تولید دارو های زیستی کاهش یک میلیارد دلاری ارزبری را به همراه داشت

به گزارش بلاگ پو، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با حمایت از تولید دارو های زیستی به کاهش یک میلیارد دلاری ارزبری از کشور کمک کرده است.

تولید دارو های زیستی کاهش یک میلیارد دلاری ارزبری را به همراه داشت

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، تولید دارو های زیستی در کشور یکی از نقاط پررنگ پیشرفت های علمی کشور است. کشوری که در شرایط خاص کنونی توانست از سد تحریم ها و کمبود ها گذر کند و خود را به لیست کشور های دارای فناوری های پیچیده دارو های زیستی برساند.

دارو های زیستی که با فناوری های پیچیده ای تولید می شوند و در درمان بیماری های صعب العلاج کاربرد دارند. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در این پیشرفت ها نقشی اثرگذار دارد و به کاهش یک میلیارد دلاری ارزبری از کشور کمک کرده است.

توانمندی های دارویی ایران بسیار بالا است و اوج آن را در صنعت دارو های بیوتکنولوژی شاهد هستیم، جایی که تقریبا تمامی دارو های دارای ارزبری بالا، در کشور به تولید داخلی رسیده اند.

از حدود 50 داروی ارزبر بیوتک، 22 دارو در سال های گذشته تولید شده که سالانه حدود 1 میلیارد دلار، ارزبری کشور را کاهش می دهند. تولید باقی این لیست نیز از اواخر سال 97 برنامه ریزی شده و تا انتهای سال 98، دانش فنی بیشتر آن ها کسب شده و آماده تولید صنعتی می شوند. پیش بینی می شود که این سری از دارو ها نیز بتوانند در حدود 570 میلیون دلار، ارزبری کشور را در شرایط تحریم کاهش دهند.

در حال حاضر با در نظر دریافت میزان صادرات و رفع نیاز های بازار داخل، زیست فناوری ایران بین 4/0 تا 5/0 درصد از حجم بازار جهانی زیست فناوری را در اختیار دارد.

چشم انداز ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کسب 3 درصد از بازار جهانی زیست فناوری در افق 1404 یعنی عددی در حدود 20 میلیارد دلار است. راهبرد اصلی ستاد برای رسیدن به این عدد، تمرکز بر حوزه های کلان اقتصادی همچون کشاورزی، دام و طیور، دریا و انرژی است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21991

به "تولید دارو های زیستی کاهش یک میلیارد دلاری ارزبری را به همراه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید دارو های زیستی کاهش یک میلیارد دلاری ارزبری را به همراه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید