خبرنگاران دژپسند: بسته تامین اقتصادی جدید برای واحدهای تولیدی در راه است

به گزارش بلاگ پو، ساری - خبرنگاران - وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بزودی بسته کامل تامین اقتصادی برای توسعه و تامین سرمایه درگردش واحدهای فراوریی به کارگروه جهش فراوری ارائه می گردد.

خبرنگاران دژپسند: بسته تامین اقتصادی جدید برای واحدهای تولیدی در راه است

به گزارش خبرنگاران ، فرهاد دژپسند روز پنحشنبه در حاشیه بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران در گفت و گو با خبرنگاران اضافه کرد : در چند ماه اخیر به صورت میدانی مسائل واحدهای فراوریی را آنالیز نموده ایم و متوجه شده ایم واحدهایی که محصولات آنان با ارز ترجیحی وارد کشور می گردد، با رکود زیادی روبرو شدند.

وی با ذکر این نکته که واردات کاغذ با ارز ترجیحی سبب شد تا فراوریات شرکت های داخلی بشدت تحت تاثیر قرار بگیرد ، گفت : با تدابیر دولت ، واردات انواع کاغذ نیز از لیست ارز ترجیحی خارج و اکنون فراوری واحدهای داخلی مالی شده است.

وزیر اقتصاد توضیح داد : برای این که بار دیگر واحدهای مختلف کشور به ظرفیت کامل فراوریی برسند ، بسته جدیدی برای تامین سرمایه درگردش و توسعه واحدها در راه است که بزودی چگونگی بهره مندی واحدها از این تسهیلات قابل توجه در کار گروه جهش فراوری ارائه می گردد.

وی از شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به عنوان شرکتی بی نظیر یاد کرد و گفت : به طور یقین با حمایت همه جانبه برای رساندن فراوری این شرکت به ظرفیت کامل ، وابستگی کشور به واردات بشدت کاهش می یابد.

دژپسند با بیان این که شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با هدف قطع وابستگی کشور به واردات کاغذ تحریر ، روزنامه و کتب درسی طراحی شده است ، بیان داشت : از سوی دیگر اشتغال حدود یک هزار و 500 نفر به صورت مستقیم در این شرکت برای استان مازندران بسیار مهم است .

وی اضافه کرد : اینکه چنین شرکت هایی در کشور وجود داشته باشند ، اما به دلایل مختلف از جمله واردات محصولات با ارز ترجیحی با مشکل روبرو شوند ، اصلا قابل قبول نیست.

خروج فراوری از رکود

وزیر اقتصاد شرایط خروج واحدهای فراوریی از رکود را در 2 ماهه اخیر مطلوب تر توصیف کرد و گفت : گزارش های زیادی از تعطیلی شرکت چوب و کاغذ مازندران دریافت شده است ، اما با حمایت دولت و بخش خصوصی شرایط فراوری بهتر شده و اکنون تا 40 درصد رسیده است.

وی در پاسخ به طرح کمبود چوب به عنوان مواد اولیه شرکت چوب و کاغذ مازندران هم گفت : طبق برنامه مواد اولیه صنایع چوب بر باید از روش کاشت و زراعت چوب و واردات چوب با پوست تامین گردد و در دولت برای هر یک از این روش ها برنامه ریزی دقیقی نموده است.

شرکت چوب و کاغذ مازندران از سال 1376 در شهرستان ساری شروع به کار کرد و مهم ترین فراوریکننده کاغذ در کشور محسوب می گردد .

این شرکت در حال حاضر سهامی خاص است که 60 درصد سهام آن در اختیار شرکت آینده پویا ، 20درصد صندوق بازنشستگی کشوری با 20 درصد دیگر هم در اختیار شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی است.

شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران پارسال با یاری چهار هزار و 800 میلیارد ریالی دولت از محل اعتبارات ستاد تسهیل و رونق فراوری از زیر تیغ اعمال ماده 141 قانون تجارت نجات یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45048

به "خبرنگاران دژپسند: بسته تامین اقتصادی جدید برای واحدهای تولیدی در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دژپسند: بسته تامین اقتصادی جدید برای واحدهای تولیدی در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید