خبرنگاران یادگار پدر ؛ تلفیقی از کارآفرینی و عشق

به گزارش بلاگ پو، رشت - خبرنگاران- وارد که می شوی فضایی گرم و دلنشین دارد و تلفیقی از سنت و مدرنیته است با سازه هایی تلفیقی از چوب و آهن از فرهنگ ها و ملل مختلف، آلاچیق ها و کلبه هایی که با همت دست خود حسین و همسرش که مترجم زبان چینی او بوده بنا نهاده شده است .

خبرنگاران یادگار پدر ؛ تلفیقی از کارآفرینی و عشق

ویژگی این خطه ؛ سبزی و سرسبزی است اما فضای سبز ایجادشده و گل وگیاه موجود در این مجتمع به زیبایی طراحی شده و دیدنش حظ بصری ویژه ای دارد و در میانه این آرامش و زیبایی برای لحظه ای فراموش می کنی که هفته هاست کرونا زندگی و آرامش مردمان را قبضه نموده و منجر به تعطیلی زندگی شده و اینجا هم که مجتمعی اقامتی - توریستی است به طور مستقیم از آن متاثر شده و تعطیل است.

اینجا متعلق به حسین رمضان نژاد و همسر تایلندی اش است که بعد از سالها فعالیت در حوزه پوشاک به یکباره به فکر موطن و طرحی نو می افتند و با احداث این مجتمع اقامتی -توریستی در روستای پاشکم بخش شاندرمن شهرستان ماسال ایده شان را از حیطه فرضیه و خیال خارج و در عمل به اثبات می رسانند، ایده ای کارآفرینانه که در عین فرصتی برای لذت وتفریح دیگران ، برای خودشان هم آرامش و عشق را به ارمغان می آورد.

به گفته حسین، او به همراهی همسرش آنانتیا چرکرام پس از 18 سال تجربه و فعالیت در کارگاه فراوری پوشاکش در کشور چین یک باره تصمیم به بازگشت به ایران می گیرند تا در زادگاه و محله پدری ،چراغ خانه پدر را روشن نگه دارد.

حسین در حین کار در کارگاه نجاری اش به خبرنگار خبرنگاران می گوید : هرکس معیاری برای زندگی خود دارد و من هم برای سن 40تا 50 سالگی خود زندگی آرامی را تعریف نموده ام و آزادانه به کارهای مثل نجاری آهنگری و نقاشی و.. می پردازم.

او با اشاره به اینکه اگر هر جایی که هستیم در هر کاری با هر شرایطی ؛ حرکت و کوشش نباشد نه تنها خود بلکه جامعه هم رشد نخواهدکرد.

او می افزاید : با احداث این مجتمع با سرمایه ای که داشتم نه تنها خود و همسرم بلکه برای 17نفر اشتغال ایجاد کردم و هرگز به فکر مقدار سرمایه گذاری و صرفه مالی آن نبودم زیرا به خوبی می دانم این کار توجیه مالی آنچنانی ندارد و حساب و کتاب کردن مرا از کارم پشیمان خواهدکرد اما عاشقانه این کار را دوست دارم.

حسین معتقد است : نردبان کارآفرینی یک پله ندارد از این رو برای فعالیت اش وایجاد اشتغال، علاقه و پشتکاررا موتور محرکه کار خود می داند.

وی با تاکید براینکه صفر تا صددرصد بناها و سازه های این مجتمع همه را با عشق ساخته ام ، اضافه نمود: تصمیم گرفتم و توانستم وانجام شد ،در عین آنکه هنوز خیلی کارها مانده که باید انجام دهم .

وی در حالی که کوشش های خود و همسرش را در طراحی و ساخت و مدیریت این مجتمع نشانم می دهد ، می گوید : مردم وقتی به اینجا می آیند ودر کنار سازه های ما عکس می گیرند لذت می برم و همین برایم بس است .

حسین که دستی بر آتش هنر دارد و تابلو های نقاشی رنگ و روغن آن در جای جای این مجتمع و سازه ها نصب شده و در ترکیب و رنگ و لعاب نقاشی با طراحی های زیبای این مجتمع این زیبایی ها مضاعف شده ، عنوان می نماید: از نمادهای فرهنگی گیلان چون تلار خانه و ماسوله، معماری وسربندی کاه گرفته تا آلاچیق هایی با نماد کشورهای چون نپال ، ژاپن ، چین، سوئد فرانسه و تایلند را با ابتکار و دست خود ایجاد نموده ام و ترکیبی از فرهنگ خود و سایر ملل را در حد توان به نمایش در آورده ام .

او می گوید : همین ویژگی ها شاید موجب شده تا باغ رستوران یادگار پدر علاوه بر توریستان ایرانی و هم استانی هایم میزبان توریستانی از آلمان ، فرانسه ،بلژیک ، تایلند و کشورهای عربی باشد .

حسین در ادامه می گوید : رستوران را صرفا جای غذا خوردن ندیده ام و سعی کردم در زمینی نزدیک به یک هکتار طرح های مختلفی برای آنکه یک خانواده در یک روز نهایت استفاده را از مجتمع ببرد، اجرایی کنم .

مدیر مجتمع یادگار پدر در ادامه اضافه نمود : احداث بنا اقامتی و فیشینگ پارک (پارک ماهی) از طرح ها توسعه این مجتمع است تا توریست از ماهی که خود صید کند در همین جا مصرف کند .

او اظهارداشت: همواره به ساز وکار بعدی فکر می کنم و به فکر کارگاه فراوری قارچ و ایجاد اشتغال برای سه نفر دیگر از جوانان منطقه هستم .

وی با اشاره به اینکه باتوجه به شرایط کرونا این روزها در تعطیلی به سر می بریم، اضافه نمود: تجربه به من آموخته که مشتری صداقت می خواهد و اگر باور کند که غذایی که می خورد ارگانیک است در هر نقطه و مکانی باشی بدنبالت می آید.

وی ادامه داد : در این مجتمع از پسماند غذای مسافران برای فراوری جوجه های محلی استفاده می کنیم.

آنچه که از غذاها در این مجموعه به مسافران و توریستان عرضه می گردد، انواع غذاهای محلی و کباب ها و چندین مدل غذای خارجی است که سرو می گردد تا رضایت افرادی با ذایقه ها و سلایق مختلف را تامین نمایند.

اینجا فضایی متفاوت با ترکیبی از زیبایی هایی سنت ومدرنیته ، ایرانی و تایلندی و نمادهایی از کشورهای مختلف است که فرصتی برای گذران فراغتی متفاوت در کنار خانواده و دوستان را فراهم می نماید.

شهرستان ماسال با دارا بودن 53 هزار نفر جمعیت و دو بخش مرکزی و شاندرمن، در 45 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

0nlysms.ir: تنها پیامک | مجله موفقیت، پزشکی، خانواده، تکنولوژی، گردشگری، استارتاپ

thailandnet65.ir: سفر به تایلند | تور تایلند ارزان، تور لحظه آخری، تور نوروز بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: ایرنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25420

به "خبرنگاران یادگار پدر ؛ تلفیقی از کارآفرینی و عشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یادگار پدر ؛ تلفیقی از کارآفرینی و عشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید