خبرنگاران فاطمه معتمد آریا: انصاریان و میناوند دو اسطوره سرزندگی بودند

به گزارش بلاگ پو، تهران- خبرنگاران-فاطمه معتمد آریا از فوت مهرداد میناوند و علی انصاریان به عنوان دو اسطوره سرزندگی و مردانگی ابراز تاسف کرد و همچنین گفت: شاید اگر من امروز در بین مردم نبودم درد مردم ایران کمتر از نبود علی انصاریان بود.

خبرنگاران فاطمه معتمد آریا: انصاریان و میناوند دو اسطوره سرزندگی بودند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران، نشست پرسش و پاسخ فیلم روزی روزگاری آبادان با حضور حمیدرضا آذرنگ (کارگردان)، علی اوجی (تهیه نماینده)، فاطمه معتمد آریا، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ (بازیگر)، سپیده عبدالوهاب (تدوین گر)، بابک بنی اردلان (صدابردار)، سهیل دانش اشراقی (طراح صحنه) و با اجرای محمدرضا مقدسیان بعدازظهر امروز ، پنج شنبه 16 بهمن ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار گردید.

در ابتدای این نشست حمیدرضا آذرنگ توضیح داد که حرفی برای گفتن ندارم. فیلم دیده شده و ترجیح میدم به سوالات پاسخ دهم.

علی اوجی تهیه نماینده فیلم روزی روزگاری آبادان نیز گفت: چند روزی هست که گریه امانمان را بریده است برای علی انصاریان و خواهش می کنم یک دقیقه سکوت کنیم برای ایشان.

وی ادامه داد: شایعه شده بود که من کرونا دارم؛ ما این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم مسعود کیمیایی هستیم و به دقت تحت مراقب و کنترل هستیم و چون این پروژه عظیم است مرتب کنترل می شویم. اما باید بگویم خیر من کرونا ندارم و این پایانی بر این شایعه است.

اوجی یادآور شد: از این تریبون استفاده کنم تا بگویم مدیریتی برای واکسن رخ دهد و تصمیمی عاجل گرفت گردد تا دیگر عزادار نشویم.

وی همچنین در خصوص ساخت فیلم روزی روزگاری آبادان اضافه نمود که این اثر به دلیل شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در تهران ساخته شد؛ که دلیل این موضوع اهمیت سلامتی اعضا برایمان بود.

تهیه نماینده فیلم روزی روزگاری آبادان توضیح داد: تست محسن تنابنده وقتی از سرکار اصغر فرهادی بازگشت مثبت شده بود به همین دلیل خیلی سریع از 70 نفر عوامل این فیلم تست گرفتم که خداراشکر همه منفی بودند

وی ادامه داد : پس از این که تنابنده خوب شد،تست کرونایش منفی شد و بعد از سلامتی ایشان دوباره کار کردیم.

آذرنگ کارگردان فیلم روزی روزگاری آبادان نیز در پاسخ به این پرسش که هدف وی از ساخت این فیلم چه بوده است و قصد انتقال چه مفهومی را داشته است؟، گفت: ترجیح می دهم اگر این فیلم پیغام خودش را نرسانده چیزی نگویم

وی توضیح داد که روز اول جنگ آمریکا و عراق موشکی اشتباهی در انبار شرکت نفت افتاده بود که البته تلفاتی نداشت و این خطای انسانی که می توانست برای خانواده ای رخ دهد برای من سرمنشاء خیالپردازی بود آن هم در روزهایی که خطاهای انسانی بیش از انسانیت شده است.

آذرنگ ادامه داد: چون احساس می کردم جنگ میرایی و پایانی ندارد در تمام جهان و ما امروز آن را بسیار احساس می کنیم تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم.

معتمد آریا هم ضمن ابراز تاثر برای فوت میناوند و انصاریان گفت: متأسفم که دو اسطوره سرزندگی و مردانی را از دست دادیم.

معتمدآریا توضیح داد: ابراز تاسف می کنم که سهیل عزیز که از بچه های گروه ماست، الان مقابل من نشسته و به دلیل رعایت موارد بهداشتی نتوانسته است بالا بیاید.

معتمد آریا در توضیح چرایی پذیرش نقش خود در فیلم روزی روزگاری آبادان گفت: سابقه کار تئاتری من با آقای آذرنگ در بازی در این فیلم بسیار موثر بوده است. و سابقه همکاری ما در فیلم آباجان سبب شد تا به پیشنهاد بازی در این اثر جدی تر فکر کنم.

آذرنگ درباره حضور معتمدآریا در این اثر توضیح داد: معتمدآریا پای این کار ایستاد و من بسیار از ایشان ممنونم. اگر یک بازیگر عزیزترین اطرافیانش را هم از دست دهد بازهم باید در کار حضور داشته باشد و این سختی کار یک بازیگر است. فاطمه معتمدآریا یکی از زیباترین لحظه های زندگی اش را که به جهان آمدن نوه اش بود، به خاطر این فیلم ندیده گرفت و من از او بسیار ممنونم.

آذرنگ درباره اولویت میان کارگردانی و بازیگری نیز گفت : از آینده خبر ندارم. پیشتر در تئاتر کارگردانی کردم؛ اما در مدیوم سینما می دانستم که وارد راه سختی می شوم. حقیقتا نمی دانستم که تا این حد سخت کوشی را توامان احتیاج دارد.

اخبار

گزارش نشست روزی روزگاری آبادان بعد از اولین اکران در سینمای رسانه

گزارش نشست روزی روزگاری آبادان بعد از اولین اکران در سینمای رسانه

به گزارش ستاد اطلاع رسانی جشنواره فیلم فجر ، نشست پرسش و پاسخ فیلم روزی روزگاری آبادان با حضور حمیدرضا آذرنگ (کارگردان)، علی اوجی (تهیه نماینده)، فاطمه معتمد آریا، الهام شفیعی، هیراد آذرنگ (بازیگر)، سپیده عبدالوهاب (تدوین گر)، بابک بنی اردلان (صدابردار)، سهیل دانش اشراقی (طراح صحنه) و با اجرای محمدرضا مقدسیان بعدازظهر امروز ، پنج شنبه 16 بهمن ماه در مرکز همایش های برج میلاد برگزار گردید.

علی اوجی در ابتدا درخواست کرد که حضار به احترام علی انصاریان یک دقیقه سکوت نمایند و در ادامه شایعه ابتلایش به کرونا را تکذیب کرد.

او اضافه نمود: این روزها ما مشغول فیلمبرداری آخرین کار مسعود کیمیایی هستیم و در آن جا مرتب چک شده و تست می دهیم. امیدوارم هرچه سریع تر واکسنی معتبر تهیه گردد.

اوجی درباره همکاری در این پروژه گفت: همکاری در این فیلم حدود یک سال و نیم قبل به من پیشنهاد شد که در آن موقع خود آقای آذرنگ می خواست در آن بازی کند که با مخالفت من همکاری ما منتفی شد. دوباره من از سوی آقای اسکندری، آذرنگ و تنابنده به این پروژه دعوت شدم و تصمیم به فراوری آن گرفتیم.

تهیه نماینده روزی روزگاری آبادان اضافه نمود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی مجبور شدیم لوکیشن های مربوط به آبادان را در تهران فیلمبرداری کنیم.

او اعلام کرد: در آن موقع محسن تنابنده از بازی در کار جدید اصغر فرهادی برگشته بودند و به محض این که تستشان مثبت شد ما از تمامی عوامل تست گرفتیم که تستشان منفی بود.

در ادامه آذرنگ درباره هدفش از ساخت این فیلم توضیح داد: اگر فیلم نتوانسته هدفش را بیان کند من اینجا هر چه بگویم توجیه است. روز اول جنگ آمریکا و عراق یک موشک به اشتباه به انبارهای شرکت نفت آبادان برخورد کرد که البته تلفاتی نداشت اما من خیال پردازی کردم. این اتفاق که حاکی از خطای انسانی بود می توانست برای خانواده ای رخ بدهد.

او با اشاره به اینکه قبلا این موضوع را در صحنه تئاتر کار نموده بودم، اضافه نمود: برعکس تمام جهان که بقای یک نمایش می تواند تا سال ها به طول بیانجامد در ایران در نهایت 30 روز به درازا می کشد. ما دوست داریم که حرف مان را با تعداد مخاطب بیشتری به اشتراک بگذاریم. من فکر می کردم این موضوع کهنگی و میرایی ندارد و با توجه به زیاده خواهی انسانی که به جنگ منتج می گردد، دوست داشتم فیلم آن را بسازم.

در ادامه نشست فاطمه معتمد آریا با تسلیت درگذشت مهرداد میناوند و علی انصاریان، درباره پذیرفتن نقش خود در این فیلم، گفت: سابقه تئاتری من با آقای آذرنگ و سابقه همکاری ما در فیلم آباجان به کارگردانی هاتف علیمردانی باعث شد که جدی تر به پیشنهاد حضور در این فیلم فکر کنم.

او اضافه نمود: این فیلم فراز و نشیب های بسیاری در پیدا کردن تهیه نماینده و بازیگر داشت؛ اما برای من از جاذبه بسیاری برخوردار بود. فکر می کنم نگاه این فیلم بیشتر خانوادگی است و همه با هم هماهنگ هستند و یک بازیگر به تنهایی به چشم نمی آید.

آذرنگ درباره حضور معتمدآریا در این اثر توضیح داد: فاطمه معتمدآریا پای این کار ایستاد و من بسیار از ایشان ممنونم. اگر یک بازیگر عزیزترین اطرافیانش را هم از دست دهد بازهم باید در کار حضور داشته باشد و این سختی کار یک بازیگر است. فاطمه معتمدآریا یکی از زیباترین لحظه های زندگی اش را که به جهان آمدن نوه اش بود، به خاطر این فیلم ندیده گرفت و من از او بسیار ممنونم.

وی درباره اولویت میان کارگردانی و بازیگری نیز بیان نمود: من از آینده خبر ندارم. پیش تر در تئاتر کارگردانی نموده بودم؛ اما در مدیوم سینما می دانستم که وارد راه سختی می شوم. حقیقتا نمی دانستم که تا این حد سخت کوشی را توامان احتیاج دارد.

او اضافه نمود: کارگردانی، مجموعه ای از تخصص هاست که باید با همه آن ها به تعادل برسی. هنوز تصمیمی برای ساخت فیلم دوم ندارم، حتی جسارتش را هم ندارم. به نوعی در حال گذراندن دوران نقاهت و مدهوشی بعد از ساخت کار هستم. امیدوارم برای ادامه این جهت لیاقت داشته باشم.

در ادامه سپیده عبدالوهاب که به عنوان تدوین گر در این فیلم حضور داشت، بیان نمود: با حمیدرضا آذرنگ کار کردن برای هر تدوینگری به منزله یک شانس به حساب می آید و این را بدون اغراق می گویم. تدوین این کار برای من بسیار آسان و لذت بخش بود.

حسام ناصری نیز درباره آهنگسازی فیلم روزی روزگاری آبادان اظهار کرد: از کارگردان و تهیه نماینده کار بسیار ممنونم که به من اعتماد کردند. حمیدرضا آذرنگ بسیار باحوصله و تواضع من را همراهی و هدایت کردند. به عنوان تجربه اول برایم کاری جذاب و هیجان انگیز بود.

او اضافه نمود: این فیلم فضایی دوگانه داشت و درواقع دو نیمه را روایت می کرد، اما از نیمه دوم که فضا می شکند کاربرد موسیقی بیشتر می گردد.

سهیل دانش اشراقی درباره طراح صحنه و لباس فیلم توضیح داد: ما حدود یک سال و نیم درگیر این پروژه بودیم که در نهایت با حضور آقای اوجی، این کار آغاز شد. کرونا و شرایط موجود امکان فیلمبرداری در آبادان را از ما سلب کرد و ما مجبور شدیم که در تهران دکور بسازیم و نتوانستیم حتی یک پلان هم در آبادان بگیریم. باید بگویم جای مسعود سلامی، مدیر فیلمبرداری نیز خالی است و کار کردن با او برایم لذتبخش بود.

اوجی با بیان اینکه من این اثر با یکی از همراه ترین کارگردانان ایران کار کردم، اضافه نمود: او به قدری همراه و هماهنگ بود که ما هیچ مسئله ای نداشتیم. جذب سرمایه و پیدا کردن پول برای یک اثر مستقل بسیار کاری سختی است و من از سرمایه گذار کارمان تشکر می کنم.

او در ادامه از فاطمه معتمدآریا هم تشکر کرد و گفت: ایشان را ما در این فیلم بسیار اذیت کردیم. هم به جهان آمدن نوه شان را ندیدند و هم به دلیل ویروس کرونا یک سال پای این کار ایستادند.

الهام شفیعی با بیان اینکه حضور در این اثر اولین تجربه سینمایی ام بود، اضافه نمود: بسیار خوشحالم که در اولین تجربه سینمایی ام در کنار استادان خودم کار کردم و کنار کسانی ایستادم که الگوهای من هستند. چندسالی می گردد که کار تئاتر می کنم اما این اولین تجربه تصویری من بود.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43211

به "خبرنگاران فاطمه معتمد آریا: انصاریان و میناوند دو اسطوره سرزندگی بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فاطمه معتمد آریا: انصاریان و میناوند دو اسطوره سرزندگی بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید