خانه امن و گرم برای کارتن خواب های منطقه 14

به گزارش بلاگ پو، مددسرای منطقه 14 با سرد شدن هوا فعالیت خود را از سر گرفت.

خانه امن و گرم برای کارتن خواب های منطقه 14

خبرنگاران - مژگان مهرابی: این گرمخانه که از 4 سال پیش در بزرگراه شهید محلاتی راه اندازی شده، فقط در فصل های پاییز و زمستان پذیرای کارتن خواب ها و افراد بی خانمان منطقه است. به اعتقاد سید علیرضا زینی وند مدیر اداره خدمات رفاه اجتماعی منطقه 14، زمین های بی دفاع شهری که در حاشیه بزرگراه شهید ده حقی واقع شده است، یکی از دغدغه های اصلی مدیریت شهری منطقه است.

او در این باره گفت: وجود این زمین ها به غیر از نازیبایی بصری باعث شده مکان های دنجی برای پناه دریافت افراد کارتن خواب و معتاد باشند. از این رو با جمعیت زیادی از این افراد روبرو می شویم. کارتن خواب ها و معتادان در جامعه ما از هیچ جایگاهی برخوردار نیستند. از این رو هیچ نهاد یا ارگانی برای کمک آن ها پیش قدم نمی گردد. اما مدیریت شهری با توجه به این که حفظ سلامت شهروندان و ایجاد امکانات رفاهی برای آن ها را در حوزه وظایف خود می داند با سرد شدن هوا مکان مناسبی برای استراحت شبانه آن ها مهیا کند.

زینی وند در ادامه اضافه کرد: برای جلوگیری از مرگ و میر این دسته از افراد آسیب پذیر، گرمخانه منطقه میزبان آن هاست. گرمخانه منطقه 14 با وسعت 300 مترمربع امکان پذیرش 120 کارتن خواب را دارد.

به گفته این مسئول هر کارتن خواب با ورودش به گرمخانه ابتدا استحمام می نماید و بعد هم با غذای گرم از او پذیرایی می گردد.

مدیر اداره خدمات رفاه اجتماعی اعلام کرد: خدمات این گرمخانه شبانه روزی است. در روزهایی که هوابارانی یا برفی باشد روزها هم در گرمخانه می توانند بمانند. از دیگر خدمات این مددسرا برگزاری کلاس های روانشناسی است. همچنین برای حفظ سلامت آن ها از پزشکی دعوت شده که بیماران را ویزیت می نماید. گرمخانه منطقه 14 در بزرگراه شهید محلاتی، ابتدای خیابان صالحی واقع شده است.

abanhome.com: بازسازی ساختمان | برای اجرای یک طرح بازسازی مقرون به صرفه با کارشناسان گروه ساختمانی آبان مشورت کنید

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 15878

به "خانه امن و گرم برای کارتن خواب های منطقه 14" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه امن و گرم برای کارتن خواب های منطقه 14"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید