حضور خانه ای در مه در جشنواره مستند آمریکای شمالی

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، مختار نامدار کارگردان این مستند ضمن اعلام این خبر گفت: پس از حضور پیروز این مستند در جشنواره شهر پراک جمهوری چک، خانه ای در مه در جشنواره فیلم های مستند HOTDOCS که از 3 الی 13 اردیبهشت در شهر تورنتو کشور کانادا برگزار می گردد حضور دارد. این جشنواره که از سال 1372 شروع به کار کرد، بزرگترین جشنواره فیلم مستند در آمریکای شمالی است و به اسکار سینمای مستند معروف است.

حضور خانه ای در مه در جشنواره مستند آمریکای شمالی

وی درباره موضوع خانه ای در مه شرح داد: این مستند زندگی ثریا حسنی را روایت می نماید که در دامنه کوه سرایدار خانه ای اربابی است. ثریا وابستگی هایی به این خانه دارد که باعث شده در برابر اتفاقات پیرامونش مقاومت سرسختانه ای انجام دهد. این مستند در جشنواره حسنات تقدیر ویژه هیات داوران را از آن خود کرد و در جشنواره پراگ نیز مورد تقدیر نهاده شد. همچنین در جشنواره لایپزیگ و جشنواره سینما حقیقت نیز حضوری پیروز داشت.

نامدار در انتها گفت: خانه ای در مه به تهیه کنندگی جواد ظهیری در بخش مسابقه فیلم های مستند در روزهای 8، 11 و 12 اردیبهشت به نمایش در خواهد آمد.

تصویربردار این مستند محمد رسولی است. تدوین آن را عماد خدابخش انجام داده و صداگذار آن نیز حسین قورچیان است. ندا ظهوری نیز عکاس و دستیار کارگردان بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 27 فروردین 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 13004

به "حضور خانه ای در مه در جشنواره مستند آمریکای شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور خانه ای در مه در جشنواره مستند آمریکای شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید