جشنواره قایق اژدها در سنگاپور را دیده اید؟

به گزارش بلاگ پو، جشنواره قایق اژدها در سنگاپور

خیلی ها برای سفرهای کاری، تفریحات مدرن و خرید به سنگاپور سفر می نمایند اما در این کشور جشنواره های سنتی و تشریفاتی زیادی هم برگزار می گردد، جشنواره هایی مثل جشنواره قایق اژدها که دیدن آن را نباید از دست دهید. این جشنواره، فرهنگ مردم و نفوذ چینی ها در گذشته سنگاپور را نشان می دهد. از آنجایی که بیشتر از 70 درصد جمعیت سنگاپور را چینی ها تشکیل می دهند تعجبی هم ندارد که بیشتر جشنواره های چینی در سنگاپور هم جشن گرفته شوند. برای آشنایی بیشتر با جشنواره قایق اژدها در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

جشنواره قایق اژدها در سنگاپور را دیده اید؟

همراه ما باشید تا با تور سنگاپور از توسعه‌یافته ترین کشور آسیا دیدن کنید.

ورزش های آبی به قدرت، تمرین و هماهنگی های تیمی نیاز دارد به خاطر همین جشنواره قایق اژدها تاثیر فراوان چینی ها را نشان می دهد که ریشه در تاریخ باستانی سنگاپور دارد. این فستیوال برای گرامیداشت یاد و خاطر شاعر و وزیر کو یوآن انجام می گردد، کسی که در رودخانه میلیو خودکشی کرد. مردم با قایق به دنبال او افتادند تا نجاتش دهند و یا حداقل جنازه اش را پیدا نمایند اما نتوانستند، برخی ها می گویند این جشنواره ریشه در این حادثه دارد. این فستیوال در پنجمین روز از پنجمین ماه تقویم سنتی چینی انجام می گردد؛ تقویم سنتی چینی ها شمسی قمری است و به همین خاطر تاریخ این فستیوال هر سال تغییر می نماید.

باشگاه های قایق سواری زیادی در مسابقات قایق اژدها شرکت می نمایند فروم های آنلاین زیادی هستند که در آن ها قایقران ها برای شرکت در این جشنواره سالیانه ثبت نام می نمایند. قایق هایی که به زیبایی هر چه تمام تر تزئین شده اند و انرژی ای که این قایق رانان دارند واقعا دیدنی است. جمعیتی که در کناره های رودخانه ایستاده اند تا تیم ها را تشویق نمایند در تمام طول مسابقه شور و حال خاصی به این جشنواره می دهند. اگر به دیدن این جشنواره بروید افرادی را می بینید که شیرینی برنجی را که دور آن ها پوست موز یا ابریشم پیچیده شده را به رودخانه می اندازند تا با این کار اژدهای رودخانه را آرام نمایند.

این جشنواره که از سال 1978 در سنگاپور برگزار می گردد به مسابقه ای جهانی تبدیل شده و در آن تیم هایی از نقاط مختلف جهان شرکت می نمایند. در سال 2017 این جشنواره در روز 30 می در سد بدوک انجام شد. سد بدوک، رود کالانگ و کانال گاردنز بی اند بی از جاههای مختلفی هستند که این مسابقه در آن ها برگزار می گردد. در این جشنواره در همه قایق های دراز و باریکی که شبیه اژدها هستند یک نفر طبل می زند و پارو زن ها با ریتم طبل او پارو می زنند. در پس زمینه این مسابقه ساختمان های اقتصادی و مراکز خریدی که در کناره اسکله هستند را می بینید و تماشای این جشنواره برای همه گردشگرانی در همه سنین جالب است.

منبع: singaporetravelhub.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11399

به "جشنواره قایق اژدها در سنگاپور را دیده اید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره قایق اژدها در سنگاپور را دیده اید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید