حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می رسند!

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: آیا به فیلم های علمی تخیلی علاقه دارید؟ کمیک های فانتزی چطور؟ کلا هر نوع سرگرمی که ارتباطی با واقعیت نداشته باشد؟ اگر جوابتان مثبت است، پس جای درستی آمده اید. اما فیلم ها، کمیک ها و بازی ها تنها منابع سرگرم کننده برای شما نیستند. چیز های زیادی هر روز اتفاق می افتاد که به همان اندازه عجیب هستند. حتی بعضی از آن ها از فیلم های تخیلی هم عجیب تر هستند. مثلا آیا می دانستید استخوان هایتان از فولاد هم قوی تر هستند؟

حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می رسند!

شاید بعضی اوقات فکر کنید دنیای ما خسته نماینده است، اما ما به شما ثابت می کنیم که این طور نیست.

زمانی از وزغ ها برای تشخیص بارداری استفاده می شده است

تا دهه 1960، آزمایش تشخیص بارداری در بریتانیا با فرستادن ادرار زنان به آزمایشگاه انجام می شد. در آنجا ادرار زن را به وزغ تزریق می کردند. دانشمندان چند ساعت وزغ را آنالیز می کردند. اگر تخم می گذاشت زن باردار بود و اگر نه، نبود.

چین سفر در زمان را در فیلم ها ممنوع نموده است

در چین سفر در زمان واقعا محبوب نیست. دولت چین سال 2011 تصمیم گرفت همه فیلم هایی که سفر در زمان را نمایش می دهند ممنوع کند. چرا؟ چون این فیلم ها به حقایق تاریخی مرتبط با رژیم کمونیستی چین بی احترامی می نمایند.

کوتاه ترین جنگ تاریخ 38 دقیقه طول کشید

این جنگ بین بریتانیا و زنگبار در 27 آگوست 1896 رخ داد و بین 38 تا 45 دقیقه طول کشید و تا به امروز کوتاه ترین جنگ تاریخ به شمار می آید.

تنقیه دود زمانی ناجی زندگی بوده است

در دهه 1700 مردم اعتقاد داشتند که تنقیه دود می تواند جان انسان را نجات دهد، به ویژه جان قربانیان غرق شده را. پزشکان دود تنباکو را به گلو یا مقعد فرد راهنمایی می کردند و فکر می کردند این کار ریه ها را تحریک می نماید تا دوباره کار نمایند.

روی زحل و مشتری، باران الماس می بارد

محققان ناسا گمان می نمایند که روی مشتری و زحل باران الماس می بارد. داده های جَوی جدید از این دو سیاره نشان داده که کربن به شکل کریستالی در آن فراوان است. طوفان های رعد و برق متان را به دوده ای تبدیل می نمایند که به شکل قطعات گرافیتی متبلور می گردد و به شکل الماس می بارد.

زمانی یک اسب سناتور رم بود

کالیگولا امپراتور رومی بود که بیشتر به خاطر دیوانگی هایش او را به خاطر می آورند. همه گزارش تاریخی به جا مانده، او را یک فرد کاملا دیوانه و بی رحم توصیف نموده اند. یکی از احمقانه ترین اقدامات او این بود که اسب خود را سناتور رم کرد.

یک زن می تواند بوی پارکینسون را حس کند

اگرچه آزمایش قطعی تشخیص پارکینسون وجود ندارد، اما یک نفر وجود دارد که می تواند بوی آن را حس کند. یک زن بریتانیایی به نام جوی میلن قبل از اینکه علائم این بیماری مغزی ظاهر شوند، آن را با بینی خود تشخیص می دهد.

بزاق شما می تواند دو استخر شنا را پر کند

هر فرد به طور میانگین، روزانه 2 لیتر بزاق فراوری می نماید. اگر فرض کنیم 80 تا 85 سال عمر می کنید، آن قدر بزاق فراوری می کنید که نه یکی، بلکه دو استخر شنا را پر کنید!

اختاپوس سه قلب دارد

اختاپوس ها علاوه بر اینکه بسیار انعطاف پذیر هستند، دو قلب بیشتر از شما دارند. اختاپوس دو قلب دارد که خون را به آبشش ها پمپاژ می نماید، و قلب سوم خون را در بقیه بدن به جریان می اندازد. جالب است بدانید اختاپوس 9 مغز و خون آبی رنگ دارد.

کلئوپاترا مصری نبود

کلئوپاترا مشهور ترین شخصیت مصر در طول تاریخ است. همچنین زیباترین ملکه تاریخ مصر است. اما کلئوپاترا اصلا مصری نبوده است! او اصالت یونانی دارد و زبان مادری او هم یونانی بوده است.

گاو ها هم مثل انسان دوست صمیمی دارند

فکر می کنید فقط خودتان بهترین دوست دارید؟ اشتباه می کنید، گاو ها هم دارند. تحقیقات نشان می دهد که گاو ها در کنار بهترین دوستانشان نسبت به گاو هایی که نمی شناسند احساس راحتی بیشتری دارند. ضربان قلب آن ها به طرز قابل توجهی پایین می آید و استرس کمتری را در کنار دوستانشان تجربه می نمایند.

گاو ها هم مثل انسان لهجه محلی دارند

داشتن دوست صمیمی تنها شباهت گاو ها به انسان نیست. به گفته متخصصان و کارشناسان زبان، گاو ها با لهجه های متفاوتی بسته به زادگاهشان ماع ماع می نمایند. این تحقیق در سال 2006 انجام شد، بعد از این که دامداران گفتند که گاوهایشان متفاوت از هم ماع ماع می نمایند.

نوزادان اشک نمی ریزند

برخلاف باور عموم، نوزادان نمی توانند درست گریه نمایند. نوزاد اولین اشک هایش را بین یک تا سه ماهگی می ریزد. بنابراین، هنوز فکر می کنید چرا نوزادان با صدای بلند گریه می نمایند؟ چون این تنها راه آن ها برای شکایت کردن یا متوجه کردن والدینشان است.

زنبور ها بمب را تشخیص می دهند

زنبور ها شگفت انگیز هستند. این چیزی است که همه حشره شناسان به شما می گویند. آن ها علاوه بر تشخیص سرطان قبل از اینکه برای انسان کشنده باشد، می توانند مواد منفجره را هم شناسایی نمایند. زنبور ها به یاری حس بویایی خود می توانند بو هایی را تشخیص دهند که انسان یا حتی سگ نمی توانند.

مغز انسان تنها مغزی است که کوچک می گردد

مغز ما همان چیزی است که ما را متمدن تر و به طور کلی برتر از سایر حیوانات نموده است. این همان چیزی است که علم به ما آموخته و به نظر می رسد تا حدی درست باشد. متاسفانه مغز انسان تنها مغزی است که با افزایش سن کوچک می گردد. به عبارت دیگر، انسان ها تنها موجوداتی هستند هر چه پیرتر می شوند کندذهن می شوند.

ژوزف استالین قبل از اینکه فتوشاپ وجود داشته باشد، فتوشاپ می کرد

استالین، دیکتاتور شوروی عاشق عکس دریافت از خودش بود. او آن قدر عکس را دوست داشت که قبل از اینکه فتوشاپ وجود داشته باشد آن ها را ویرایش می کرد. مورخان می گویند که استالین اغلب عکس کسانی که مرده بودند یا از حزب کمونیست برکنار شده بودند را از عکس های خود حذف می کرد.

کفش پاشنه بلند در اصل برای مردان طراحی شده بود

امروزه زنان دوست دارند این کفش ها را بپوشند. اما کفش پاشنه بلند در اصل برای مردان طراحی شده است. در قرن دهم، سوارکار های ایرانی کفش پاشنه بلند می پوشند، اما نه برای اینکه قدشان بلندتر گردد. کفش پاشنه بلند به آن ها یاری می کرد حالت خود را حفظ نمایند و راحت تر بتوانند با تیر و کمان شلیک نمایند.

خوردن جگر خرس قطبی انسان را می کشد

دانشمندان هشدار می دهند که خوردن 30 تا 90 گرم از جگر خرس قطبی شما را می کشد. چون مقدار کشنده ای ویتامین آ وارد سیستم بدن شما می گردد. جگر خرس قطبی آنقدر رتینول دارد که برای انسان کشنده است.

مهمانداری که از سقوط 10هزار متری جان سالم به در برد

تا به حال نام ونسا وولویک را شنیده اید؟ این زن صربستانی یک ابرقهرمان واقعی بود. او در سال 1972 به عنوان مهماندار کار می کرد و تنها بازمانده سانحه هوایی آن سال بود. باور کنید یا نه، او از ارتفاع 10هزار متری بدون چترنجات سقوط کرد و زنده ماند!

یک نوع ماهی وجود دارد که بیرون از آب زندگی می نماید

99.9درصد از ماهی ها در آب زندگی می نماید به جز یکی! یک گونه باستانی از ماهی ها به نام شش ماهی می تواند بیرون از آب زندگی کند. شش ماهی به دلیل مکانیزم تنفسی بسیار پیچیده اش، بدون هیچ مسئله ای هم درون آب و هم خارج از آن زنده می ماند.

منبع: list25

پریها: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: برترین ها
انتشار: 13 شهریور 1400 بروزرسانی: 13 شهریور 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 12369

به "حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می رسند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی عجیبی که تخیلی به نظر می رسند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید