خودمختاری در سیاتل

به گزارش بلاگ پو، تا همین چند روز پیش تسخیر بخش هایی از یک شهر در ایالات متحده امریکا و اعلام منطقه خودمختار در آن بخش ها و تهدید رئیس جمهوری امریکا به یورش نظامی به منطقه ای در کشورش برای انتها دادن به این تسخیر برای بسیاری از امریکایی ها و حتی ناظران بین المللی بیشتر شبیه به یک فیلم تخیلی بود تا واقعیت؛ اما چنین رویداد عجیبی عصر پنجشنبه در شهر سیاتل از توابع ایالت واشنگتن رخ داد.

خودمختاری در سیاتل

به گزارش واشنگتن پست، معترضان علیه نژادپرستی سیستماتیک در امریکا که ترامپ و بعضی رسانه های راست گرا معتقدند از سوی گروه چپ افراطی آنتیفا راهنمایی می شدند، بعد از تصرف منطقه ای در سیاتل، آن را منطقه خودمختار کپیتال هیل نامیدند.

تظاهرات های ضدنژادپرستی که از بیش از دو هفته گذشته در پی کشته شدن جورج فلوید، سیاهپوست 46 ساله در سراسر امریکا شروع شده، از روز دوشنبه گذشته در شهر سیاتل ایالت واشنگتن رنگ و بوی دیگری گرفت و تا آنجا پیش رفت که بخش هایی از این شهر در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به تصرف معترضان درآمد و هیچ نیروی پلیسی اجازه ورود به این منطقه که از سوی معترضان منطقه خودمختار کپیتال هیل اعلام شده بود، نداشت. معترضان همچنین بر سر در اداره پلیس این منطقه خودمختار یک بنر عظیم نصب کردند که روی آن نوشته شده بود، این ساختمان جزو دارایی های مردم است. خواسته معترضان این منطقه کاملاً روشن بود: انحلال پلیس شهر، ممنوعیت توسل به زور برای متفرق کردن اعتراض ها، اخراج افسران پلیس از مدارس شهر، حذف زندان ها و بازداشتگاه های مربوط به بچه ها و نوجوانان و پرداخت غرامت به خانواده های قربانیان خشونت و بی رحمی پلیس. اما برای ترامپ که در تمام روزهای پرالتهاب کشورش در دو هفته گذشته حتی یک جمله آرامبخش بر زبان نیاورده تا معترضان را آرام کند، هیچ کدام از این مطالبات معنایی نداشت. برای ترامپ حتی سخنان مقامات محلی سیاتل که تأکید کردند، اعتراض ها کاملاً مسالمت آمیز و در چارچوب حق آزادی بیان است، بی معنا بود. از این رو، رئیس جمهوری امریکا روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شبکه اجتماعی مورد علاقه اش باران توئیتری به راه انداخت و ضمن تروریست داخلی و آنارشیست زشت خطاب کردن معترضان سیاتل، آنها را تهدید کرد، علیه شان یورش نظامی به راه خواهد انداخت. ترامپ با حمله به شهردار سیاتل و فرماندار ایالت واشنگتن در توئیتر نوشت: جی اینسلی، فرماندار چپ افراطی و شهردار سیاتل دارند به گونه ای بازی می نمایند که کشور عظیم ما هرگز شاهدش نبوده است. همین حالا شهرتان را [از اشغالگران] پس بگیرید. اگر این کار را نکنید من این کار را می کنم. این بازی نیست. آنارشیست های زشت باید فوراً متوقف شوند. سریع عمل کنید.

مخالفت شهردار سیانل و فرماندار واشنگتن با ترامپ

جنی دورکان، شهردار سیاتل هم روز پنجشنبه به حملات ترامپ پاسخ داد و به او طعنه زد که بهتر است به مخفیگاهش در کاخ سفید برود. او رئیس جمهوری امریکا را متهم کرد که با انتشار اخبار غلط درباره تظاهرات ها می خواهد دیدگاه خود از نظم و قانون را در امریکا پیاده کند. دورکان گفت: برقراری تجمع قانونی و به زبان آوردن حقوق قانونی و درخواست از ما برای ساختن جامعه ای بهتر که در آن برای جوامع رنگین پوست برابری وجود داشته باشد، تروریسم نیست. میهن پرستی است. شهردار سیاتل اضافه کرد: اعزام ارتش به سیاتل غیرقانونی است. من این موضوع را با فرماندار واشنگتن جی اینسلی در میان گذاشتم. من و او به مردم اطمینان می دهیم که این اتفاق رخ نخواهد داد. من می خواهم مردم بدانند که هیچ تهدید فوری درباره یورش به سیاتل وجود ندارد.

روز چهارشنبه هم فرماندار واشنگتن به ترامپ حمله نموده و در توئیتر نوشته بود: مردی که هیچ توانایی برای حکمرانی ندارد باید کاری به کار ایالت واشنگتن نداشته باشد. او همچنین غلط املایی ترامپ در نوشتن کلمه بس کردن در یکی از توئیت هایش درباره سیاتل را به باد تمسخر گرفته و با همان غلط املایی خطاب به ترامپ نوشته بود: توئیت کردن را بس کن.

فرماندار واشنگتن هم درباره تهدید ترامپ مبنی بر یورش نظامی به سیاتل گفت: ما اجازه نخواهیم داد خشونت نظامی از سوی کاخ سفید علیه اهالی ایالت واشنگتن رخ دهد ارتش ایالات متحده برای حفاظت از امریکایی ها به خدمت گرفته شده نه برای حفاظت از شنمایندگی یک رئیس جمهوری نامطمئن.

آنتیفا، سیبل کاخ سفید و راستگراها

علاوه بر ترامپ که از اتفاق های سیاتل بشدت برآشفته است، رسانه های راستگرای امریکا هم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه به اعلام خودمختاری در بخش هایی از سیاتل واکنش نشان داده و با گزارش های اغراق آمیز خود انگشت اتهام را به سوی گروه چپگرای آنتیفا دریافتد؛ گروهی که ترامپ هم در روزهای نخست ناآرامی های امریکا هدف حمله لفظی قرار داده و خواهان قرار دریافت این گروه در فهرست تروریسم شده بود. فاکس نیوز در برنامه چهارشنبه شب خود در گزارشی اظهار داشت: داریم درباره داوطلبان مسلح گروه آنتیفا صحبت می کنیم آنها یک منطقه عاری از پلیس برای خودشان درست نموده اند و حد و مرزهایی را تسخیر نموده اند.

ویلیام بار، دادستان کل امریکا و دیگر مقامات دولت ترامپ هم آنتیفا را پشت پرده تمام تظاهرات های سراسر امریکا و اتفاق های سیاتل اظهار داشتند. ویلیام بار گفت: آشکارا می توان بعضی سازماندهی های عالی را در بعضی از اتفاق ها و تاکتیک های هماهنگ دید. بعضی از این سازماندهی ها با آنتیفا مرتبط است. بعضی هم با گروه هایی که بسیار بسیار شبیه به آنتیفا عمل می نمایند، مرتبط است.

علی رغم ادعاهای ترامپ، بار و رسانه های راستگرا بنا بر گزارش نیویورک تایمز، هیچ سند و مدرکی وجود ندارد که نشان دهد گروه آنتیفا پشت پرده تظاهرات سیاتل یا تظاهرات های ضدنژادپرستی سراسر امریکا بوده است. با مروری بر سابقه بسیاری از افرادی که در روزهای اخیر در تظاهرات بودند و به دست پلیس دستگیر شدند می توان به این نتیجه رسید که آنتیفا در این تظاهرات ها نقشی نداشته است. همچنین برخلاف اتهام هایی که به معترضان مبنی بر اقدام به خشونت زده می گردد، بیشتر خشونت ها را مقامات امنیتی فدرال علیه افرادی که هیچ گرایشی به هیچ گروه خاصی نداشتند انجام داده اند. به گزارش سی ان ان، لُری پاتریک، سخنگوی شهردار سیاتل هم نقش آنتیفا در اتفاقات سیاتل را رد نموده و گفت: مقامات شهر در منطقه خودمختار حتی یک مورد هم از حضور شبه نظامیان مسلح آنتیفا گزارش نداده اند اما ما همچنان شرایط منطقه خودمختار را از نزدیک و به دقت رصد می کنیم.

wonder-hanger.ir: واندر هنگر | مجله معرفی کالاها و خدمات و تولید داخلی

10az10.ir: مجله سرگرمی، مجله گردشگری، موفقیت، پزشکی، سلامت، مد و لباس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 28062

به "خودمختاری در سیاتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودمختاری در سیاتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید