خبرنگاران رضازاده: تعویق مسابقات گزینشی کلمبیا کار را برای ملی پوشان سخت کرد

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران- دارنده 2 مدال طلای المپیک در رشته وزنه برداری گفت: حذف مسابقات کلمبیا از گزینشی المپیک کار سهراب مرادی و کیانوش رستمی را برای رسیدن به توکیو سخت نموده است.

خبرنگاران رضازاده: تعویق مسابقات گزینشی کلمبیا کار را برای ملی پوشان سخت کرد

به گزارش خبرنگاران، حسین رضازاده در گفت و گو با خبرنگاران در مورد شرایط وزنه برداری و کسب سهمیه المپیک در این رشته گفت: ما تنها 2 سهمیه در المپیک توکیو برای وزنه برداری داریم و در دسته 96 کیلوگرم هنوز تکلیف 2 قهرمان ما معین نیست. قرار بود آنان در مسابقات گزینشی کلمبیا و قهرمانی آسیا در ازبکستان شرکت نمایند که مسابقات کلمبیا لغو شد و تنها یک گزینشی باقی مانده است. کار کیانوش رستمی و سهراب مرادی برای رسیدن به توکیو کمی سخت شده است. امیدوارم که وزنه برداران ایرانی در ازبکستان نتایج خوبی کسب نمایند و به توکیو برسند.

وی در مورد شانس کسب سهمیه و مدال در المپیک تاکید نمود: شرایط سخت است. وزنه برداران ایرانی همواره در المپیک مدعی مدال بودند و بهترین عملکرد در المپیک 2012 لندن بود که ایران در این رشته با سه طلا و دو نقره تاریخ سازی کرد. امیدوارم برای توکیو نیز دو سهمیه و دو مدال بگیریم.

رییس پیشین فدراسیون وزنه برداری در مورد انتخابات فدراسیون دنیای و شانس ایران برای کسب کرسی یادآوری کرد: پیگیر اخبار هستم. IOC از لحاظ برنامه های فدراسیون دنیای، دوپینگ و تغییر رییس پیگیر اتفاقات است. وزنه برداری چندین سال در المپیک بوده و امیدوارم با انتخاب هیات اجرایی خوب مدیریت خوبی برای وزنه برداری دنیا انجام گردد.

وی در مورد نگرانی ها حذف وزنه برداری از المپیک گفت: این تهدید در گذشته هم بود ولی در المپیک ماند اما خطر حذف هنوز هم هست.

پیشکسوت وزنه برداری به شانس کسب کرسی ایران در انتخابات فدراسیون دنیای اشاره نمود و گفت: فکر نمی کنم این اتفاق بیفتد چون شرایط سخت است و باید در فدراسیون دنیای رایزنی نمایند . همه برای کرسی های مهم رقابت می نمایند و امیدوارم نمایندگان ایران رای بیاورند و از کشور دفاع نمایند.

رضازاده در مورد زمان برگزاری انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا گفت: انتخابات آسیا بعد از انتخابات دنیا است و من عضو هیات اجرایی هستم و باید نفرات را فدراسیون ملی معرفی کند. من دوست دارم یاری کنم چون از جنس وزنه برداری هستم.

وی در مورد جایگزین مرحوم سیامند رحمان در پارالمپیک توکیو گفت: سه هفته اردو در تهران داشتیم و مرحله دوم یک ماهه بود و از اول بهمن در کیش شروع شده است جا دارد از کمیته پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین تشکر کنم. امیدوارم مدال های خوبی در پارالمپیک کسب کنیم. پیش بینی کسب سه تا چهار مدال داریم ولی رنگ آن قابل پیش بینی نیست.

رضازاده این را هم گفت: سیامند رحمان وزنه بردار بزرگی بود، جایگزین وی منصور پورمیرزایی در دسته فوق سنگین است و تمرینات و رکوردهای خوبی دارد. در شهر سیامند، مسابقاتی به نام سیامند رحمان و همزمان با سالگرد درگذشت وی برگزار می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43867

به "خبرنگاران رضازاده: تعویق مسابقات گزینشی کلمبیا کار را برای ملی پوشان سخت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رضازاده: تعویق مسابقات گزینشی کلمبیا کار را برای ملی پوشان سخت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید