خنثی سازی توطئه سران نظام سابق سودان علیه انقلاب این کشور

به گزارش بلاگ پو، کمیته مسئول برچیدن و ریشه کن کردن نظام سابق سودان از خنثی کردن تحرکات خطرناک رئیس جمهوری سابق این کشور و سران نظام او در زندان اطلاع داد.

خنثی سازی توطئه سران نظام سابق سودان علیه انقلاب این کشور

به نقل از سایت سودان تریبون، کمیته برچیدن و ریشه کن کردن نظام سابق سودان خاطرنشان کرد که طرح برنامه ریزی شده رهبران نظام سابق این کشور و اجرای آن به وسیله اقدام مسلحانه در 30 ماه جاری میلادی را خنثی نموده است.

طبق اعلام این کمیته، 20 عدد تلفن همراه از عمر البشیر، رئیس جمهوری سابق سودان و شماری از سران نظام او در زندان کوپر در خارطوم کشف و ضبط شد.

وجدی صالح، عضو کمیته مذکور در این باره گفت: این گوشی های همراه در اختیار البشیر، علی عثمان محمد طه و نافع علی نافع، به ترتیب معاون و دستیار سابق البشیر، عبد الرحیم محمد حسین، وزیر دفاع سابق سودان، ابراهیم عندور، عبد الباسط حمزه، کمال عبد اللطیف وعثمان محمد یوسف کبر بوده است.

وی توضیح داد: از این تلفن ها برای برقراری ارتباطات داخلی و خارجی با اعضای گروهی استفاده می شد که پس از سقوط نظام سابق به خارج از کشور فرار کردند.

وجدی صالح ادامه داد: گوشی های همراه کشف شده حاوی اطلاعات مهمی در رابطه با طرحی برای ناکام گذاشتن انقلاب سودان است. سرویس های امنیتی اطلاعات مهمی را از این تلفن ها به دست آورده اند که نشان می دهد سران نظام عمر البشیر در داخل زندان با تعدادی از کادرهای مخفی فراری و گروه های در داخل کشور در ارتباط هستند و بعضی از آنها ادعا می نمایند که هواداران شورای انتقالی سودان هستند.

صالح اضافه نمود: سرویس های امنیتی بعلاوه مراکز انتشار شایعات را در سه کشور تحت نظارت گروه هایی از داخل کشور با هدف ترویج علیه دولت انتقالی و نیروهای انقلاب رصد نموده است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50429

به "خنثی سازی توطئه سران نظام سابق سودان علیه انقلاب این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنثی سازی توطئه سران نظام سابق سودان علیه انقلاب این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید