خبرنگاران حضور گسترده مردم در انتخابات به اقتدار کشور در عرصه جهانی یاری می نماید

به گزارش بلاگ پو، شیراز-خبرنگاران-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، انتخابات را وجه شاخص مردم سالاری دینی و به عنوان یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی در عرصه سیاسی دانست و گفت: مردم بدانند که حضور گسترده آنان در انتخابات، به اقتدار، عزت و قدرت چانه زنی ایران در عرصه بین المللی یاری شایانی خواهد نمود.

خبرنگاران حضور گسترده مردم در انتخابات به اقتدار کشور در عرصه جهانی یاری می نماید

به گزارش خبرنگاران سید احمد احمدی زاده، عصر شنبه در جمع مردم و در آیین افتتاح شماری از پروژه های دهه فجر در شهرستان اوز گفت: مشارکت مردم این شهرستان در انتخابات قبلی (دوم اسفندماه 98) چندان رضایت بخش نبود اما برای انتخابات پیش رو از مردم این خطه انتظار داریم همانگونه که در عرصه یاری های مومنانه، امور خیرخواهانه و پروژه های مشارکتی، سهم هستند و نقشی معین کننده دارند در این عرصه مهم سیاسی نیز حضوری مثال زدنی و پُر شور داشته باشند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان دوره ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیست و هشتم خرداد سال 1400 برگزار می گردد.

خدمات دولت به بهترین نحوه اطلاع رسانی گردد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت اطلاع رسانی وسیع، هدفمند و شفاف در حوزه دستاوردهای نظام و دولت در بخش های گوناگون اشاره و بیان نمود: دولت در بدترین شرایط اقتصادی، تحریم های ظالمانه و دشمنی ها اقدام به کارهای بزرگی نموده که این اقدام ها و فعالیت ها باید از سوی مسوولان و متولیان امر در همه نهادها و دستگاه های مختلف به بهترین شیوه ممکن اطلاع رسانی گردد.

احمدی زاده اضافه نمود: باید محور و رویکرد اساسی در برنامه های دهه پُر فروغ فجر انقلاب اسلامی، امیدآفرینی، ایجاد وحدت و شور و نشاط اجتماعی باشد و تنها به افتتاح طرح های عمرانی محدود نگردد.

وی افزود: در این دهه باید در کنار افتتاح و اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی، سایر جنبه های فرهنگی، سیاسی و شور و نشاط اجتماعی به ویژه برای جوانان و نسل امروز به خوبی تبیین گردد.

او همچنین به پیشنیه درخشان و فرهنگ غنی مردم شهرستان اوز و مناطق جنوب فارس نیز اشاره و بر ضرورت توسعه و رونق هر چه بیشتر برنامه ها و راهبردهای فرهنگی در این شهرستان تاکید نمود.

سرمایه گذاری حدود چهار هزار میلیارد ریالی در شهرهای جنوبی فارس

نماینده مردم شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: ظرف کمتر از یک سال، رقمی افزون بر چهار هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری از سوی دولت و با یاری و مشارکت مثال زدنی مردم، خیران و نیک ادیشان در این شهرسان ها اجرا شده است.

حسین حسین زاده اضافه نمود: رقمی بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال تنها در شهرستان اوز و در بخش های مختلف راه، آب، بهداشت و درمان، فرهنگ و آموزش سرمایه گذاری شده است.

وی بیان نمود: دولت و مسوولان اجرایی باید همیشه قدردان مردم و همراهی و مشارکت خیران باشند که در چنین شرایط و شرایطی که دولت با شدیدترین محدودیت های منابع اقتصادی و اعتباری روبرو است، به یاری دولتمردان و حوزه اجرایی آمده اند و اکنون رد پای خیران در هر پروژه و سرمایه گذاری وجود دارد.

2 هزار و 500 میلیارد ریال طرح عمرانی در اوز در دست اجراست

فرماندار شهرستان اوز نیز در این مراسم بیان داشت: هم اینک طرح های عمرانی با اعتباری افزون بر 2 هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه های مختلف از جمله آبرسانی، گازرسانی، مخابرات، راه ، ورزش و بهداشت و درمان در این شهرستان با مشارکت دولت و خیران در دست اجراست.

علی اصغر علی پور افزود: همچنین در مدت کمتر از یک سال، 25 اداره در این شهرستان نوبنیاد راه اندازی شده و پنج نهاد اجرایی دیگر نیز ارتقا یافته اند.

وی اضافه نمود: ظرف یک سال گذشته تا کنون نیز اقدام های مهم عمرانی در بخش های مختلف از جمله حوزه راه ، گازرسانی، آبرسانی ، برق رسانی ، مخابرات ، آموزش ، فرهنگ و بهداشت و درمان در این شهرستان اجرا شده است.

به گفته علی پور، در مدت یاد شده، افزون بر 140 میلیارد ریال در قالب تفاهم نامه و حدود 150 میلیارد ریال نیز از سوی دانشکده علوم پزشکی لارستان و از محل اعتبارات استانی برای بخش بهداشت و درمان شهرستان اوز هزینه و سرمایه گذاری شده است.

او بیان داشت: تشکیل انجمن خیرین راهساز برای نخستین بار در منطقه جنوب کشور، یکی از دستاوردها و اقدامات مهم این شهرستان ظرف یک سال گذشته است که مصداق عینی از همکاری های دوسویه دولت و مردم محسوب می گردد.

فرماندار شهرستان اوز اضافه نمود: با راه اندازی انجمن خیرین راهساز، یاری ها و مشارکت خیران به شکل هدفمندتر و برای رسیدگی به نیازهای اساسی منطقه هزینه خواهد شد.

او گفت: در همین مدت کوتاه با احداث چاه های جدید و تقویت شبکه آبرسانی، تا به امروز حدود 2 هزار و 500 مورد انشعاب جدید در شهرستان اوز صادر شده است.

علی پور، احداث مخزن 250 متر مکعبی در روستای گلار و همچنین مخزن 500 متر مکعبی با هزینه ای افزون بر 18میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی، یکی دیگر از طرح های مهم آبرسانی در شهرستان اوز برشمرد.

فرماندار شهرستان اوز افزود: در سال 99 نیز برای آبرسانی و اصلاح شبکه روستاهای فیشور و کهنه اوز، هشت میلیارد ریال از محل اعتبارت استانی تخصیص یافته است.

در این آیین، 22 طرح عمرانی، زیربنایی و اقتصادی با اعتبار 423 میلیارد ریال در شهرستان اوز به بهره برداری رسید و یا عملیات اجرایی آنها شروع شد.

این طرح ها در بخش های مختلف آبرسانی، برق رسانی، بهداشت و درمان، مسکن ، عمران شهری و روستایی، کشاورزی، آموزش، گردشگری و مخابرات با مشارکت بخش دولتی، خصوصی و همچنین یاری خیران افتتاح و کلنگ زنی شد.

افتتاح پایگاه اورژانس جاده ای 115، ساختمان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، کلنگ زنی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهسازی محوطه گلزار شهدای گمنام، هنرستان بهروزیان از مهمترین این طرح ها به شمار می آیند.

شهرستان اوز که دارای 2 بخش مرکزی و بید شهر است، در فاصله 345 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار گرفته است.

هیات وزیران در نشست دهم مهرماه 98 با ارتقای هفت بخش به شهرستان در استان فارس موافقت کرد که از جمله آنها بخش اوز بود که به شهرستان ارتقا یافت.

استان فارس هم اینک دارای 36 شهرستان و 95 بخش است.

banima.ir: مجله گردشگری و مسافرتی بانیما

chinaro.ir: مجله گردشگری چین، سفر به پکن، شانگهای هانگزو

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1400 بروزرسانی: 9 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43531

به "خبرنگاران حضور گسترده مردم در انتخابات به اقتدار کشور در عرصه جهانی یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور گسترده مردم در انتخابات به اقتدار کشور در عرصه جهانی یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید