خبرنگاران ایستگاه فضایی بین المللی ترک برداشت

به گزارش بلاگ پو، مسکو - خبرنگاران - رئیس بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی با بیان اینکه در ایستگاه در جستجوی ترک های جدید هستند، گفت: یکی از ترک ها به اندازه 0.2 میلیمتر پیدا شده است و حدس زده می گردد که یک ترک دیگر هم وجود داشته باشد.

خبرنگاران ایستگاه فضایی بین المللی ترک برداشت

به گزارش خبرنگاران، ولادیمیر سالاویف روز آدینه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 24 با بیان اینکه باید تمام بدنه ایستگاه فضایی بین المللی با میکروسکوپ بسیار قوی بازبینی گردد، گفت : ممکن است دو ترک در ایستگاه فضایی بین المللی به وجود آمده باشد که هوا از آنها خارج می گردد هر چند از دست رفتن هوا از این طریق ناچیز است.

رئیس بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی توضیح داد: فضانوردان یک ترک را پیدا نموده اند و حدس زده می گردد ترک دوم نیز وجود داشته باشد که از آنجا هوا نشت می نماید و باید با فضاپیمای باری از کره زمین میکروسکوپ بسیار قوی به ایستگاه آورده گردد تا با آن تمام بدنه این مرکز فضایی مورد تحقیق و بازبینی قرار گیرد.

این مرکز فضایی بین المللی از روز دوم نوامبر سال 2000 تا به امروز، به طور مداوم سرنشین داشته است. ویلیام شپ شپارد، فضانورد ناسا و فرمانده مأموریت اکسپدیشن 1، سرگئی کریکالف و یوری گیدزنکو مهندسان پرواز این مأموریت نخستین ساکنان ایستگاه فضایی بودند.

در این ایستگاه که با سرعت هشت کیلومتر در ثانیه حرکت می نماید و تقریبا هر 90 دقیقه یک بار به دور مدار زمین می چرخد، یک گروه بین المللی 6 نفره از کشورهایی از جمله روسیه، آمریکا ، ژاپن و آژانس فضایی اروپا کار و زندگی می نمایند.

بیش از دو هزار و 700 آزمایش توسط خدمه 108 کشور مختلف در ایستگاه فضایی بین المللی اجرا شده است. این آزمایشات فناوری های نوآورانه مانند بازیافت ضایعات پلاستیکی و فیلتر کردن دی اکسید کربن که هر دو گام های حیاتی برای مأموریت های دراز مدت روی سطح ماه محسوب می شوند را مورد آنالیز قرار داده اند.

ایستگاه فضایی بین المللی، یک آزمایشگاه فضایی به ارزش حدود یکصد میلیارد دلار است که در آن انواع آزمایش ها در شرایط فضا و بی وزنی توسط چند کشور از جمله روسیه، آمریکا و ژاپن و آژانس فضایی اروپا انجام می گیرد.

در حالی که در ابتدا این ایستگاه فضایی فقط سه ماژول داشت، این مجموعه تحقیقاتی امروزی به بزرگی یک خانه پنج خوابه با یک سالن ورزشی، دو حمام و دستشویی، و یک پنجره با دید 360 درجه به زمین است.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43143

به "خبرنگاران ایستگاه فضایی بین المللی ترک برداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ایستگاه فضایی بین المللی ترک برداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید