جدیدترین مدل های کف پوش چوبی ساخته شده از گیاه بامبو

به گزارش بلاگ پو، استفاده از مدل های کف پوش چوبی در طراحی داخلی منازل مسکونی روز به روز در حال افزایش است زیرا با پیشرفت تکنولوژی در علم طراحی داخلی، این کفپوش ها راحت تر از هر زمان دیگری در دسترس مردم قرار گرفته اند. اما در این مطلب می خواهیم یک مدل بسیار ویژه را معرفی کنیم که برخلاف دیگر کف پوش های چوبی کاملا دوست دار محیط زیست بوده و برای ساخت آن درختی قطع نمی گردد. کف پوش های چوبی از جنس گیاه بامبو که در فارسی خودمان به آن نیِ می گوییم یکی از داغ ترین مدهای روز در مبحث دکوراسیون داخلی محسوب می گردد زیرا چوب بامبو علاوه بر اینکه کاملا سالم و ایمن است، جلوه بسیار شیک و البته دوام بسیار بالایی دارد.

جدیدترین مدل های کف پوش چوبی ساخته شده از گیاه بامبو

بامبو بر خلاف عقیده بسیاری از مردم، درخت نیست، بلکه از خانواده علف های غول پیکر بحساب می آید و رشد بسیار سریعی دارد و به همین دلیل هم از بامبو بعنوان حصار دور خانه ها یا باغ ها استفاده می گردد. رشد سریع بامبو باعث می گردد قطع کردن آن به گیاه هیچ آسیبی نرساند (سیستم ریشه ای گیاه سالم می ماند) و به رشد سریع خود بدون هیچ مسئله ای ادامه می دهد. بنابراین اگر شما هم بدنبال کف پوش هایی هستید که دوست دار محیط زیست بوده و در عین حال کاملا لوکس و شیک بنظر بیایند، بامبو برترین گزینه پیش روی شما خواهد بود.

کفپوش های چوبی بامبو عموما در رنگ های روشن و قهوه ای، یعنی همان رنگ طبیعی خود چوب فراوری می گردد اما رنگ های تیره تر هم با استفاده از تکنولوژی نو به بازار راه یافته اند. این رنگ تیره در مواردی به سادگی روی سطح کفپوش زده می گردد و در موارد با کیفیت تر، تحت فرایند ای بنام کربنی کردن رنگ آن تغییر پیدا می نماید. در این روش خود پنل های نواری چوب بامبو هنگامی که خام هستند تحت فشار زیاد قرار می گیرند که باعث می گردد رنگ کاملا به عمق چوب و تمامی عناصر آن نفوذ کند. شکل هایی که در زیر مشاهده می کنید نتیجه همین فرایند هستند که رنگ های غنی تر بخود گرفته اند.

کفپوش های چوبی بامبو در دو نوع طبیعی و مهندسی شده فراوری می شوند. خود نوع طبیعی هم بر اساس نوع بافت چوب به دو دسته عمودی یا افقی و رشته ای تقسیم می شوند. مدل هایی که در زیر مشاهده می کنید در دسته طبیعی با گره های عمودی و افقی قرار دارند. آنهایی که بافت طبیعی چوب به صورت عمودی در طول یکدیگر قرار گرفته اند طرحی عمودی دارند و آنهایی که بافت طبیعی چوب به صورت افقی در عرض یکدیگر قرار گرفته بافتی افقی دارند. اما در بین این دو مدل، بیشتر افراد از کفپوش هایی با بافت عمودی استفاده می نمایند زیرا ظاهری مرتب تر دارند و بعلاوه برای فضاهای کوچک مناسب تر هستند.

اما مدل های رشته ای کفپوش بامبویی یکی از زیباترین مدل های کف پوش چوبی در بازار است. این مدل از تکه های خرد شده چوب بامبو که بوسیله نوعی چسب مخصوص، فشار و حرارت به یکدیگر جوش خورده اند، تشکیل شده است. بعداز اینکه تکه های خرد شده کاملا بهم چسبیده و یک تکه شدند، به وسیله دستگاه برش، به مقدار های مناسب برای استفاده در کفپوش خانه بریده شده و سپس سمباده زده می شوند تا رنگ کاری و جلا داده شوند. در سرانجام کار کفپوش بسیار شیک و لوکسی فراوری می گردد که در شکل های زیر مشاهده می کنید.

و در نهایت پنل های بامبویی مهندسی شده قرار دارند که از چندین لایه چوب (تخته چندلا یا HDF) جوش خورده شده به وسیله فشار زیاد، حرارت و نوعی چسب مخصوص، تشکیل شده اند. این مدل ها فقط بالاترین لایه یا همان روکش از جنس چوب بامبو است که آنهم در آخر به وسیله لایه ای محافظ پوشانده می گردد. مزیت عظیم کفپوش های مهندسی شده، همانطور که در شکل های زیر مشاهده می کنید، شباهت ظاهری بسیار زیاد آنها به بامبوهای طبیعی است اما با دوام و استحکام بیشتر. این کفپوش های مهندسی شده در برابر باد کردگی، پیچ خوردگی و کپک زدگی کاملا مقاوم بوده و بعلاوه از قیمت پایین تری نسبت به مدل های کاملا طبیعی برخوردار هستند.

البته چوب های دیگر هم هستند که مانند بامبو ایمنی و دوام بالایی دارند اما هزینه تمام شده استفاده از این چوب ها در کف منزل بسیار بیشتر از چوب بامبو تمام می گردد به عبارت دیگر قیمت کف پوش های بامبویی از دیگر کف پوش های سخت چوبی، مقرون به صرفه تر است. احتمالا شما هم شنیده اید که نگهداری از گیاه بامبو (نِی یا خیزران) در خانه خوش شانسی می آورد! البته که این حرف از خرافه های مردم چین است اما شخصی که از بامبو در منزل خود استفاده می نماید واقعا خوش شانس است!

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

در ادامه سایر مدل های کف پوش چوبی را مشاهده خواهید کرد:

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: اتاق
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53237

به "جدیدترین مدل های کف پوش چوبی ساخته شده از گیاه بامبو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین مدل های کف پوش چوبی ساخته شده از گیاه بامبو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید