جزئیات توزیع کارت کنکور ارشد منتشر شد، الزام تکمیل فرم خوداظهاری

به گزارش بلاگ پو، جزئیات توزیع کارت و برگزاری آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 و اعلام نکات بهداشتی جهت شرکت در آزمون منتشر شد.

جزئیات توزیع کارت کنکور ارشد منتشر شد، الزام تکمیل فرم خوداظهاری

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات تاریخ، محل برطرف نقص کارت و برگزاری آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 و اعلام نکات بهداشتی جهت شرکت در آزمون را گفت.

جزئیات برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 کشور در نوبت صبح روزهای پنج شنبه 16 مردادماه، آدینه 17 مردادماه و شنبه 18 مردادماه سال 1399 و بر اساس اطلاعات مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

داوطلبان متقاضی هر یک از کدرشته های امتحانی ضروری است به نشانی مندرج بر روی کارت شرکت در آزمون مراجعه نمایند. شهرستان محل برگزاری آزمون داوطلبان با توجه به استان محل اقامت خبرنگارانن در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

آغاز توزیع اینترنتی کارت شرکت در آزمون از 13 مرداد

کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون داوطلبان از روز دوشنبه 13 مرداد 99 بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

داوطلبان ضروری است بر اساس مشخصات شناسنامه ای (نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد) و مشخصات ثبت نامی (شماره پرونده و کد رهگیری) نسبت به پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است. لذا داوطلبان باید شخصاً برای پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام نمایند.

تبصره: آن دسته از داوطلبانی که علاوه بر کدرشته امتحانی اصلی متقاضی شرکت در رشته امتحانی دوم (رشته شناور) نیز بوده اند، باید کارت شرکت در آزمون رشته امتحانی دوم خود را نیز از سایت سازمان سنجش آموزش کشور پرینت و به آدرس حوزه امتحانی مندرج بر روی کارت مراجعه نمایند. زمان برگزاری آزمون رشته های شناور (رشته انتخابی دوم) صبح روز شنبه 18 مرداد 99 است.

آزمون کدرشته های امتحانی 1128 (آموزش زبان ژاپنی)، 1129 (زبان و ادبیات اردو)، 1287 (مهندسی طراحی محیط زیست)، 1356 (نمایش عروسکی) و 1360 (مجموعه موسیقی) منحصراً در شهرستان تهران برگزار خواهد شد. داوطلبان هریک از این کدرشته های امتحانی باید بر اساس آدرس و تاریخ مندرج بر روی کارت به حوزه امتحانی مربوط در تهران مراجعه نمایند.

محل برگزاری آزمون برای 8 کدرشته امتحانی شامل کدرشته های امتحانی 1149 ، 1147، 1150 ، 1154، 1155، 1157، 1158 و 1159 که ثبت نام آن ها توسط دستگاه های اجرایی ذی ربط و با هماهنگی این سازمان اجرا شده در تهران خواهد بود و به وسیله اطلاعیه ای که هریک از ارگان های ذی ربط صادر می نمایند آزمون این کدرشته ها در تاریخ های پیش بینی شده برگزار خواهد شد. برای این دسته از داوطلبان کارت شرکت در آزمون به وسیله سایت سازمان سنجش صادر نشده است.

کنترل مندرجات کارت شرکت در آزمون

چنانچه زبان خارجی مندرج در کارت شرکت در آزمون با زبان خارجی داوطلب که در ثبت نام اینترنتی اجرا شده (البته با توجه به مفاد مواد امتحانی)، مغایرت دارد، یا در رابطه با معلولیت (نابینا، کم بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی) اختلافی مشاهده می گردد، داوطلب باید از روز سه شنبه 14 مرداد تا چهارشنبه 15 مرداد از ساعت 8: 30 تا 12: 00 و 14: 00 تا 18: 00 به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه برطرف نقص حوزه مربوطه مراجعه نمایند.

آدرس حوزه های برطرف نقص در سایت سازمان سنجش درج شده است.

درصورتی که در رابطه با سایر مندرجات کارت شرکت در آزمون از جمله نام رشته تحصیلی، نام محل تحصیل و معدل دوره کارشناسی (معدل بر اساس مفاد بند ه مندرج در این اطلاعیه) و با توجه به ثبت نام اینترنتی اجرا شده، اشکالی مشاهده می گردد، ضروری است جهت اصلاح مورد یا موارد مذکور حداکثر تا تاریخ 18 مرداد 99 منحصراً به سایت سازمان سنجش قسمت ویرایش اطلاعات کارت مراجعه و از آن طریق اقدام گردد.

داوطلبان شرکت نماینده چنانچه متقاضی اعمال بند مربوط به گزینش در رشته های دانشگاه پیغام نور و مؤسسات غیرانتفاعی هستند ضروری است در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی در این خصوص طبق اعلام سازمان سنجش اقدام نمایند.

معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون داوطلبان، بر اساس ثبت نام اینترنتی که توسط خود داوطلبان اجرا شده، درج شده است، لذا داوطلبان ضروری است معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون خود را با توجه به تبصره های ذیل آنالیز و در صورت مشاهده مغایرت، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ویرایش معدل خود اقدام نمایند.

در غیر این صورت مسئولیت هرگونه تبعات بعدی به عهده شخص داوطلب بوده و هیچ گونه عذری در این مورد پذیرفته نیست. در سنوات گذشته نسبت به لغو قبولی داوطلبان دارای مغایرت معدل نیز اقدام شده است.

تبصره 1- فارغ التحصیلان سنوات قبل و همچنین آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ 16 آذر 98 (زمان آغاز ثبت نام برای شرکت در آزمون) به عنوان دانش آموخته تلقی شده اند و یا به عبارت دیگر پیروز به اخذ مدرک لیسانس (کارشناسی) شده اند باید معدل مندرج در مدرک لیسانس (کارشناسی) خبرنگارانن با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون یکسان باشد.

تبصره 2- دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی که در زمان آغاز به ثبت نام برای شرکت در این آزمون (تاریخ 16 آذر 98) همچنان دانشجو بوده اند، اعم از اینکه بعد از سرانجام مهلت زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده اند و یا حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 98 فارغ التحصیل شده اند، ضروری است در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون نسبت به اصلاح معدل خود بر اساس مدرک فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

تبصره 3- دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 99 فارغ التحصیل خواهند شد، ضروری است میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ 30 بهمن 98 را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون درج کرده و با مراجعه به دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی، فرم مخصوص معدل (مندرج در این اطلاعیه) را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت قبولی به موسسه محل قبولی ارائه نمایند.

تبصره 4- فارغ التحصیلان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته باید معدل مقطع کاردانی (فوق دیپلم) و مقطع کارشناسی (لیسانس) خبرنگارانن با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون آن ها یکسان باشد.

تبصره 5- دانشجویان شاغل به تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته که پس از اخذ مدرک کاردانی (فوق دیپلم) در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده اند و هم اکنون نیز دانشجو بوده و حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 99 فارغ التحصیل خواهند شد، باید معدل مقطع کاردانی و میانگین واحدهای گذرانیده شده در مقطع کارشناسی خبرنگارانن تا تاریخ 30 بهمن 98 با معدل مندرج در کارت شرکت در آزمون، مطابق مفاد تبصره 2 فوق یکسان باشد.

یادآوری مهم: با توجه به اینکه در صورت مغایرت معدل ثبت شده در فرم ثبت نام بعد از اعلام قبولی نهایی، با معدل واقعی که به هر دلیل اشتباه قید شده باشد، منجر به لغو قبولی داوطلب می گردد، ضرورت دارد نهایت دقت را درخصوص ثبت معدل واقعی خود به عمل آورد.

شرایط برگزاری آزمون کارشناسی ارشد

آغاز فرآیند برگزاری آزمون از ساعت 8: 00 صبح است. درب حوزه های امتحانی صبح ها رأس ساعت 7: 30 صبح بسته خواهد شد. لذا پس از بسته شدن در سالن های امتحانی از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی، ممانعت به عمل خواهد آمد.

برای پاسخگویی به سؤالات تستی و درج آن در پاسخنامه، منحصراً از مداد سیاه نرم پررنگ استفاده گردد.

داوطلبان ضروری است با توجه به رشته امتحانی و موادی که امتحان خواهند داد لوازم مورد احتیاج از قبیل مداد سیاه نرم پررنگ، مدادپاک کن، مدادتراش، سنجاق و ماسک را به همراه داشته باشند و از آوردن وسایل اضافی مانند ساک دستی، کیف دستی، پیجر، تلفن همراه، انگشتر هوشمند، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین حساب و نظایر آن و هم چنین وسایل شخصی به جلسه آزمون اکیداً خودداری گردد.

به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با داوطلبان ذی ربط برابر آیین نامه تقلب و تخلف رفتار خواهد شد.

نظر به اینکه سؤالات رشته های امتحانی دوره کارشناسی ارشد به گونه ای طراحی شده است که برای پاسخگویی به سؤالات دروس ذی ربط احتیاج به ماشین حساب نیست، لذا به داوطلبان تأکید می گردد با توجه به مطلب فوق، برای پاسخگویی به سؤالات هر یک از رشته های امتحانی احتیاج به ماشین حساب نبوده و از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند ممانعت به عمل خواهد آمد و با خبرنگارانن برابر مقررات قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون های سراسری رفتار خواهد شد.

داوطلبانی که پیروز به مشاهده و پرینت کارت شرکت در آزمون خود نشوند، ضرورت دارد برای پیگیری موضوع در زمان های اعلام شده به نماینده این سازمان مستقر در باجه برطرف نقص مراجعه نمایند.

با توجه به مصوبه یازدهمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی 24 فروردین 98 شرکت در آزمون عملی و تشریحی در کدرشته های امتحانی 1350، 1351، 1352، 1356، 1357، 1358، 1360، 1362 و 1364 منحصراً برای داوطلبانی که بر اساس کارنامه نتایج اولیه در دوره روزانه مجاز باشند و تمایل به انتخاب رشته محل های دوره روزانه در فرم انتخاب رشته خود داشته باشند، ضرورت دارد.

به عبارت دیگر برای داوطلبانی که در دوره روزانه مجاز نشوند و یا در فرم انتخاب رشته خود رشته محل های دوره های غیرروزانه (نوبت دوم شبانه، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان، پیغام نور) را درج نمایند و یا برای انتخاب رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی اقدام نمایند آزمون عملی برگزار نخواهد شد. ملاک پذیرش در رشته محل های دوره های غیرروزانه نمره کل نهایی بدون احتساب آزمون های عملی و تشریحی حسب مورد در هریک از کدضریب ها خواهد بود.

دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی

آخرین اطلاعات درباره راه های انتشار ویروس کرونا و مخاطرات احتمالی آن در حوزه های برگزاری آزمون، انتظار می رود داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال 99 موارد زیر را مدنظر قرار داده و برای حفظ سلامتی خود، سایر داوطلبان و خانواده های خود، آن را رعایت نمایند.

1. زمان مناسب منزل تا حوزه امتحانی را برآورد و به موقع در محل آزمون حضور یابید. حوزه برگزاری آزمون از ساعت 6: 30 صبح روز برگزاری آزمون آماده حضور شما خواهد بود.

2. برای پیشگیری از تجمع، حضور خود را به دقایق سرانجامی موکول نکنید.

3. از تردد بی مورد در محل آزمون جداً خودداری کنید.

4. هنگام ورود و خروج به حوزه با دیگر داوطلبان فاصله مناسب (حداقل یک متر) را حفظ کنید.

5. همراه داشتن ماسک 3 لایه معمولی (بدون فیلتر) و استفاده صحیح از آن (از بالای بینی تا زیر چانه)، از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا سرانجام برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی الزامی است.

6. حوزه های آزمون از تحویل دریافت هرگونه وسایل اضافی از جمله تلفن همراه، ماشین حساب، کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه و ... معذور هستند، بنابراین اکیداً توصیه می گردد به غیر از موارد اعلام شده در اطلاعیه پرینت کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون و اوراق تشخیص هویتی از همراه داشتن سایر وسایل جداً خودداری گردد.

7. به همراه داشتن تلفن همراه حتی به صورت خاموش در جلسه آزمون موجب محرومیت از گزینش در آزمون خواهد شد.

8. در زمان استقرار در محل جایگاه از صحبت کردن با سایر داوطلبان مجاور جداً خودداری کنید.

9. برای بازرسی بدنی و تطبیق عکس با فرد متولی همکاری کنید.

10. از تماس دست ها با چشم، دهان و بینی در حین آزمون جداً خودداری کنید.

11. هنگام عطسه یا سرفه کردن از دستمال کاغذی بهره ببرید. درصورتی که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج بهره ببرید.

12. در صورت داشتن سؤال ضروری از عوامل اجرایی در طول برگزاری آزمون حتماً با رعایت فاصله مناسب و داشتن ماسک اقدام به صحبت کنید.

13. در سرانجام آزمون تا زمان اعلام خروج از سالن توسط عوامل اجرایی همچنان بر جایگاه خود مستقر باشید.

14. به پیغام هایی که حاوی نکات اجرایی و بهداشتی است و درجلسه آزمون از بلندگو پخش می گردد با دقت گوش کرده و به آن عمل کنید.

15. لوازم التحریر مورد احتیاج از قبیل مداد، تراش و پاک کن به همراه داشته باشید. تأکید می گردد رد و بدل کردن این لوازم در جلسه آزمون تخلف محسوب می گردد.

16. پاک کردن و ضدعفونی کردن دست بعد از درج اثر انگشت در پاسخنامه با پدالکلی (که توسط حوزه امتحانی به شما تحویل می گردد) حتماً انجام گردد.

17. سعی کنید از تماس دست با سطوحی که اغلب لمس می گردد نظیر جایگاه ها، دستگیره درها و شیرآلات سرویس بهداشتی و... خودداری کرده و از دستمال کاغذی بهره ببرید.

الزام تکمیل فرم خوداظهاری برای همه داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 99

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا: به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 که دچار بیماری کرونا شده اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) این سازمان با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدابیر ویژه ای اتخاذ کرده است.

بر این اساس داوطلبانی که علائم بیماری آن ها از تاریخ 2 مرداد 99 به صورت قطعی تأیید شده، ضروری است از روز آدینه 10 مرداد 99 تا شنبه 11 مرداد 99 با مراجعه به سایت سازمان سنجش (بخش آزمون کارشناسی ارشد) فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تأییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری نمایند.

داوطلبانی که این فرم را تکمیل نمایند بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت از سایر داوطلبان جدا شده و آزمون آن ها در یکی از بیمارستان های معین شده صرفاً در شهرهای محل آزمون به همراه سایر داوطلبان مبتلا به بیماری کرونا برگزار خواهد شد.

تکمیل فرم خوداظهاری ویژه همه داوطلبان آزمون: همه داوطلبان این آزمون ضروری است از روز سه شنبه 14 مرداد 99 به سامانه خودارزیابی بیماری کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه کرده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری اقدام و پرینت گواهی سلامت صادره شده را در روز برگزاری آزمون به حوزه امتحانی تحویل دهند.

با توجه به عدم پذیرش حضوری داوطلبان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و در جهت تسریع در آنالیز و ثبت درخواست ها به صورت الکترونیکی، متقاضیان می توانند به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس: https://darkhast.sanjesh.org مراجعه و درخواست خود را به همراه مستندات لازم ثبت نمایند.

پس از ثبت درخواست، برای داوطلب شماره نامه و کدرهگیری به وسیله پیغام کوتاه ارسال می گردد. داوطلبان می توانند پس از دریافت شماره و کد رهگیری به وسیله پیغام کوتاه، به پورتال رهگیری الکترونیکی مکاتبات به آدرس: https://rahgiri.sanjesh.org وارد و از آخرین شرایط درخواست خود آگاه شوند.

در ضمنً داوطلبان درصورت لزوم می توانند سؤال یا سؤالات خود را از تاریخ یک شنبه 5 مرداد تا شنبه 18 مرداد با بخش پاسخگویی اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور و یا در روزها و ساعات اداری با شماره تلفن 42163-021 در میان بگذارند.

4127/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 34353

به "جزئیات توزیع کارت کنکور ارشد منتشر شد، الزام تکمیل فرم خوداظهاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات توزیع کارت کنکور ارشد منتشر شد، الزام تکمیل فرم خوداظهاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید