جامعه سالم نیازمند مطبوعات منتقد و منصف است

به گزارش بلاگ پو، فتح الله نوری، در بازدید از نمایشگاه مطبوعات استان گلستان در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: رسانه ها سربازانی هستند که برای دفاع از سنگر حق مشغول فعالیت هستند.

جامعه سالم نیازمند مطبوعات منتقد و منصف است

وی اضافه نمود: برای داشتن جامعه ای سالم نیاز به مطبوعات و رسانه های سالم داریم، اگر این بخش سالم باگردید دیگر بخش ها هم سالم خواهد بود.

سخنگوی جمنا استان گلستان اعلام کرد: اگر امروز جامعه ما نیاز به ارتقا دارد طبیعی است رسانه می تواند در این عرصه پیش قدم و پیش تاز باگردید، یک ژورنالیست باید با سرعت و دقت محصول مورد نیاز جامعه را تهیه و ارائه کند.

وی توضیح داد: نگاه های سیاسی و جریانی در کشور باعث گردیده تا به خدمات ما آسیب وارد کند، در بسیاری از جاها چشمانمان را می بندیم و در برخی از جاها ناملایمات را ملایمات می بینیم در حالی که خبرنگار باید فارغ از این مباحث باگردید.

نوری با بیان اینکه هرچه بتوانیم در این عرصه کوشش بیشتر کنیم به جامعه خدمت بهتری کردیم، اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در جایگاه رفیعی واقع شده است و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران امنیت در منطقه مورد توجه است.

وی اضافه نمود: برخی از ناملایمات ها همچون بی توجهی، بی دقتی، سهل انگاری، رانت ها و مفاسد در کشور وجود دارد که این ها باعث گردیدند تا دشمن احساس موفقیت در نقشه های خود کند.

سخنگوی جمنا استان گلستان با اشاره به اینکه امروز وظیفه اصحاب رسانه بسیار سنگین است، اعلام کرد: رسانه باید هم ملاحظات منافع ملی را مدنظر داشته باگردید و هم بی رحمانه در مقابل ناملایمات برخورد کند.

نگاه به بیرون کشور را به عقب راند

وی اضافه نمود: امروز به لحاظ اینکه دولت روحانی با خوش بینی به بیرون نگاه داشت و معتقد بود اگر با کد خدا کنار بیاییم تحریم ها برطرف و مشکلات حل می گردد این نگاه کشور را به عقب راند و آسیب های جدی وارد کرد، فاصله بین فقیر و غنی با شکافتی گسترده مواجه گردید.

نوری اظهار کرد: بحث رانت ها و مفاسد اقتصادی در دولت به صورت عمومی به حالت گستردگی پیدا کرد، اکنون عزمی ازناحیه رهبر معظم انقلاب به صورت جد شروع گردیده و در قالب جلسات منظم متولیان امور اجتماعی ماخذه می شوند.

وی توضیح داد: رسانه ها باید توجه داشته باشند که نباید آب در آسیاب دشمن ریخت اما نباید در مقابل ناملایمات هم بی تفاوت باشند.

سخنگوی جمنا استان گلستان با اشاره به دستگیری معاون بانک مرکزی، اعلام کرد: اگر قرار بود با این کار نظام آسیب ببیند این موضوع هم نباید همچون گذشته اطلاع رسانی می گردید و مردم در جریان قرار می گرفتند.

وی با بیان اینکه مدیران ما مصالح نگر هستند، اضافه نمود: از ابتدای انقلاب تا کنون هنوز هرجایی که خشت، سیمان و ساخت و ساز سازمانی باگردید ما هم هستیم و هر جایی که غیر از این ها بود ما مفقود بودیم.

نوری اظهار کرد: در این مدت 40 سال تنها به رفاه افراد فکر کردیم در حالی که به خود آن ها هیچ توجهی نکردیم و مباحث فرهنگی و اجتماعی کاملا مغفول مانده است که امروز رسانه در این زمینه نقش بسیار مهم و تاثیر گذاری برعهده دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: mehrnews.com
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43

به "جامعه سالم نیازمند مطبوعات منتقد و منصف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جامعه سالم نیازمند مطبوعات منتقد و منصف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید