جشن 70 سالگی حکومت کمونیستی چین در سایه ناآرامی های دموکراسی خواهی هنگ کنگ (

به گزارش بلاگ پو، مقامات پکن برای امنیت بیشتر دستور داده اند تا کبوترها را در قفس نگه داری نمایند.

جشن 70 سالگی حکومت کمونیستی چین در سایه ناآرامی های دموکراسی خواهی هنگ کنگ (

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

چین هفتادمین سالروز حکومت کمونیستی در کشورش را در روزهای گذشت (9 مهر) با رژه نظامی، نمایش تجهیزات نظامی، پرواز جنگنده و نمایش موشک های هسته ای گرامی داشت.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، سربازان چینی در مقابل رئیس جمهور شی جین پینگ در میدان تیان آنمن قلب سیاسی چین رژه رفته و همزمان با آن تماشاچیان با تکان دادن پرچم های چین خوشحالی کردند. تیان آنمن همان مکانی است که مائو رهبر بزرگ چین معاصر در ماه اکتبر سال 1949 پیروزی جمهوری خلق چین را اظهار داشت.

سخنرانی شی جین پینگ رئیس جمهور چین در سالروز گرامی داشت 70 سالگی کمونیسم / عکس: الجزیره

رئیس جمهور شی جین پینگ نیز در سخنرانی خود در این مراسم گفت: هیچ نیرویی نمی تواند وضعیت سرزمین مادری را تکان دهد و هیچ نیرویی توان مقابله با پیشرفت مردم و ملت چین را ندارد.

الجزیره در باره نوشت: مقامات پکن برای این مراسم خیابان ها را بسته و پرواز بادبادک و کایت ها را ممنوع نموده اند. آنها برای امنیت بیشتر دستور داده اند تا کبوترها را در قفس نگه داری نمایند تا بتوانند سفر خود از کشوری ویران به دومین اقتصاد بزرگ دنیا را با خیال راحت جشن بگیرند.

شی پس از سخنرانی خود با یک لیموزین مزین به پرچم سرخ و سوار بر یک هونگ کی با سقف باز و از نزدیک سربازان و مردم بازدید کرد.

شیجین پینگ، سوار بر لموزین هونگ کی/ سوت چاینا مورنینگ پست

سربازان چینی نیز برای اولین بار در رژه روز گرامی داشت کمونیسم کروات زدند.

سلاح های جدید مانند موشک های هسته ای بالستیک هایپر سونیک قادر به ایجاد اختلال در سیستم دفاع موشکی آمریکا هستند و می توانند روی آسفالت خیابان های آمریکا فرود بیایند.

نیروهای نظامی زن چین در حال رژه/ الجزیره

اما در پشت این نمایش قدرت، شی (رئیس جمهور) با چالش های سخت روبه رو است و توانمندی هایش را برای حفظ ثبات سیاسی و مالی در داخل و خارج از کشور می آزماید.

پرواز جنگنده های چینی در رژه سالگرد 70 سالگی کمونیسم/ الجزیره

آدام نی محقق چینی دانشگاه مک کوایر چینی در این باره به خبرگزاری فرانسه گفت: حزب حاکم امیدوار است با افزایش حامیان خود در راهپیمایی های مختلف مانند گرامی داشت سالروز 70 سالگی کمونیسم بر مشروعیت خود در چالش های داخلی و خارجی بیفزاید.

الجزیره در این باره نوشت: سرکوب شین جیانگ و نظارت شدید اویغورها در چین به اندازه جنگ تجاری با آمریکا برای چین چالش برانگیز است.

اما بزرگترین دردسر کنونی چین در حال حاضر هنگ کنگ است، جایی که معترضان هواداران دموکراسی قصد دارند با تجمعات خود علیه پکن آزادی های ویژه ای را از پکن بگیرند. هنگ کنگ از ماه ژوئن سال جاری، شاهد ناآرامی هایی بوده است. ماجرا زمانی شروع شد که هنگ کنگ لایحه استرداد مجرمین به چین را تصویب کرد سپس در اعتراض به این لایحه تظاهراتی شکل گرفت.

در روز دوشنبه و در شب قبل از برگزاری رژه گرامی داشت چین، معترضان هنگ کنگ با در دست داشتن قورباغه های سبز زنجیره انسانی بزرگی را به نشانه اعتراض تابستان بندر وکتوریا شکل دادند.

قورباغه ای به نام په په در شکل گسترده ای در تظاهرات هنگ کنگ معروف شد. این قورباغه روی برچسب های خیابانی، استیکرهای تلفن های همراه، به وفور دیده شد.

چین تجهیزات نظامی خود را به نمایش گذاشت/ عکس: الجزیره

با این وجود مقامات هنگ کنگی درخواست حامیان دموکراسی برای برگزاری تظاهراتی (سه شنبه 01 اکتبر) را که روز ملی چین است، رد نموده اند. هنگ کنکی ها نیز برنامه خود برای برگزاری این اعتراض را با جدیدت دنبال می نمایند.

شادی مردم چین در جشن 70 سالگی کمونیسم/ الجزیره

منبع: عصر ایران
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 11529

به "جشن 70 سالگی حکومت کمونیستی چین در سایه ناآرامی های دموکراسی خواهی هنگ کنگ (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن 70 سالگی حکومت کمونیستی چین در سایه ناآرامی های دموکراسی خواهی هنگ کنگ ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید