روشن شدن موتور مدال آوری در روز چهارم، یک طلا و دو نقره برای ایران

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران به توکیو، روز چهارم از بازی های پارالمپیک 2020 توکیو امروز شنبه پیگیری شد و نمایندگان ایران در پنج رشته به رقابت پرداختند. در این روز تیم بسکتبال ایران برابر الجزایر پیروز شد تا نخستین برد خود را کسب کند.

روشن شدن موتور مدال آوری در روز چهارم، یک طلا و دو نقره برای ایران

عملکرد ورزشکاران ایران در روز چهارم به این توضیح است:

دست پاکباز به مدال نرسید

مسابقات دوومیدانی بازی های پارالمپیک 2020 توکیو از ساعت 9:35 امروز (شنبه - به وقت محلی) در استادیوم المپیک توکیو دنبال شد. در یکی از رقابت های صبح امروز ورزشکاران در ماده پرتاب وزنه کلاس F12 به مصاف هم رفتند که سامان پاکباز نماینده کشورمان در این رقابت بود. پاکباز در مسابقه صبح امروز و در رقابت با هفت پرتاب گر دیگر رکورد 14.29 متر را برجای گذاشت و رتبه پنجم را کسب کرد.

صعود دو تیرانداز با کمان ایران

در ادامه رقابت های پا را تیر و کمان کامپوند و کلاس w 2 رمضان بیابانی در مرحله یک شانزدهم مقابل مارچانت از استرالیا نهاده شد و در یک رقابت نزدیک و حساس با نتیجه 141 بر 139 به فزونی رسید. این نتیجه در حالی رقم خورد که حریف بیابانی ورزشکار 60 ساله استرالیایی بود و تا لحظه آخر هم برای رسیدن به بدتری در این مسابقه کوشش کرد. این مسابقه در دو راند مساوی شد و در دو راند هم حریف استرالیایی برنده شد اما شکست 28 بر 24 در راند سوم باعث شد تا بیابانی با شایستگی راهی یک هشتم گردد.

در همین رقابتها علی منشازاده از ایران در مرحله یک شانزدهم به مصاف کوآتس از آفریقای جنوبی رفت و توانست با فزونی قاطع 143 بر 130 راهی مرحله بعد گردد.

والیبال با برد استارت زد

ملی پوشان والیبال نشسته ایران که یکی از شانس های اصلی قهرمانی در شانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک هستند صبح امروز در اولین مسابقه خود به مصاف تیم آلمان رفتند و این تیم را در سه ست پیاپی و با نتایج 23-25، 16-25 و 17-25 شکست دادند.

نخستین برد تیم ملی بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران امروز شنبه در سومین ملاقات خود در بازی های پارالمپیک توکیو به مصاف الجزایر رفت که این بازی با نتیجه 81 بر 47 به سود ایران تمام شد.‬ این نخستین برد ایران در این بازی ها بعد از شکست برابر استرالیا و آمریکا بود. ایران فردا در ادامه این رقابت ها به مصاف بریتانیا می رود.

نخستین مدال طلای ایران را رستمی بر گردن آویخت

رقابت های دسته منهای 80 کیلوگرم پاراوزنه برداری مردان امروز شنبه در سالن وزنه برداری فروم توکیو برگزار گردید و روح الله رستمی به اسم نماینده ایران در این دسته به مصاف حریفان خود رفت. رستمی در این دسته با ورزشکارانی از چین، اوکراین، یونان، گرجستان، کلمبیا، ایتالیا و برزیل رقابت کرد.

رستمی در این رقابت ابتدا پیروز به مهار وزنه 225 کیلوگرمی شد و در ادامه کادر فنی برای وی وزنه 228 کیلوگرمی را درخواست دادند. دارنده مدال نقره پارالمپیک لندن برای مهار این وزنه هم مسئله ای نداشت. رستمی که پیش از این توانسته بود با مهار وزنه 241 کیلوگرمی رکورد جهانی این دسته را به نام خود کند برای حرکت سوم پشت وزنه 234 کیلوگرمی نهاده شد و برای مهار آن مسئله ای نداشت.

با مهار این وزنه نخستین مدال طلای ایران در پارالمپیک توکیو به نام روح الله رستمی ضرب شد. با توجه به قهرمانی رستمی وی درخواست رکوردشکنی داد اما در مهار وزنه 242 کیلوگرمی ناپیروز بود.

پاپی سومین مدال آور کاروان ورزش ایران شد

امان الله پاپی مسابقات پرتاب هم به مصاف 11 پرتابگر همه (نشسته) کلاسF56 رفت. 47.74 اولین پرتاب او بود که با این پرتاب به رده دوم رسید. او در دومین پرتاب 49.50 رکورد جهان را شکست و در سومین شانس خود همه را 49.26 پرتاب کرد.

49.56 پرتاب چهارم بود تا او یک بار دیگر رکورد جهان را بشکند و تعجب همگان را به همراه داشته باشد. او پنجمین بار 49.55 پرتاب کرد و در پرتاب ششم هم همه را 47.83 پرتاب کرد و یک رکورد خاص و به یادماندنی برجای گذاشت.

در حالی که انتظار می رفت امان الله پاپی مدال طلا را به خود اختصاص دهد ورزشکار آذربایجانی با پرتابی بالاتر از ورزشکار ایران به مدال طلا دست پیدا کرد تا نماینده کشورمان مدال نقره را کسب کند.

سه مدال برای کاروان ورزش ایران

در خاتمه چهارمین روز از شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک کاروان ورزش ایران با کسب سه مدال در صندلی سی ام جدول توزیع مدال ها نهاده شد.

مدال آوران ایران در شانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک عبارتند از:

مدال طلا:

* روح الله رستمی - پاراوزنه برداری

مدال نقره:

* امان الله پاپی - پرتاب همه

* امیر جعفری - پاراوزنه برداری

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 53435

به "روشن شدن موتور مدال آوری در روز چهارم، یک طلا و دو نقره برای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشن شدن موتور مدال آوری در روز چهارم، یک طلا و دو نقره برای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید