم.

وی در مورد شیوه کار این سیستم گفت: در این تیم برد الکترونیکی که ارتباط بین موتور و دوچرخه های برقی با تلفن همراه را برقرار می نماید نیز طراحی و فراوری شد؛ با استفاده از برد الکترونیکی ساخته شده در این تیم، راهنمایی، معین جهت، خاموش و روشن شدن، قفل ، پرداخت هزینه و ... موتور برقی و دوچرخه برقی در کمترین زمان ممکن برای کاربر مهیا می گردد.

مدیر این تیم استارت آپی افزود: تعمیر و نگهداری موتورها و دوچرخه ها، شارژ باتری آنها و طراحی ایستگاههای شهری به وسیله اعضای این تیم انجام می گردد تا در کمترین زمان ممکن موتورها و دوچرخه های برقی سالم و بدون نقص در دسترس شهروندان قرار گیرد.

به گفته غرضی، موتورها و دوچرخه های برقی این استارت آپ بزودی در دسترس عموم قرار خواهند گرفت و همگان میٰ توانند با نرم افزار و تجهیزاتی که در این تیم استارت آپی طراحی کردیم از موتورها و دوچرخه های برقی استفاده نمایند.

مدیر این تیم استارت اپی افزود: طی توافقاتی که با شهرداری داشته ایم، با حدود 100 موتور و دوچرخه برقی در یک منطقه پروژه خود را اغاز کنیم.

وی با تاکید بر اینکه این موتورها و دوچرخه ها قابلیت جایگزینی وسایل نقلیه عمومی را ندارند و فقط در نقش مکمل حمل و نقل عمومی عمل می نمایند، گفت: امیدواریم تا در آینده ای نه چندان دور در جهت دستیابی به حمل و نقل هوشمند، تکمیل سفرهای درون شهری با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و دوچرخه ها و موتورهای برقی اشتراکی میسر گردد.

وی ادامه داد: با استقبال و اطمینان شهروندان به سیستم حمل و نقل عمومی و اشتراکی که با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی میسر خواهد شد شاهد استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی در سطح شهر خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 58988

به "فراوری تجهیزات موتور برقی، فناوری حمل و نقل هوشمند اشتراکی بومی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری تجهیزات موتور برقی، فناوری حمل و نقل هوشمند اشتراکی بومی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید