گلایه های مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ، نمایشگاه نفت را با کم لطفی لغو کردند و در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب با ما راه نیامد

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب از بدهی 31 هزار میلیارد تومانی نمایشگاه بین المللی به شهرداری تهران اطلاع داد و گفت: عایدی نمایشگاه بین المللی به ازای هر متر مربع 320 هزار تومان است، اما در نمایشگاه شهر آفتاب هیچ تعرفه ای وجود ندارد و با توافق غرفه ها ارائه می گردد.

گلایه های مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ، نمایشگاه نفت را با کم لطفی لغو کردند و در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب با ما راه نیامد

به گزارش خبرنگاران، عباس تقدسی نژاد با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران به ارائه گزارشی از شرایط شهر آفتاب پرداخت و گفت: تا قبل از سال گذشته نمایشگاه همیشه زیان ده بوده است، به طوری که در سال 1400 اندازه بدهی این نمایشگاه به 29 میلیارد تومان می رسید که مجبور می شوند تا از شهرداری استقراض نمایند تا این بدهی جبران گردد؛ اما برای اولین بار در سال قبل دو میلیارد تومان هم عایدیمان مثبت شد.

او با بیان اینکه در نامه دادستان کل کشور موضوع تعارض منافع در نمایشگاه ها قید شده؛ اما هیچ اقدامی برای برطرف آن انجام نشده است، گفت: عایدی نمایشگاه بین المللی به ازای هر متر مربع 320 هزار تومان است، اما در نمایشگاه شهر آفتاب هیچ تعرفه ای وجود ندارد و با توافق غرفه ها ارائه می گردد که نهایتا بر اساس نظر کارشناس رسمی دادگستری به ازای هر متر مربع 130 هزار تومان تعیین شده که نصف تعرفه نمایشگاه بین المللی است.

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب با بیان اینکه تقویم نمایشگاهی در نیمه دوم سال پر شده است، ادامه داد: نمایشگاه نفت را با کم لطفی ها لغو کردند و وزارت ارشاد هم در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب با ما راه نیامد و دیدیم که هم نمایشگاه نفت و هم کتاب از شهر آفتاب منتقل شد.

تقدسی نژاد با اشاره به اینکه در امسال 36 هزار متر مربع با استفاده از اعتبار غیر نقد مصوبه شورا به نمایشگاه شهر آفتاب اضافه می گردد، گفت: هدف اصلی ما ایجاد مرکز تجاری، ایجاد زنجیره های مالی و اتصال آن به نمایشگاه شهر آفتاب است و ما نمایشگاه بین المللی را رقیب خودمان نمی دانیم؛ بلکه ما کار خودمان را می کنیم و آنها هم کار خودشان را می نمایند.

وی با بیان اینکه ما سالیانه 100 میلیارد تومان هزینه در نمایشگاه داریم؛ اما سال گذشته تنها 20 میلیارد تومان عایدی داشتیم، ادامه داد: نمایشگاه نفت می توانست 100 میلیارد تومان عایدی در پی داشته باشد که لغو شد و اگر این نمایشگاه لغو نمی شد نمایشگاه ایران پلاست نیز 60 میلیارد تومان عایدی به همراه داشت و جالب است بدانید که ما سال گذشته 30 نمایشگاه برگزار کردیم اما مجموعه های شهرداری در زمینه تبلیغات اصلا به ما یاری نکردند.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب با بیان اینکه ما رکورد بازدید را در نمایشگاه موتورسیکلت شکستیم اما تبلیغی انجام نشد، ادامه داد: بدهی نمایشگاه بین المللی بابت ساخت و ساز غیر مجاز و سایر موارد به شهرداری تهران حدود 31 هزار میلیارد تومان است اما جای سوال است آیا فشاری در این خصوص به وزارت صمت وارد می گردد؟ این در حالیست که بعضی، شرکت نمایندگان را تهدید می نمایند که اگر در شهر آفتاب غرفه بگیرید، مجوزتان لغو خواهد شد.

وی در سرانجام تاکید نمود: ما قراردادهایمان را تا سرانجام سال منعقد کردیم اما می توانیم نمایشگاه های دیگری را نیز اضافه کنیم.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در واکنش به اعلام اندازه بدهی نمایشگاه بین المللی به شهرداری تهران گفت: این موضوع حتما باید آنالیز گردد تا رقم دقیق آن تعیین گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 مرداد 1402 بروزرسانی: 10 مرداد 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 72031

به "گلایه های مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ، نمایشگاه نفت را با کم لطفی لغو کردند و در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب با ما راه نیامد" امتیاز دهید

1 کاربر به "گلایه های مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ، نمایشگاه نفت را با کم لطفی لغو کردند و در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب با ما راه نیامد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلایه های مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب ، نمایشگاه نفت را با کم لطفی لغو کردند و در خصوص برگزاری نمایشگاه کتاب با ما راه نیامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید