حفار غیرمجاز در فولادمحله استان سمنان ناپدید شد

به گزارش بلاگ پو، سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با بیان این که فردی با مراجعه به پاسگاه انتظامی فولادمحله مهدیشهر بیان کرد که یکی از دوستانش در روستا فولادمحله مشغول حفاری غیر مجاز، ناپدید شده گفت: با هماهنگی نیروی انتظامی و عوامل یگان حفاظت شهرستان مهدیشهر، جستجوهای انجام و منجربه شناسایی محل مورد حفاری شد.

حفار غیرمجاز در فولادمحله استان سمنان ناپدید شد

سرهنگ کربلایی اضافه نمود: با اعتراف یکی از متهمان مبنی بر دست داشتن 6 نفر دیگر در این حفاری و شناسایی عاملان، پس از اخذ دستور قضایی نسبت به انتقال پنج نفر از متهمان به همراه ادوات حفاری(یک دستگاه فلزیاب) به کلانتری و تشکیل پرونده قضایی اقدام شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: دستور دستگیری دو نفر متهمان متواری دیگر نیز اخذ شد و بر اساس دستور قاضی پرونده، مبنی بر اعلام نظر کارشناس باستان شناسی در مورد تایید حفاری یک تیم از یگان حفاظت به همراه کارشناسان اداره کل، در محل حاضر و حفاری غیر مجاز تایید شد.

به گزارش سازمان میراث فرهنگی استان سمنان، هموطنان و دوست داران میراث فرهنگی می توانند گزارش های خود را با اطمینان از حفظ امانت داری به سامانه خبری یگان حفاظت آثار تاریخی استان سمنان با شماره تلفن 31705 اعلام نمایند.

صیانت از میراث فرهنگی در استان سمنان به دلیل گستردگی و پراکندگی آثار احتیاج به مشارکت همه جانبه هموطنان دارد.

بر اساس ماده 562 قانون مجازات اسلامی(بخش تعزیرات)هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب مجازات خواهد شد و اشیا مکشوفه و ادوات حفاری به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضبط می گردد.

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28772

به "حفار غیرمجاز در فولادمحله استان سمنان ناپدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفار غیرمجاز در فولادمحله استان سمنان ناپدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید