جوان ترین زن توریست دنیا چگونه هزینه سفرهایش را تامین می نماید؟

به گزارش بلاگ پو، لکسی آلفورد تا 21 سالگی توانست به چهار گوشه دنیا سفر کند و همۀ کشورها را از نزدیک ببیند. او اکنون در 22 سالگی، با استفاده از وبسایت خود بعلاوه امکانات شبکه های اجتماعی، به یک راهنمای پرشور برای الهام بخشیدن به مسافران جوانی تبدیل شده که قصد دارند تجربه او را تکرار نمایند.

جوان ترین زن توریست دنیا چگونه هزینه سفرهایش را تامین می نماید؟

او اهل شمال کالیفرنیا است و در حال حاضر ساکن لس آنجلس است. لکسی آلفورد زادگاهش را ایالتی با بیشترین تنوع قومی و فرهنگی در سراسر آمریکا توصیف می نماید و می گوید: هیچ کجای دنیا را به اینجا ترجیح نمی دهم.

او اکنون در سن 22 سالگی اسم جوانترین دنیاگرد دنیا را کسب نموده و به همین مناسبت، خبرنگار یورونیوز با او به تبادل نظر نشسته است.

یورونیوز: سلام لکسی، آیا در سال گذشته هم توانستید به سفرهایتان ادامه دهید؟

لکسی آلفورد: سال گذشته سال عجیبی بود. من [اوایل مارس گذشته] دقیقا یک روز قبل از آنکه اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا تایید گردد، برای تماشا کارناوال به برزیل رفته بودم. اما مجبور شدم به ایالات متحده برگردم و بعد از آن هم که ما در یک قرنطینه کامل بودیم. با این وجود بله، در دوران قرنطینه هم برای کار به مسافرت رفتم. من به ترکیه رفتم تا یک سفر دو هفته ای جاده ای برای صفحه ام در یوتیوب انجام دهم و یک سفر جاده ای دو هفته ای دیگر هم در کردستان عراق داشتم.

یورونیوز: آیا از همان ابتدا قصد داشتید جوانترین فردی شوید که به همۀ کشورهای دنیا سفر نموده است؟

لکسی آلفورد: این اتفاق بصورت تدریجی افتاد. من از زمانی که خیلی جوان بودم شروع به مسافرت کردم زیرا مادرم یک آژانس مسافرتی دارد؛ او این کسب و کار را زمانی شروع نموده بود که تنها 19 سال داشت. او همواره در دوران مدرسه هم من را با خود برای کاوش به سفر می برد که تجربه ای عالی بود. این سبک زندگی من بود و باعث شد تا 18 سالگی بتوانم به حدود 70 کشور دنیا سفر کنم.

من دوران دبیرستان را هم زودتر به انتها رساندم و توانستم مدرک کاردانی خودم را در 18 سالگی بگیرم. یکی از عظیمترین آرزوهایم از 12 سالگی این بود که بتوانم یک سال زندگی را به دور از محیط کار و مدرسه تجربه کنم. به همین علت شروع به پس انداز کردم و پول زیادی را جمع کردم تا بتوانم برای یک سال همه چیز را ترک کنم و به دور دنیا سفر کنم.

می خواستم تا آنجا که می گردد دنیا را ببینم و چیزهای تازه ای یاد بگیرم و در آن فرصت یکساله ای که برای سفر بوجود آوردم، این فکر به فکرم خطور کرد که چند کشور در دنیا وجود دارد؟ در آن موقع 18 سال داشتم و می دانستم که فرصت کافی برای برآورده کردن آرزوهایم دارم. بعد از آن در گوگل جستجو کردم تا ببینم جوانترین فردی که تا آن موقع به همه کشورهای دنیا سفر نموده کیست؟ فهمیدم جیمز اسکیت [بریتانیایی] در گینس رکورد دارد. آنجا بود که تصمیم گرفتم آرزویم را عملی کنم. می دانستم اگر چنین کاری نکنم، تا آخر عمر پشیمان خواهم شد.

یورونیوز: مردم زیادی هستند که آرزوی چنین سفری را دارند اما محدودیتهای اقتصادی و زمانی مانع عملی شدن آرزویشان می گردد. هزینه های یکسال سفر خود را چگونه تامین کردید؟

لکسی آلفورد: من همۀ هزینه این سفر را خودم تامین کردم. من از سن بسیار پایین کار کردن را در آژانس مسافرتی مادرم شروع نموده بودم. من آدم خوش شانسی بودم زیرا نه تنها از این راه پول درآوردم بلکه چیزهای زیادی هم درباره سفر کردن آموختم. بویژه در این باره که چگونه می توان چنین سفری را با بودجۀ کمی انجام داد.

من برای یک دوره یک سال و نیم بطور جدی روی پس انداز پولم تمرکز کردم. در همین مدت دوربینم را هم برداشتم و شروع به کار روی وبلاگم کردم و درباره شبکه های اجتماعی چیزهای زیادی یاد گرفتم. سپس شروع به دیدار با مردمی کردم که در این صنعت فعال بودند و شبکه ای از ارتباطات را برای خودم بوجود آوردم. سپس به آرامی شروع به یافتن مشتریانی کردم که برایشان محتوا می نوشتم و همین کار اساس فعالیت حرفه ای شد که امروز مشغول آن هستم.

یورونیوز: در میان جاهایی که بازدید نموده اید آیا مکانی وجود دارد که علاقه ویژه ای به آن داشته باشید؟

لکسی آلفورد: من به دلایلی متفاوت، جاهای مختلفی را دوست دارم. من اندونزی را برای غواصی خیلی دوست دارم. من یک غواص هستم و دنیای زیر آب برایم بسیار مجذوب نماینده است. ونزوئلا را به علت طبیعت زیبایش و مردم مهربانش دوست دارم. پاکستان مهمان نوازترین کشوری بود که من سفر کردم، چشم مقدارای کوهستانی این کشور هم فوق العاده است. مصر را برای تاریخش دوست دارم. کاری که برای حفظ این تاریخ شده، باورنکردنی است. هنوز هم می توانید رنگ ها و دودها را روی دیوارهای درون اهرام عظیم ببینید. و ایسلند؛ یک جزیره منحصربفرد، منحصربفرد ترین مکان در دنیا.

یورونیوز: جایی هست که نخواهید به آنجا برگشت؟

لکسی آلفورد: جایی نیست که نخواهم به آنجا برگردم. اما تجربه ای که اکنون از سفرهایم دارم با تجربه سه سال پیش من فرق دارد. اکنون کمتر به شمردن کشورها می پردازم و بیشتر در پی تجربیات منحصر به فرد در جریان سفرهایم هستم. بنابراین اکنون سفرهایم بستگی به فرصتهایی دارد که در آن مکان ها در انتظارم است.

یک چیز مهم اینکه تجربه های سفر بستگی به مردمان آن سرزمین دارد. این مردم هستند که می توانند یک سفر را عالی یا متوقف نمایند. این مردم هستند که باعث می شوند تجربه ها برای همواره در فکر شما ماندگار گردد.

یورونیوز: هنوز هم مخالفت های زیادی در قبال خانم هایی وجود دارد که به تنهایی سفر می نمایند؛ بویژه به علت نگرانی از امن بودن این سفرها. اما شما بسیاری از این سفرها را به تنهایی انجام دادید آنهم در حالی که خیلی جوان بودید. آیا تا به حال چیزی بوده که شما را نگران کند؟

لکسی آلفورد: من به تنهایی به حدود 50 کشور سفر کردم. بنابراین حدود هفت هشت ماه کاملا تنها بودم. من واقعاً فکر می کنم سفرهای انفرادی چیزی است که هر فرد، زن و مرد، باید در دوره ای از زندگی خود تجربه کند. این کار به شما می آموزد که چگونه مستقل باشید و به تنهایی در این دنیای پرهیاهو حرکت کنید. بعلاوه باعث می گردد وقتی به خانه برمی گشت یا با خانواده و دوستان خود هستید، واقعا قدردان زمانی باشید که با آنها می گذرانید.

برداشتن اولین قدم برای انجام سفری به تنهایی، لزوماً کار سختی نیست. لازم نیست حتما به جایی با یک فرهنگ کاملاً متفاوت یا زبانی کاملاً متفاوت سفر کنید و سعی کنید با آنها همراه شوید. شهری در همسایگی شما یا کشوری نزدیکتر هم کافیست. فقط جایی که بتوانید با خودتان و افکارتان تنها باشید. می توانید آرام آرام چنین کاری را شروع کنید و بیاموزید که چگونه در دنیا به پیش بروید. این کار به ما می آموزد که چگونه سپاسگزار باشیم: برای افرادی که در زندگی خود داریم و تجربیاتی که در زندگی کسب نموده ایم.

یورونیوز: روز دنیای زن برای شما چه معنایی دارد؟

لکسی آلفورد: من عاشق این هستم که روزهای مربوط به زنان را جشن بگیریم و زمانی را به تأمل دربارۀ مقدار پیشرفت زنان در جامعه اختصاص دهیم و اینکه اکنون زنان چگونه قادر به انجام کارهایی هستند که قبلاً هرگز نمی توانستند انجام بدهند. موضوع چنین روزی این است که ما تا چه مقدار عالی شدیم و اینکه احساس کنیم می توانیم رویاهایمان را دنبال کنیم و هیچ کس نمی تواند مانع ما گردد.

یورونیوز: به شخصی که می خواهد رویاهایش را دنبال کند، چه توصیه ای دارید؟

لکسی آلفورد: توصیه ای که سال ها پیش به من نموده اند و من در همه این سال ها آن را در فکر داشته ام این است که هرگز در مقابل پاسخ نه تسلیم نشوید. هرکسی ممکن است نسبت به عقاید شما شک کند یا نخواهد کاری به نفع شما انجام دهد. این شما هستید که باید استقامت داشته باشید.

یورونیوز: نام صفحه شما در شبکه های اجتماعی Lexie Limitless است؛ آنهم با تاکید بر کلمه Limitless(به معنای نامحدود). آیا مسافرانی هستند که شما بخواهید به افراد توصیه کنید که آنها را دنبال نمایند؟

لکسی آلفورد: بری از eyeofshe@ یک خالق سفر و ماجراجوی شگفت انگیز است. اندی از destinationchaser@ هم یکی دیگر از مسافران الهامبخش است که نگاه بسیار منحصربفردی به دنیا دارد. سیارا از hey-ciara@ هم زنی دنیاگرد است که می توانید او را دنبال کنید.

dorezamin: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: یورونیوز
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50837

به "جوان ترین زن توریست دنیا چگونه هزینه سفرهایش را تامین می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوان ترین زن توریست دنیا چگونه هزینه سفرهایش را تامین می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید